آشپزی

آموزشهای داخلی و خارجی در حوزه آشپزی هتل را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه نمایید.


آشنایی‌ با انواع سس‌های استیک محبوب دنیا

آشنایی‌ با انواع سس‌های استیک محبوب دنیا

سس برندی (Brandy Sauce): ▫️این سس معمولاً شیرین و ترش است و از ترکیب گوجه‌فرنگی، سس سویا، سس ورچسترشر، سیر، ادویه‌ها و اسیدها به دست می‌آید. طعم خاصی برای استیک ایجاد می‌کند.سس باربیکیو (Barbecue Sauce): ▫️سس باربیکیو اغلب حاوی ترکیباتی مانند سس گوجه‌فرنگی، شکر قهوه‌ای، خلال سیناب و ادویه‌هاست. طعم دودی و شیرین آن به خوبی با استیک هماهنگ می‌شود.سس قارچ (Mushroom Sauce): ▫️این سس با اضافه کردن قارچ، سس سویا، شیر، سیر و ادویه‌ها تهیه می‌شود. طعم غنی قارچ‌ها به استیک اضافه می‌کند.سس بورگینیون (Bordelaise Sauce): ▫️سس فرانسوی با ترکیب شراب قرمز، پیاز سرخ‌کرده شده، قارچ و سس گوسبری. معمولاً برای گوشت‌های قرمز به‌کار می‌رود.سس برنیز (Béarnaise Sauce): ▫️سسی کرمی با ترخون، تخم مرغ، سرخ‌کردن پیاز و افزودن سرکه ترش. طعم لطیف و کرمی به استیک افزوده می‌شود.سس چمیچوری (Chimichurri Sauce): ▫️این سس آرژانتینی اغلب حاوی پیاز، سیر، آویشن، سس سویا و روغن زیتون است. طعم تند و خنک این سس با گوشت قرمز خوب ترکیب می‌شود.

ایجاد شده: 3/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 3/بهمن/1402
 تکنیک‌های تزیین بشقاب غذا با سس

تکنیک‌های تزیین بشقاب غذا با سس

بعد از اینکه چیدمان ترکیبات غذا تمام شد با استفاده از سس های خوشمزه آن را تزیین کنید.تکنیک‌های تزیین سس شامل:آغشتن سس؛ ▫️بطری سس را فشار دهید و دور بشقاب سس بریزید لایه ضخیم سس را در قسمت دایره ای بشقاب خالی کنید و با استفاده از یک قاشق یک از قسمت ضخیم سس را بردارید. ریختن سس به صورت نقطه ای؛ ▫️سس مورد نظر را با فشار از پمپ سس خالی کنید. بشقاب را طبق قانون یک سوم  تجسم کنید. برای اینکه تضاد رنگی به وجود آورید از چند نوع سس استفاده کنید.آغشته کردن سس نقطه ای؛ ▫️بعد از اینکه سسهای رنگی را به صورت نقطه ای بر روی بشقاب خالی کردید آن را بصورت منحنی بر روی بشقاب بکشید و بشقاب را با ترکیبی از سس های رنگی آغشته کنید.آغشته کردن سس به صورت منحنی؛▫️یک بطری را با سس مورد نظر پر کنید. سپس آن را بالای بشقاب قرار دهید و پایه بشقاب را بچرخانید تا فرم منحنی شکل ایجاد شود مخصوصا تعداد چند سس که رنگهای مختلفی ارائه می‌دهد.

ایجاد شده: 3/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 3/بهمن/1402
تکنیک‌های گارنیش و تزیین بشقاب غذا

