مقالات و یادداشتهای تخصصی کارشناسان و صاحب نظران صنعت هتلداری در این بخش از سایت قابل مشاهده و دانلود میباشد.
بخش چهارم و پایانی این مقاله تحت عنوان آمیختههای بازاریابی ( Mix Marketing ) به موضوع Promotion میپردازد. استفاده از آمیختههای بازاریابی، یک راه کارآمد برای ساختن یک رویکرد موفق است. ترکیب این روشها یکی از مهمترین مراحل طرح بازاریابی کسب و کار شماست. قسمت چهارم - Promotion این قسمت (Promotion ) آخرین و شاید مهمترین بخش در زمینه بازاریابی هتل شما به حساب میآید. زمانی که وبسایت فوقالعادهای دارید، بهتر است برای بازدید بیشتر کمی سر و صدا و به عبارتی دیگر "جَو" ایجاد کنید. هر اندازه نظرات مثبت از دیگر وبسایتها و کاربران دریافت کنید، اعتبار الکترونیکی شما تاثیر بیشتری پیدا خواهد کرد و علاوه بر این، نام هتل شما برای مسافران بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. در نتیجه هر چه بیشتر به نام شما برسند، تمایل برای انتخاب و رزرو هتل شما نیز افزایش خواهد یافت. تمرکز اصلی Promotion استفاده از سیستم عامل رسانههای اجتماعی برای ایجاد یک تلنگر، تمایز و آغاز گفتگو با افرادی است که علاقهمند به ارتقای وضعیت و موقعیت خود هستند. در پایان بایستی گفت هر اندازه ماهیت خدمات هتل شما قویتر و متمایز باشد، شانس بیشتری برای بهرهمندی از تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان خود خواهید داشت و این دقیقا زمانیست که نام شما بر سر زبانهاست. قسمتهای اول تا سوم این مقاله را از طریق لینکهای زیر مشاهده فرمائید. استراتژیهای بازاریابی در هتل - قسمت اول استراتژیهای بازاریابی در هتل - قسمت دوم استراتژیهای بازاریابی در هتل - قسمت سوم
ایجاد شده: 9/آبان/1397 آخرین ویرایش: 2/آذر/1397آیا میخواهید یک استراتژی بازاریابی قوی و موثر مانند آنچه توسط هتلهای زنجیره ای بزرگ به کار گرفته میشود برای هتل خود داشته باشید؟ استفاده از آمیختههای بازاریابی ( Mix Marketing ) که در قالب 4 بخش ارائه میشود، میتواند بهترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اجرای برنامههای بازاریابی شما باشد قسمت سوم - Place در حال حاضر در کجا در حال تبلیغ اتاقهای هتل خود هستید؟ اینترنت ابزار اصلی است که امروزه مسافران برای جستجوی اتاقها، مقایسه قیمتها، بهرهمندی از پیشنهادها و نهایی کردن رزرو خود استفاده میکنند. با داشتن یک وبسایت، مسافران میتوانند به طور مستقیم از شما خرید کنند و شما مجبور نیستید به واسطهها کمیسیون پرداخت کنید. حال از خود بپرسید وبسایت شما تا چه اندازه جذاب و کاربرپسند است؟ آیا به راحتی در موتور جستجوی Google قابل دسترسی و مشاهده است؟ آیا نام شما در صفحه اول نتایج جستجو قابل رویت است؟ برای مسافران چقدر راحت است که به منوهای وبسایت شما دسترسی پیدا، نرخها را مشاهده و اتاق رزرو کنند؟ یکی دیگر از روشهایی که بسیاری از مسافران برای رزرو هتل انتخاب میکنند استفاده از OTA هاست. این شرکتها ابزارهای بازاریابی قدرتمند و قانعکنندهای برای جلب مشتری و ایجاد وفاداری در آنها هستند. آیا اتاقهای هتل شما از طریق OTA در دسترس است؟ قسمتهای اول و دوم این مقاله را میتوانید از طریق لینکهای زیر مشاهده فرمائید. استراتژیهای بازاریابی در هتل - قسمت اول استراتژیهای بازاریابی در هتل - قسمت دوم
