فرانت آفیس

آموزشهای داخلی و خارجی در حوزه پذیرش صنعت هتلداری را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه و در صورت تمایل نسبت به دانلود مطالب اقدام فرمائید.


 شغل پذیرش در یک هتل چه ویژگی‌هایی دارد؟

شغل پذیرش در یک هتل چه ویژگی‌هایی دارد؟

متصدی پذیرش هتل (فرانت آفیس) فردی است که با انواع واحدهای اقامتی اعم از هتل ها و متل ها و...و امکانات آنها آشنایی داشته و مهارت خوبی در جلب میهمانان، پذیرش و ارائه خدمات مطابق با خواسته آنها دارد.  پذیرش گر هتل به مهمانان خوش آمد گفته، وضعیت رزرو اتاق ها را مدیریت و به درخواست‌های مهمانان در طول اقامت پاسخ می دهد.  کلیه کارهای مربوط به:▫️اطلاع رسانی ▫️رزرواسیون ▫️پذیرش ▫️خروج میهمانان بر عهده پذیرش گر هتل می باشد.  در واقع بخش پذیرش، قلب یک هتل محسوب می شود، زیرا اولین برخورد میهمان با پرسنل هتل در این بخش صورت میگیرد. وظایف متصدی پذیرش هتل▫️به همه جزئیات توجه کند.▫️در همه حال رفتاری مودبانه و صمیمی، همراه با آرامش و صبر داشته باشد.▫️از روابط عمومی خوبی برخوردار بوده و تاحدی با روانشناسی افراد، لهجه ها و فرهنگ های مختلف آشنایی داشته باشد.▫️از اصول فروشندگی و جذب مشتری به میزان لازم در کار خود استفاده کند.▫️همچنین با شناختی کاملی که از وظایف سایر کارکنان هتل دارد، باید در رسیدگی به خواسته ها، پیشنهادات و شکایات احتمالی میهمانان، سرعت عمل لازم  را به کار گیرد. ▫️با نحوه بررسی درستی و اعتبار انواع کارت های شناسایی اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه و...میهمانان آشنا باشد.▫️انواع روش های رزرواسیون را شناخته و مراحل مختلف هر کدام را در هنگام نیاز به خوبی انجام دهد.

ایجاد شده: 22/دی/1402       آخرین ویرایش: 24/دی/1402
چک این تلفن همراه در هتل ( Mobile check-in ) بخش سوم

چک این تلفن همراه در هتل ( Mobile check-in ) بخش سوم

بخش سوم معایب موبایل چک این کاربرانی که  باتری تلفنشان کم است یا اغلب تلفن خود را فراموش میکنند ، ممکن است بخواهند یک نسخه از کلید کارتی را از پذیرش دریافت کنند و از آنجایی که بیشتر هتل‌ها برای تحویل کلید اتاق به کارت شناسایی عکس‌دار نیاز دارند، این امر می‌تواند منجر به ایجاد مشکل برای ورود به  اتاق شود. اتصال بد اینترنت در راهروها و قطع برق می تواند منجر به مشکل باز کردن درب اتاق مهمان از طریق تلفن هوشمند شود پس هتل‌هایی که خدمات موبایل چک این  را اجرا می‌کنند باید روی پوشش بی‌سیم و برق اضطراری هتل به اندازه کافی سرمایه‌گذاری کنند. همچنین تعامل بین مهمان و کارکنان هتل کم میشود و در نتیجه مهمانان یک تجربه شخصی‌سازی شده از سمت هتل را از دست میدهند. کارمندانی که بدون آموزش کامل پذیرش یا رزرواسیون  ، گزینه‌های چک‌این دیجیتالی را فعال   می‌کنند،  می‌توانند مهمان های چک این آنلاین  را  بینند که اتاق‌های موجود را زودتر از میهمانان در صف میز پذیرش رزرو می‌کنند و این باعث اختلال در کار پذیرش می‌شود.

ایجاد شده: 12/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401
چک این تلفن همراه در هتل ( Mobile check-in ) بخش دوم