تکنیک‌های گارنیش و تزیین بشقاب غذا

در گذشته، سرآشپزها معمولا یک تکه برگ کلم پیچ و یک برش پرتقال را در کنار بشقاب تزیین می کردند که هیجان زیادی به دنبال نداشت.بشقاب‌ها اخیرا دارای تزیینات جدید و طعم جدید و هیجان انگیز می‌باشد.در گارنیش بشقاب غذا می‌توان به موارد زیر توجه کرد:قرار دادن با هدف: ▫️هرگز ترکیبات گارنیش را در یک قسمت متمرکز نکنید بلکه با رنگها و بافتهای مختلف آن را پراکنده کنید. به عنوان مثال، هویج ترد را روی ماهی و در یک سس کاری قرار دهید و بشقاب را با دانه های انار تزئین کنید.مقدار کم ولی با کیفیت: ▫️تزیین بشقابتان را هرگز شلوغ نکنید. اگر بشقاب پر است، برای مزه دار کردن از یک قطره سرکه یا روغن طعم دار آغشته کنید.از تزئینات بی‌مورد خودداری کنید:▫️از تزئینات غیر اشتها آور مانند گیاهان خام، تکه‌های بزرگ مرکبات و هر چیزی که بوی تندی دارد و همچنین از تزییناتی که زمان زیادی می‌طلبد خودداری نمایید.

ایجاد شده: 3/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 3/بهمن/1402
 اصول طراحی آشپزخانه های صنعتی

اصول طراحی آشپزخانه های صنعتی

بی نظمی، تداخل، هرج و مرج و کاهش ایمنی حین کار به جرات از عواقب تلخی هستند که با طراحی ضعیف آشپزخانه صنعتی با آنها مواجه خواهید شد.اگر قصد راه اندازی رستوران یا بازطراحی رستوران خود را دارید فراموش نکنید که یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین مراحل فعالیت شما مربوط به طراحی آشپزخانه صنعتی است. به طور معمول تجهیزات و فرآیندهای کاری رایجی در آشپزخانه های صنعتی مشاهده می شود درعین حال نباید فراموش کرد که دسته ای از فرآیندها و تجهیزات وجود دارند که با توجه به کانسپت رستوران دستخوش تغییر می گردند‌ پس قبل از طراحی آشپزخانه های صنعتی، کلیه مراحل فعالیت با توجه به کانسپت پروژه باید شناسایی و تفکیک گردند.همچنین نوع تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای انجام هر فرآیند نیز باید مشخص گردد. در این مقاله به بررسی اهمیت طراحی اصولی آشپزخانه صنعتی و بررسی نکات مهم در طراحی آشپزخانه صنعتی خواهیم پرداخت.در طراحی یک فضای صنعتی دینامیک مانند آشپزخانه صنعتی فارغ از نوع آشپزخانه اعم از آشپزخانه رستورانی یا آشپزخانه کافی شاپ به طور کلی شش هدف اصلی دنبال می شود که در ضمن تهیه نقشه طراحی آشپزخانه صنعتی باید مدنظر قرار گرفته شوند.طراحی پویا و مدولار ▫️از آنجایی که محیط آشپزخانه به شدت پویا است پس طراحی آن نیز باید پاسخگوی نیازهای متفاوت و تغییرات احتمالی باشد.▫️از اتفاقات رایج رستوران ها و کافه ها تغییر در منو یا تغییر سرآشپز است در هریک از این حالت ها ممکن است فرآیندهایی دستخوش تغییرات بنیادی گردند.▫️بکارگیری طراحی استاندارد و پیش بینی زیرساخت های مورد نیاز ، تطبیق پذیری فضا با این تغییرات و فرآیندهای جدید را امکان پذیر می نماید.اجتناب از پیچیدگی‌های غیرضروری ▫️هر آشپزخانه‌ای مستعد مواجه با آشفتگی و بهم ریختگی است! تعدد فعالیت های هم‌زمان و نیاز به سرعت بالا از دلایل اصلی بروز این آشفتگی است.▫️به همین دلیل طراحی های پیچیده و نگاه غیرواقع بینانه منجر به آسیب های جدی به روند فعالیت های جاری آشپزخانه میگردد.▫️از ارکان اساسی طراحی جلوگیری از پیچیدگی های غیرضروری، حداکثر استفاده بهینه از فضا و توجه به سهولت حرکت در فضا می باشد.