ایجاد شده: 5/آبان/1397 آخرین ویرایش: 2/آذر/1397چگونه هزینههای خود را بدون پایین آوردن کیفیت خدمات و رضایت میهمانان، کاهش دهیم؟ در این مطلب با مواردی مانند کاست ایدهآل، قیمت تمام شده فروش هفتگی، مهندسی منو، انبارداری و راهنمای سفارش خرید، آشنا خواهید شد. جهت دانلود فایل PDF همایش بررسی "راهبردهای کاهش هزینه و افزایش فروش" ارائه شده توسط جناب آقای "احمد گلکار" از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. راهبردهای کاهش هزینه و افزایش فروش رمز فایل: iranhotelnews.com
ایجاد شده: 29/مهر/1397 آخرین ویرایش: 15/آذر/1397در این فایل PDF که خلاصهای است از برگزاری همایش راهبردهای کاهش هزینه و افزایش فروش در صنعت رستورانداری با مفاهیم و موضوعات زیر آشنا خواهید شد . شناسایی درست هزینه و سود حاشیه فروش رستوران پیادهسازی نظام پیشبینی بودجهبندی کاهش هزینه در زنجیره تامین بررسی نمونههای کاربردی از پیادهسازی نظام کنترل هزینه جهت دانلود فایل PDF همایش بررسی "راهبردهای کاهش هزینه و افزایش فروش در صنعت رستوران" ارائه شده توسط جناب آقای "احمد گلکار" از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. راهبردهای کاهش هزینه و افزایش فروش در صنعت رستوران رمز فایل: iranhotelnews.com
ایجاد شده: 29/مهر/1397 آخرین ویرایش: 30/مهر/1397آیا تا به حال به این موضوع اندیشیدهاید که برای موفقیت هتل و رستوران خود در بازار بایستی چه عواملی را بهبود بخشید . مقاله حاضر با تحلیل و ارزیابی عملکرد 40 رستوران پربازدید و محبوب در وبسایت فیدیلیو و همچنین بررسی نظرات و رفتار بیش از 6000 نفر از مخاطبان این وبسایت به عنوان مصرفکنندگان به این پرسش پاسخ خواهد داد . در ادامه با موثرترین راهکارهای افزایش فروش، حضور موثر در شبکههای اجتماعی و روشهای مختلف تبلیغات، آشنا میشوید . جهت دانلود فایل PDF "اصول موفقیت در بازار" از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. اصول موفقیت در بازار رمز فایل: iranhotelnews.com
ایجاد شده: 29/مهر/1397 آخرین ویرایش: 30/مهر/1397مدیریت منابع انسانی در صنعت هتلداری + فایل PDF گروه آموزشی هتلنیوز – در ادامه معرفی جزوات و مقالات تخصصی مرتبط با صنعت هتلداری، اینبار فایل PDF در رابطه با موضوع “مدیریت منایع انسانی در صنعت هتلداری” در وبسایت هتلنیوز قرار گرفته است. دانلود این فایل به تمامی فعالان و علاقهمندان به صنعت هتلداری علیالخصوص دانشجویان رشتههای مدیریت هتلداری توصیه میشود. جهت دانلود فایل PDF مدیریت منابع انسانی در صنعت هتلداری از طریق لینک اقدام نمایید. رمز فایل: iranhotelnews.com
ایجاد شده: 29/مهر/1397 آخرین ویرایش: 30/مهر/1397گروه آموزشی هتلنیوز – انواع مختلف جهتگیری و رویکردها در رابطه با بازاریابی و فروش خدمات رستورانداری عبارت است از: 1 – جهتگیری تولید مدارانه 2 – جهتگیری محصول مدارانه 3 – جهتگیری فروش 4 – جهتگیری بازاریابی 5 – جهتگیری مشتریگرایانه 6 – جهتگیری بازاریابی اجتماعی جهت دانلود فایل PDF در رابطه با “مدیریت بازاریابی و فروش در خدمات رستورانداری” ارائه شده توسط دکتر “هرمز مهرانی” از طریق لینک اقدام نمایید. رمز فایل: iranhotelnews.com