چک این تلفن همراه در هتل ( Mobile check-in ) بخش دوم

بخش دوم مزایای موبایل چک این چیست؟ معمولاً مهمانانی که موبایل چک این  را انتخاب می‌کنند می‌توانند ازقبل اتاق خود را انتخاب کنند و پس از ورود به هتل از میز پذیرش بگذرند و مستقیماً به اتاق آماده شده خود وارد شوند. از لحظه‌ای که شما به سیستم هتل وارد می‌شوید، با توجه به‌ اعلان هایی که در صفحه تلفن همراه شما ایجاد مي شود متوجه خواهید شد چه موقع اتاق برای مهمان بعدی تمیز و آماده خواهد شد. برنامه‌های موبایل چک این ، جزئیات رزرو را دقیقا ارائه می‌دهند و به مهمانان این اجازه را می‌دهد که مدت اقامت خود را تمدید کنند. اطلاعات جوایز، جزئیات امتیاز و اغلب اطلاعات محلی مانند گزارش آب و هوا یا ترافیک را میتوان در این اپلیکیشن‌ها مشاهده کرد. مدیران  بازاریابی هتل می‌توانند از طریق این برنامه قبل از ورود مهمان با مهمانان ارتباط برقرار کنند و امکانات یا خدمات هتل را برای افزایش فروش هتل تبلیغ  کنند. اکثر سیستم‌های موبایل چک این ، در صورتی که پرداختی در چک این الکترونیکی وجود نداشته باشد یا منقضی شده باشد، به پذیرش اطلاع خواهند داد.

ایجاد شده: 12/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401
عملکرد دپارتمان Front Office را در هتل چگونه می سنجید؟

عملکرد دپارتمان Front Office را در هتل چگونه می سنجید؟

 تا پیش از این، تنها یک پاسخ برای این سوال وجود داشت: امتیازات داده شده به GSS (متصدی خدمات مهمان) و فرایند Check – In. اما با توسعه فناوری در سالهای اخیر، موارد بیشتری در این فرایند دخیل شده اند. برای مثال میتوان به فرایند Mobile Check-In اشاره کرد که به شما امکان می دهد تا از راه دور فرایند Check – In را انجام دهید و یا حتی امکانات چت با نماینده هتل در این تکنولوژی را نیز دارید. به همین خاطر چند شاخص کلیدی عملکرد Front Office را در ادامه برمیشماریم: 1. امتیازات داده شده به فرایند Check-In . 2. سرعت و کارآیی چت با موبایل. 3. توجه و کسب درآمد اضافی مانند No Shows و کنسلی 4. ثبت نام در برنامه های عضویت وفاداری 5. فروش اتاق به قیمتهای بالاتر و متقاعد کردن مهمان به پرداخت و کسب درآمد بالاتر 6. کارآیی در فروش با قیمتهای بالاتر و ایجاد منابع درآمد اضافی 7. وقت شناسی در فرایند Mobile Check-In. شما در هتل خود برای اندازه گیری عملکرد فرانت آفیس، از چه معیارهایی استفاده میکنید؟

ایجاد شده: 3/دی/1398       آخرین ویرایش: 3/دی/1398
فرانت آفیس

فرانت آفیس

بخش دوم: تجارت مربوط به هتل و رستوران، ترکیبی از نمایش­گری، سیاست­مداری و معاشرت­پذیری است. تمامی کارکنان در خط مقدم هتل موظفند توانایی برقراری ارتباط مؤثر را داشته باشند. ارتباطی بر اساس رفتاری معین و آداب معاشرت همراه با ملایمت و آرامش. آدابی که یک پیشخدمت در هتل یا رستوران باید رعایت کند، شامل موارد زیر می شود: به محض ورود میهمانان به هتل یا رستوران، به آنان رسیدگی کند. در فصل سرد (زمستان) به میهمانان کمک کند تا لباس گرم یا پالتو هایشان را در آورده و همچنین هنگام خروج در پوشیدن این لباس ها به آنان کمک کنند. برای میهمانان روزی خوش آرزو کرده و ورودشان را به رستوران خوش آمد بگوید. با میهمانان مؤدبانه رفتار کند. به خانم ها در نشستن­شان کمک کند. برای کودکان، پشتی اضافه یا صندلی مخصوص فراهم کند. اگر یک میهمان در حال صحبت کردن با میهمان دیگری است، نباید وسط حرفش پرید. گفت و گوی میهمانان را دزدکی گوش نکند. از هرگونه اطوار و عادات شخصی مانند دست زدن به موها یا گرفتن بینی، خود داری کند. همیشه صاف بأیستد و در هنگام وعده ی انجام خدمت به میهمانان تعظیم ملایمی انجام دهد. به درخواست میهمانان دقت  کند. واضح صحبت کند. از هر گونه بحث و مشاجره با کارکنان خدمات  یا میهمانان در هتل و رستوران پرهیز کند. از دخواست انعام خود داری کند. انعام را هنگامی بردارد که میهمان رفته باشد. تنها از درب خدمات وارد رستوران شود یا از آن خارج شود. خودکار یا مدادی در جیبش داشته باشد نه در پشت گوشش یا جلوی کتش. از جویدن آدامس  و آجیل خود داری کند. صورت حساب را بسیار محترمانه و به صورت سربسته به مشتری ارائه دهید تا موجب خجالت او نشود.

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1398
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...