ایجاد شده: 3/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 3/بهمن/1402
 آشنایی با انواع سس های معروف دنیا

آشنایی با انواع سس های معروف دنیا

سس تارتار ▫️سس تارتار یک سس خوشمزه با بافت غلیظ است که با سس مایونز درست می شود. سس مایونز با خیار شور ، جعفری تازه ، شوید ، آب لیمو ترش و پیاز که به خوبی خرد شده باشند مخلوط می شود.▫️می‌توان به آن سس خردل اضافه کرد، از آن به وفور برای طعم دادن به غذاهای دریایی استفاده می‌شود.  سس گوجه فرنگی ▫️سس گوجه فرنگی یکی از معروف‌ترین انواع سس است که ماده اصلی آن گوجه فرنگی می باشد.▫️در کنار گوجه فرنگی گاهی از گوشت ،پیاز ، ریحان، نمک، روغن ،سیر و دیگر انواع ادویه ها استفاده می کنند. سس بشامل ▫️سس بشامل یا سفید سسی است از ایتالیا نشات گرفته است و بعدا به فرانسه رفت و به یکی از سس های پایه در آشپزی فرانسوی تبدیل شد.▫️مواد اصلی این سس کره ، شیر و آرد است سس بشامل پایه سس های دیگری مانند خصوص مورنی هم هست.▫️این سس با اضافه کردن پنیر گریور یا پارمزان با پنیر چدار سفید به سس بشامل تبدیل می شود. سفید معمولاً برای درست کردن لازانیا و پاستا به کار می‌رود.سس قارچ ▫️سس قارچ یکی از کاربردی ترین سس های دنیا آشپزی است. این سس را می توانید با انواع غذاهای گوشتی مثل استیک ،کوفته ریزه ،شنیسل مرغ یا غذاهای بدون گوشت مثل پوره سیب زمینی ،پاستا و سبزیجات بخارپز شده سر کنید.▫️شما می توانید برای کرمی تر شدن این سس کمی خامه و پنیر پارمزان هم به آن اضافه کنید. سس رنج ▫️سس رنج یک سس سالاد آمریکایی است که معمولاً با باترمیلک ،نمک ،سیر ، پیاز ،خردل سبزیجات ( شوید، جعفری و پیازچه ) و ادویه هایی مثل فلفل، پاپریکا و پودر خردل که سس مایونز یا یک امولسیون ترکیب شده است درست می‌شود.گاهی اوقات از خامه ترش و ماست به جای باترمیلک و سس مایونز در سس رنج استفاده میشود. سس باربیکیو ▫️سس باربیکیو معمولاً برای مرینیت کردن انواع کباب استفاده مورد استفاده قرار می گیرد که مواد اولیه آن متفاوت است.▫️اما رایج ترین مواد تشکیل دهنده این سس عبارت است از گوجه فرنگی به همراه سرکه، شکر و گاهی پودر فلفل و پیاز است.▫️شکر یکی از اجزای مهم سس تنوری است که باعث می‌شود سس، حین پخت حالت کاراملی پیدا کند و به خورد عصاره گوشت برود. سس سزار ▫️مهمترین چیز در یک سالاد سزار خوشمزه ، سس سزار آن است. به طور سنتی ،سس سالاد سزار با روغن ، زیتون، زرده تخم مرغ، سس ورسترشایر ،لیمو ،خردل ، سیر و فلفل تهیه می‌شود.

ایجاد شده: 3/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 3/بهمن/1402
آشنایی با محبوب‌ترین پاستاهای دنیا

