صفحه اصلی / جامعه تورگردانان

جامعه تورگردانان

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 18/بهمن/1402



به منظور جامعه تورگردانان ایران فعالیت خود را از سال 1375 شمسی توسط گروهی از دفاتر و شرکت های بزرگ تورگردان ایرانی که در زمینه تورهای ورودی فعال بودند با نام کمیته تخصصی تورهای ورودی آغاز نمود. هدف از تشکیل کمیته فوق از میان برداشتن موانع و مشکلات موجود در مسیر تورهای ورودی و تسهیل ورود گردشگران خارجی از اقصی نقاط جهان به ایران بود. این کمیته در سال 1382 با توجه به ازدیاد تعداد دفاتر و شرکتهای تورآور و افزایش حجم فعالیت ها، به جامعه تخصصی تورگردانان ایران تغییر نام یافت و در قالب اساسنامه جدید به ثبت رسیده است و ارکان اصلی آن را مجمع عمومی، هیأت مدیرهو بازرس تشکیل می دهد و در حال حاضر با تعداد 7 نفر اعضاء هیأت مدیره اصلی 2 نفر علی البدل،یک نفر خزانه دار،یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل (اسامی آنهادر بخش مربوط به معرفی اعضاء هیأت مدیره آمده است)مشغول به فعالیت است. 

تعداد 170 دفتر و شرکت خدمات مسافرتی فعال در زمینه تورهای ورودی گردشگران خارجی اعضاء جامعه می باشند.محل اصلی دفتر جامعه واقع در میدان ونک خیابان ونک ساختمان دنا پلاک 24 طبقه دوم جنوبی واحد 12 می باشد.

فعالیت اصلی این جامعه، شناساندن فرهنگ غنی کشور عزیزمان به محققان، دانش پژوهان، علاقمندان و مشتاقان دیدار از ایران و کمک به اعضاء در جهت جذب گردشگران ورودی و ارائه خدمات در حد استانداردهای قابل رقابت با کشورهای پیشرو در عرصه گردشگری بین المللی است.

کمک به تحقق اهداف کمی وکیفی تعیین شده در برنامه های توسعه کشور، تلاش برای ساماندهی و بالا بردن سطح کیفی آموزش های تخصصی دفاتر و شرکت های تورآور جهت ارائه خدمات بهینه و ارتقاء کیفیت آنها در حد استانداردهای جهانی، مشارکت گروهی در تصمیم گیری های مرتبط به ویژه سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری ورودی و تعامل هر چه بیشتر جهت اعطای مشوق های صادراتی نظیر پرداخت جوایز صادراتی و معافیت مالیاتی از جمله فعالیت های مهم و زیر بنایی جامعه تورگردانان ایران می باشد.


اهداف شاخص جامعه تورگردانان ایران 

  • معرفی ایران به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری جهان با برخورداری از سابقه دیرین تمدن و فرهنگ، طبیعت و شرایط اقلیمی گوناگون 
  • تلاش در جهت رشد و توسعه صنعت گردشگری در حوزه تورهای ورودی به عنوان یکی از پویاترین و مفیدترین فعالیت اقتصادی کشور با توجه به ایجاد فرصت های شغلی بخصوص برای نسل جوان و ارز آوری  
  • ایجاد فرصتهای گردشگری برای خریداران و فروشندگان محصولات صنعت گردشگری به منظور رونق بازار صنایع دستی و اقلام مشابه 
  • همکاری در تدوین قوانین و مقررات گردشگری به گونه ای که این اطمینان حاصل گردد که اعضاء از فضایی قابل اعتماد برای انجام فعالیت برخوردارند و گردشگران نیز از آرامش و آسایش لازم بهره مند می گردند.
  • اطلاع رسانی به اعضاء درباره آخرین تحولات داخلی و خارجی که بر روی فعالیت های آنان اثر می گذارند.


اعضای جامعه تورگردانان

  1. مصطفی شفیعی شکیب - رئیس هیات‌مدیره
  2. سید محمد علی اشرف واقفی - نایب رئیس هیات‌مدیره
  3. سیدهادی شیرازی - عضو و دبیر هیات‌مدیره
  4.  - عضو و خزانه دار هیات‌مدیره
  5. علي اكبر غمخوار - عضو هیات‌مدیره
  6. مصطفي عباسي سروي - عضو هیات‌مدیره
  7. مريم اميري - عضو هیات‌مدیره
  8. علي غمخوار - عضو هیات‌مدیره (علی البدل)
  9. سلمان رفتاري - عضو هیات‌مدیره (علی البدل)
  10. رضا خادم الرضا - بازرس هیات‌مدیره
  11. امیر اعجمی - بازرس هیات‌مدیره (علی البدل)


راه های ارتباطی







جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...