ایجاد شده: 29/مهر/1397 آخرین ویرایش: 30/مهر/1397آیا میخواهید یک استراتژی بازاریابی قوی و موثر مانند آنچه توسط هتلهای زنجیره ای بزرگ به کار گرفته میشود برای هتل خود داشته باشید؟ استفاده از آمیختههای بازاریابی ( Mix Marketing ) که در قالب 4 بخش ارائه میشود، میتواند بهترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اجرای برنامههای بازاریابی شما باشد قسمت دوم - Price آیا سالیان سال است که نرخهای مشابه و بدون تمایز در فصول High Season و Off Season به مشتریان خود پیشنهاد میکنید؟ اگر به این شکل باشد، زمان آن رسیده تا استراتژیهای قیمتگذاری هتل خود را بازنویسی کنید و یک جهش رو به جلو داشته باشید. آیا با اصطلاح مدیریت درآمد یا Revenue Management آشنا هستید؟ در بحث قیمتگذاری بایستی درک دقیق و پویایی از بازار خود داشته باشید. مدیریت درآمد در حقیقت هنر اصلاح نرخهای اتاق به صورت روزانه، هفتگی و یا فصلی است که امروزه تمامی زنجیرههای مطرح هتلداری در جهان از اصول آن پیروی میکنند. بکارگیری برخی تکنیکهای ساده میتواند درآمد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. فقط کافیست تا 2 موضوع مهم در مدیریت درآمد را ذهن داشته باشید. 1 - اتاقی که امشب فروخته نمیشود، درآمد گمشدهای را که نمیتوان آن را از بین برد را نشان میدهد زیرا این اتاق فردا نمیتواند فروخته شود. به همین دلیل بهتر است اتاق را با قیمت پایینتری فروخت تا اینکه اصلا به فروش نرود. 2 - موجودی اتاق شما محدود است. زمانی که به حداکثر ظرفیت رسیدهاید، نمیتوانید کارهای زیادی انجام دهید و تنها فرصت عملی این است که اتاقهای خود را با نرخ کمی بالاتر بفروشید و یا اینکه آنها را با مشتریان خواهان اقامت طولانیتر، تکمیل کنید. قسمت اول این مقاله را میتوانید از طریق لینک زیر مشاهده فرمائید. استراتژیهای بازاریابی در هتل - قسمت اول
ایجاد شده: 25/مهر/1397 آخرین ویرایش: 25/مهر/1397کدام یک از استراتژیهای بازاریابی برای هتل شما مناسب است؟ آیا میخواهید یک استراتژی بازاریابی قوی و موثر مانند آنچه توسط هتلهای زنجیره ای بزرگ به کار گرفته میشود برای هتل خود داشته باشید؟ در اولین گام بهتر است بدانید بازاریابی، هنر فروش و رونق بخشیدن به اتاقهای هتل شما و سایر خدماتی است که در مجموعه خود به میهمانان ارائه میدهید. استفاده از آمیختههای بازاریابی ( Mix Marketing ) که در قالب 4 بخش ارائه میشود، میتواند بهترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اجرای برنامههای بازاریابی شما باشد. این چهار بخش عبارت است از 1 - Product ( تولید محصول ) 2 - Price ( قیمت ) 3 - Place ( محل ) 4 - Promotion ( ترفیع ) قسمت اول - Product اقامت در هتل خود را به تجربهای به یاد ماندنی تبدیل و همیشه اطمینان حاصل کنید که 100 درصد با انتظارات اساسی مسافرین مطابقت داشته باشد. این انتظارات شامل یک خواب راحت، دسترسی به مواد غذایی مناسب، اینترنت رایگان و کارکنان نمونه است. آیا شما در حال حاضر دارای این ویژگیها هستید؟ در مرحله دوم میتوانید از خود بپرسید، چه چیزی باعث می شود هتل شما از سایر رقبا متمایز گردد؟ میهمانان معمولا چه ویژگی از هتل شما را با دوستان و خانوادههایشان به اشتراک میگذارند؟ یک شخصیت منحصر به فرد برای هتل خود انتخاب کنید؛ یک نماد ماندگار که بتوانید از طریق پنلی، جزئیات کوچک آن را توسعه دهید. اگر شما موفق باشید، میهمانان احساس رضایت میکنند و در خاطر آنها میمانید. یک مثال کوچک از این رضایتمندی، عکسهایی است که در مدت زمان اقامت خود در هتل شما میگیرند و در رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارند و نظرات مثبت خود را در مورد هتل شما در شبکههای اجتماعی مینویسند. این اولین و بهترین ابزار بازاریابی شما خواهد بود!