آشنایی با محبوب‌ترین پاستاهای دنیا

پنه (Penne): ▫️پنه یکی از انواع ماکارونی لوله‌ای است که طولش معمولا به پنج سانتی‌متر می‌رسد و دو قسمت انتهایی آن به صورت مورب بریده شده است.▫️ماکارونی پنه در دو نوع پنه ریگاته و پنه لیس که به نام ماستاکیولی هم شناخته می‌شود، وجود دارد.▫️این ماکارونی برای تهیه انواع پاستا مناسب است چون مواد ماکارونی در این نوع ماکارونی خیلی خوب می‌لغزد.ریگاتونی (Rigatoni): ▫️ریگاتونی یک نوع پاستا ایتالیایی است که به دلیل شکل خاص و ساختار آن مورد توجه قرار گرفته است.▫️ویژگی اصلی ریگاتونی، شکل لوله‌ای آن است که با سطح ناصاف و خطوط عمیق ترکیب می‌شود.▫️ریگاتونی را معمولاً در سس‌های غلیظ و سنگین مانند سس گوجه‌فرنگی با گوشت یا لحم مرغ می‌پزند. این پاستا به عنوان یک انتخاب عالی برای غذاهای خانگی یا مهمانی‌ها محسوب می‌شود.تورتلینی (Tortellini): ▫️تورتلینی یک نوع پاستا ایتالیایی کوچک و معمولاً پر از مواد خاص است که به شکل حلقه‌ای یا نازک تهیه می‌شود.▫️این پاستا معمولاً حاوی خمیر گوشت یا پنیر است و با سس‌های مختلف سرو می‌شود.▫️این پاستا به عنوان یک انتخاب مناسب برای غذاهای کودکان یا یک غذای خوشمزه در میان وعده‌ها شناخته می‌شود.اسپاگتی (Spaghetti): ▫️اسپاگتی نوعی پاستای استوانه ای نازک و کشیده با ریشه ایتالیایی و سیسیلی است و به عنوان یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی شمرده می‌شود.▫️یکی از دلایل محبوبیت اسپاگتی باز بودن دست شما در تهیه آن است و می‌تواند به انواع مختلفی از غذاهای ماکارونی تبدیل شود: از اسپاگتی با پنیر، سیر و فلفل گرفته تا اسپاگتی پر از گوجه فرنگی، گوشت و سس.لازانیا (Lasagna): ▫️این پاستا ایتالیایی به شکل مستطیل بزرگ معروف است و به صورت لایه‌لایه با سس گوشت و سوسیس و پنیر تهیه می‌شود.اورکیت (Orecchiette): ▫️پاستای کوچک با شکلی شبیه به گوش است و معنای دقیق کلمه آن هم همین است که با سس‌های متنوع و سبزیجات تهیه می‌شود همچنین این نوع ماکارونی ترکیب خوبی با انواع سوسیس به شما می‌دهد.فارفاله (Farfalle): ▫️فارفاله پاستای پروانه‌ای است که می‌توان آن را با سس قارچ و خامه، سس گوجه تازه یا سس آلفردوی کلاسیک سرو کرد.▫️ماکارونی پاپیونی یا پروانه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه سالاد ماکارونی است.▫️این ماکارونی در دنیا با نام فارفاله شناخته می‌شود، اما این ماکارونی اسامی دیگری مثل Fiochetti ،Fiocconi ،Farfalloni ،Strichetti هم دارد.▫️معمولا مناسب‌ترین زمان پخت این نوع ماکارونی ۸-۱۵ دقیقه است.

ایجاد شده: 3/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 3/بهمن/1402
 برانچ ترکیبی جذاب از صبحانه و ناهار

برانچ ترکیبی جذاب از صبحانه و ناهار

کلمه برانچ از ترکیب دو کلمه Breakfast و Lunch ایجاد شده است و همان طور که از معنی این دو کلمه پیداست به ترکیب صبحانه و ناهار گفته می‌شود.در واقع برانچ صبحانه‌ای است که دیرتر از ساعت معمول و معمولا در حجم بیشتر بین ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر خورده می‌شود.مفهوم برانچ در اواخر سده نوزدهم در انگلستان به وجود آمده و در اوایل قرن بیستم در آمریکا محبوبیت پیدا کرد.از آنجا که بیشتر افراد تنها در روزهای تعطیل فرصت دارند بیشتر در تخت‌خواب بمانند، برانچ وعده غذایی است که معمولا آخر هفته‌ها تهیه می‌شود.خوراکی‌هایی که یک میز برانچ شامل آن‌ها می‌شود معمولا به شکل بوفه سرو می‌شوند و از خوراکی‌های یک صبحانه سنتی مثل پنیر، سوسیس و پنکیک بگیرید تا غذاهایی که برای ناهار خورده می‌شوند مثل ماهی و سرخ کردنی‌ها را شامل می‌شود.یکی از خوراکی‌هایی که می‌توانید برای برانچ درست کنید تُست فرانسوی کرم بروله با توت فرنگی است.

