فرانت آفیس

آموزشهای داخلی و خارجی در حوزه پذیرش صنعت هتلداری را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه و در صورت تمایل نسبت به دانلود مطالب اقدام فرمائید.


خصوصیات و ویژگی های میز فرانت آفیس

خصوصیات و ویژگی های میز فرانت آفیس

بخش اول: به جهت سهولت کار و تسلط مهمانان به افراد پشت میز و بالعکس و سرویس دهی بهتر توصیه می شود ارتفاع میز از کف لابی بین ۱۱۰ الی ۱۲۰ سانتی متر در نظر گرفته شود. در طراحی و ساخت فرانت دسک می باید نهایت ذوق و سلیقه و زیبایی بکار گرفته شده و در عین حال به ماندگاری و استقامت میز نیز توجه کافی صورت پذیرد. محل میز مذکور ترجیحا در نزدیکی درب ورودی و در جهتی طراحی گردد که مستقیما در معرض دید مهمانان ورودی و خروجی بوده و در عین حال پرسنل شاغل در پشت آن بتوانند بطور نامحسوس به رفت و آمد افراد به لابی به خصوص آسانسورها کنترل داشته باشند. در قسمت داخلی میز قفسه و طبقه بندی های مناسب طراحی و ساخته شود که ارزش کاربری داشته ، بتوانند ذخیره مورد نیاز فرمهای اداری ، لوازم التحریر، و ملزومات و تجهیزات کامپیوتر و ... را نگهداری نماید. در هتل هایی که هنوز از سیستم قفل و کلید مکانیکی استفاده می نمایند محل نگهداری کلیدها باید در داخل میز و جلوی محل استقرار مسئول اطلاعات بطور مرتب و تفکیک شده طراحی و ساخته شود. از آویزان کردن کلید اتاق ها یا جعبه کلید در پشت سر پرسنل یا سمت چپ و راست در معرض دید مستقیم مهمانان خودداری گردد تا پرسنل تحت هیچ شرایطی مجبور به پشت کردن به مهمانان نگردد و مسائل حفاظتی و امنیتی نیز رعایت گردد.

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1398
مهمترین وظایف شغل پذیرش بر اساس شرح وظایف کاری

مهمترین وظایف شغل پذیرش بر اساس شرح وظایف کاری

وظایف متصدی پذیرش هتل: خوشامدگویی به میهمانان در بدو ورود توام با احترام و ادب فراوان انجام کارهای مربوط به رزرو اتاق برای مشتریان از طریق تلفن، ایمیل، فکس، نامه و یا حضوری انجام کلیه کارهای لازم در هنگام ورود و خروج مهمانان از جمله گرفتن مدارک شناسایی معتبر از میهمان و بررسی صحت و اعتبار آنها، ارائه فرم مشخصات به میهمان و کمک به او در پرکردن آن، گرفتن و دادن کلید اتاق ها به میهمانان و ... توضیح کامل در مورد انواع اتاق های و امکانات هتل به میهمان و کمک به او در انتخاب اتاق مناسب و دادن کلید به او گرفتن و دادن پیغام به میهمانان پاسخگویی به درخواست های مختلف مهمانان ( از جمله رزرو بلیط تئاتر یا نگهداری اقلام با ارزش) پاسخگویی به سوالات مهمانان و دادن اطلاعات مورد نیاز به آنها بررسی و رسیدگی به پیشنهادات، مشکلات و شکایات میهمانان آماده کردن صورت حساب ها و تحویل پرداخت های مهمانان در هنگام ترک هتل همکاری با سایر کارکنان هتل برای ارائه خدمات بهتر به میهمانان

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1398
یک متصدی پذیرش در فرانت آفیس هتل چه رفتاری باید داشته باشد؟

یک متصدی پذیرش در فرانت آفیس هتل چه رفتاری باید داشته باشد؟

متصدی پذیرش هتل باید در همه حال رفتاری مودبانه و صمیمی، آرامش و صبر داشته باشد (حتی در شرایط بحرانی). او باید به همه جزئیات توجه کند. متصدی پذیرش هتل باید از روابط عمومی خوبی برخوردار بوده و تاحدی با روانشناسی افراد، لهجه ها و فرهنگ های مختلف آشنایی داشته باشد. او باید از اصول فروشندگی و جذب مشتری به میزان لازم در کار خود استفاده کند. همچنین با شناختی کاملی که از وظایف سایر کارکنان هتل دارد، در رسیدگی به خواسته ها، پیشنهادات و شکایات احتمالی میهمانان، سرعت عمل لازم  را به کار گیرد. پذیرش­گر هتل باید با نحوه بررسی درستی و اعتبار انواع کارت های شناسایی اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه و...میهمانان آشنا باشد. همچنین باید انواع روش های رزرواسیون را شناخته و مراحل مختلف هر کدام را در هنگام نیاز به خوبی انجام دهد.  

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1398
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...