ایجاد شده: 18/مهر/1397 آخرین ویرایش: 22/مهر/1397امروز روز جهانی گردشگری بود و سازمان میراث فرهنگی امسال ترجیح داد که هیچ برنامه ای به مناسبت روز جهانی جهانگردی برخلاف رویه جاری سال های قبل برپا نکند. فعالان صنعت گردشگری کشور به عنوان یکی از مهمترین بخش های چرخش مالی و ارزآوری به کشور نیز اینروز را گرامی نداشتند. اما جامعه هتلداران ایران یک بهانه برای پاسداشت روز جهانی جهانگردی یافت و آن هم برپایی نخستین همایش جامعه هتلداران ایران بود که با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و چندتن از اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان میراث فرهنگی برپا شد. برخلاف سال های گذشته که روز جهانی جهانگردی در ایران با برپایی مراسم هایی باشکوه برپا می شد، امسال اما این روز در سکوت اما پربارتر برگزار شد. هتلدارها در جمع انبوه خود در حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مونسان را خطاب قرار دادند و از او خواستند که مشکلات بخش اقامت در صنعت گردشگری ایران را حل کند. یکی از پیشنهادات جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران دو نرخی شدن هزینه اقامت در ایران برای گردشگران بود. او از مونسان خواست که مصوبه ای از دولت بیاورد که براساس آن هتل های ایران بتوانند نرخ اقامت به گردشگران خارجی را به دلار دریافت کنند. به گفته او گردشگران خارجی اکنون در ایران برای اقامت در یک هتل ۵ ستاره با خدمات کامل و صبحانه و ناهار و شام تنها ۸ دلار می پردازند که به معنای مفت فروشی هتل های ایران به گردشگران خارجی است. هتلدارها از مونسان خواستند مشکلات مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر فروش را در سازمان امور مالیاتی کشور برطرف کند. جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران می گوید که ادارت مالیاتی نفس هتلداران ایران را گرفته اند و هر اندازه بخواهند بر خدمات هتل ها مالیات وضع می کنند. رییس جامعه هتلداران ایران همچنین به وضعیت وخیم هتلداری ایران اشاره کرد که به دلیل نابسامانی در بخش پولی و اقتصاد کشور خالی مانده اند و ضریب اشغال آن ها به شدت کاهش یافته است. هتلدارها از علی اصغر مونسان که هنوز معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی را پس از رفتن محمد محب خدایی معرفی نکرده است، خواستند که خانه مسافرهایی که بلای جان صنعت هتلداری کشور شده اند تعطیل شوند و اگر تعطیلی آن ها امکانپذیر نیست لااقل ساماندهی شوند. خانه مسافرها ارمغان مرتضی رحمانی موحد در دوره سکانداری اش در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بود. خانه مسافرها قرار بود آنزمان که ماجرای نه چندان واقعی سونامی گردشگری ایران مطرح بود سرریز گردشگران خارجی ورودی به ایران را میزبانی کنند. اما حالا وضعیت چنان شده است که رشد قارچ گونه آن ها هتل های ایران را به ورشکستگی کشانده است تا جایی که هتلدارها را ناچار کرد در جمع بزرگ خود از مونسان بخواهند فکری برای مقابله با بحران خانه مسافرها در صنعت هتلداری ایران کند. وضعیت گردشگری ایران حالا دیگر حتی در بخش ورود گردشگران خارجی نیز چندان مناسب نیست. انتظاری که پس از برجام از گردشگری ایران ایجاد شده بود حالا با خصم ترامپ علیه ایران و بالا گرفتن تنش ها در جامعه جهانی بر سر ایران فروکش کرده است. با وجود خالی بودن هتل های کشور اما حالا هتلدارها از رییس سازمان میراث فرهنگی خواسته اند که فکری به حال هزینه حامل های انرژی در هتل ها یایران کنند. نماینده هتلداران ایران در مذاکره با دولت می گوید: قبض آب یا برق یک هتل که سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود امسال به ۶۰ میلیون تومان رسیده است و در این وضعیت هتل ها چاره ای جز تعدیل نیرو یا تعطیلی ندارند. درست در روز جهانی گردشگری و در برنامه ای که به بهانه این روز در یکی از مجلل ترین هتل های تهران برگزار شد و از تمامی بخش های صنعت گردشگری کشور تنها هتلدارها در آن حضور داشتند، هتلدارهای ایران فهرستی از مطالبات بر زمین مانده خود را در برابر رییس سازمان میراث فرهنگی قرار دادند و او را ملزم به پیگیری مطالباتشان تا رسیدن به نتیجه نهایی کردند. آن ها حتی از پدیده ای پرده برداشتند که بیانگر جدال جدید با سیستم بانکی کشور است. آنطور که هتلدارهای کشور در حضور معاوننان رییس جمهوری و رییس شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان مجلس اعلام کردند، بانک هایی که وام های هتلسازی به سرمایه گذاران ارایه کرده اند به دلیل ناتوانی هتلسازها در بازپرداخت تسهیلات شرایط را به گونه ای مهیا می کنند که به مصادره هتل های ساخته شده منجر شود. یعنی چنان سود وام ها افزایش می یابد که بانک های کشور می نشینند تا هتل های جدید را مصادره کنند. استمهال برای بازگرداندن تسهیلات بانکی نیز به همین دلیل در فهرست مطالبات جامعه هتلداران ایران از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنجانده شده است.
ایجاد شده: 7/مهر/1397 آخرین ویرایش: 8/مهر/1397گروه آموزشی هتلنیوز – در ادامه معرفی جزوات و مقالات تخصصی مرتبط با صنعت هتلداری، اینبار فایل PDF در رابطه با موضوع “مدیریت منایع انسانی در صنعت هتلداری” در وبسایت هتلنیوز قرار گرفته است. دانلود این فایل به تمامی فعالان و علاقهمندان به صنعت هتلداری علیالخصوص دانشجویان رشتههای مدیریت هتلداری توصیه میشود. دانلود رمز فایل: iranhotelnews.com
ایجاد شده: 3/مهر/1397 آخرین ویرایش: 30/مهر/1397