ایجاد شده: 3/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 3/بهمن/1402
مردم کشورهای مختلف با سیب زمینی چه غذاهایی درست می‌کنند؟

مردم کشورهای مختلف با سیب زمینی چه غذاهایی درست می‌کنند؟

 پوتین (Poutine)| 🇨🇦  کانادا ▫️این غذا در واقع همان سیب‌زمینی سرخ‌کرده به همراه سس گریوی و پنیر است، و بعضی از آشپزهای خوش‌ذوق چیزهای دیگری مثل گوشت را هم به آن اضافه می‌کنند. نوکی (Gnocchi)|🇮🇪 ایتالیا ▫️نوکی ترکیبی از سیب‌زمینی، آرد و چند خوراکی مثل پنیر و تخم‌مرغ است. این غذا بعد از اینکه خوب پخت با سسی غلیظ پوشیده و خوشمزه و خوش‌رنگ می‌شود. گامجا-جئون (Gamja-jeon)| 🇰🇷 کره جنوبی ▫️برای درست کردن گامجا-جئون یک جور سیب‌زمینی را رنده و به‌صورت نازک در ماهی‌تابه پهن می‌کنند تا سرخ و ترد شود، بر روی آن سبزیجاتی مثل پیازچه خرد شده، هویج، قارچ و حتی سیر گذاشته می‌شود. آلو گوبی (Aloo Gobi)|🇮🇳 هند ▫️غذایی که از سیب زمینی، گل‌کلم و ادویه درست می‌شود و همه گیاهخواران هندی عاشقش هستند. الیگوت (Aligot)|🇫🇷 فرانسه ▫️برای درست کردن این غذای سنتی، پوره سیب‌زمینی را با پنیر مخلوط می‌کنند. این غذا را معمولاً با گوشت می‌خورند تا کاملاً مقوی شود.

ایجاد شده: 22/دی/1402       آخرین ویرایش: 24/دی/1402
معرفی انواع پنیرهای محبوب دنیا

معرفی انواع پنیرهای محبوب دنیا

🔴 پنیر بِری (Brie): پنیر بِری پنیری نرم و خامه‌ای از منطقه‌ی بِری در شمال فرانسه است که با ژامبون و میوه قابل‌استفاده است.▫️ این پنیر، که با روکشی نازک احاطه شده است به دو دلیل عطر و طعم ملایم‌تر و بافت خامه‌ای‌تری نسبت به هم‌خانواده‌اش یعنی پنیر کامِمبرت دارد:▫️ اولین دلیل این است که تولیدکنندگان قبل از تخمیر پنیر بِری به آن خامه اضافه می‌کنند، این کار چربی پنیر را بالا می‌برد.▫️ دومین دلیل این است که مقدار بسیار کمی باکتری کِشت‌شده به آن اضافه می‌کنند که سبب می‌شود پنیر عطر و طعم ملایم‌تری داشته باشد.🔴 پنیر چِدار (Cheddar): یکی از مشهورترین انواع پنیر از دهکده‌ی چِدار در سامرسِت انگلستان آمده است.▫️ طعم‌های مختلف پنیر به تاریخی که از ساخت پنیر می‌گذرد بستگی دارد:1️⃣ طعم ملایم: ۳ ماه2️⃣ طعم متوسط: ۵ تا ۶ ماه3️⃣ جا افتاده و کامل: ۹ ماه4️⃣ فوق‌العاده جا افتاده: ۱۵ ماه5️⃣ محصول نهایی: ۱۸ ماه یا بیشتر🔴 پنیر کاممبرت (Camembert): ▫️ یکی از مشهورترین پنیرهای جهان پنیر کامِمبرت است.▫️ اسم این پنیر از برج کامِمبرت در منطقه‌ی نورماندی فرانسه گرفته شده است.▫️ پنیر کامِمبرت در اندازه‌های کوچک تولید و تخمیر می‌شود که همین امر فرایند تولید را تسریع می‌کند.▫️ این سرعت آماده شدن برای پنیر کامِمبرت سبب می‌شود که این پنیر نسبت به پنیر بِری که در همان زمان آماده شده است طعم تندتری داشته باشد.🔴 پنیر کاتج (Cottage Cheese): ▫️پنیر کاتج در اوایل قرن نوزدهم در آمریکا، با تولید دلمه‌های اسیدی در شیر که حاصل کِشت باکتریایی بودند، تولید شد.▫️مواد مغذی موجود در این پنیر به‌دلیل روند تولید متفاوت آن، بسیار گوناگون است و این پنیر محتوای چرب خیلی کمی دارد، بنابراین کالری آن بسیار پایین است.▫️پنیر کاتج برای افرادی که به‌دنبال غذایی با پروتئین بالا هستند بسیار مناسب است.▫️می‌توان از این پنیر در دستورهای مختلف آشپزی استفاده کرد که یکی از آنها پن‌کیک پنیر کاتج است.

