صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت دوم )
مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت دوم ) - تصویر 1

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت دوم )

ایجاد شده: 18/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1397

مشتری‌مداری اصولا از کجا آغاز می‌شود. آیا زمانی که میهمان به پای پذیرش می‌رسد یا زمانی که میهمان شما وارد اتاق هتل می‌شود؟ شاید بهتر باشد که سوال خود را اینگونه بیان کنم که آیا مشتری‌مداری از زمانی آغاز می‌شود که میهمان با هتل شما یا برند شما آشنا می‌شود؟ 

به نظر من مشتری‌مداری دقیقا از زمانی آغاز می‌شود که میهمان به هتل شما فکر می‌کند، از وب‌سایت هتل شما دیدن می‌کند و یا با هتل شما تماس می‌گیرد. دقیقا از همان دقایق اولیه است که یک میهمان بالقوه، آرام آرام نگرشی را نسبت به شما، هتل شما یا برند شما در ذهن خود شکل می‌دهد که این نگرش موجب ایجاد احساس شادی و هیجان و یا احساس ناامیدی در وی می‌شود و و بر همین اساس تشویق به انتخاب هتل شما یا حذف هتل شما از گزینه هایش می‌شود.

تمامی اینها حتی پیش از آن است که قدم به هتل شما گذاشته و برق تمیزی لابی یا لبخند یکی از کارکنان و یا کیفیت بسیار خوب غذای هتل، وی را جلب کند!! یعنی پیش از اینکه اتفاقی بیفتد، همه چیز منتفی می‌شود!! 

در دنیای امروز که همه چیز از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و همه اتفاقات و انسان‌ها تقریبا بدون وقفه و بدون هیچ فوت وقت به هم متصل هستند، ذکر این نکته ضروری و مهم است که ما صنعت هتلداری را باور کنیم و به عبارت دیگر بدانیم در چه حوزه‌ای مشغول بکار هستیم. 

صنعت هتلداری را نمی‌توان با صنایع دیگر مثل هوش مصنوعی و یا روباتیک مقایسه کرد. هتلداری و میهمان‌نوازی در رابطه مستقیم و عمیقی با انسا‌ن‌ها قرار دارند. در این حوزه ما باید بتوانیم ارتباطات موثری ایجاد نماییم. ارتباطاتی که باید فرد به فرد باشد. 

وظیفه ما به عنوان یک فرد شاغل در این حوزه این است که هتل و برند خود را تا جای ممکن به ویژگی‌های انسانی نزدیک کرده و مولفه‌های انسانی را در نظر بگیریم. این کار باعث می‌شود که بتوانیم، بیشترین خدمات را به مشتری ارائه دهیم.

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت اول )


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...