ایجاد شده: 22/دی/1402       آخرین ویرایش: 22/دی/1402
 معرفی انواع میگو

معرفی انواع میگو

🔴 برای اینکه همیشه بهترین نوع میگو را برای هر وعده غذایی بخورید، باید مدل‌های مختلف میگو را بشناسید.🔴 میگو سفید هندی: ▫️ یکی از رایج‌ترین میگوهای مورد استفاده در ایران، میگوی سفید هندی است، این میگو در حالت خام خود، رنگ سفید روشنی دارد، پس از پخت رنگ آن به صورتی و نارنجی تغییر می‌کند و طعم آن، همان طعم کلاسیک میگو است.▫️  تمیز کردن این مدل بسیار راحت است و به شکل‌های مختلفی می‌توان آن را پخت. سایز میگو سفید می‌تواند تا ۲۰ سانتی‌متر باشد و به همین خاطر، می‌توان آن را به شکل‌های مختلفی مثل تنوری، سرخ‌شده، بخارپز و…میل کرد.▫️ این مدل میگو در بخش‌های جنوبی کشور مثل بوشهر و هرمزگان به‌وفور یافت می‌شود.🔴 میگو صورتی: ▫️ این مدل برای میگو پلو فوق‌العاده خواهد بود، زیرا در میگو پلو باید میگوهای فراوان کوچک استفاده کنید که در هر لقمه، حداقل یک میگو وجود داشته باشد!▫️ میگو صورتی بوشهر یکی از مشهورترین مدل‌های این نوع میگو است که می‌توانید در شهرهای مختلف ایران، آن را خریده و از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید.🔴 میگو ببری سیاه: لوکس و صادراتی ▫️ این نوع میگو در جاسک، چابهار و خلیج گواتر پیدا می‌شود و به دلیل تعداد کم آن نسبت به دیگر میگوهای ایران، قیمت بالاتری هم دارد.▫️ اندازه و سایز این نوع میگو، نسبت به دیگر میگوهای موجود در آب‌های ایران، بسیار بیشتر است و به همین خاطر، به نام شاه میگو هم شناخته می‌شود.🔴 میگو قهوه‌ای: خوشمزه و رایج در ایران ▫️ یکی دیگر از انواع میگوهای مورد استفاده برای انواع غذاهای دریایی، میگوی قهوه‌ای است.▫️ این میگو‌ها، تقریبا خاکستری مایل به قهوه‌ای هستند و به محض حرارت دیدن، تغییر رنگ می‌دهند و به رنگ نارنجی یا صورتی در می‌آیند.▫️ معمولا میگوی قهوه‌ای سایز کوچکی دارد، به محض پخته شدن کوچک‌تر هم شده و به حالت دایره‌های بسته در می‌آید.▫️ این نوع میگو برای پخت انواع پلو، سالادهای ایتالیایی و انواع غذاهای مشابه، فوق‌العاده خواهند بود.

ایجاد شده: 21/دی/1402       آخرین ویرایش: 22/دی/1402
 آشنایی با انواع استیک

آشنایی با انواع استیک

🔸 استیک فیله مینیون: این استیک از فیله پشت گاو بریده می شود و یکی از گرانترین برش های گوشت گاو و برای سرو بسیار مناسب است شما می توانید آن را با یک چنگال به راحتی ببرید.🔸 استیک ریبای: ریبای آبدارترین استیک محسوب می‌شود. از قسمت مرکزی دنده بریده می‌شود و به صورت استیک استخوانی یا بی استخوان سرو می شود.🔸 استیک استریپ: این استیک از ناحیه کمر بریده می‌شود و چربی کمتری نسبت به ریبای دارد و تقریباً همیشه به عنوان یک استیک بدون استخوان فروخته می‌شود.🔸 استیک تی بن: این استیک‌ها، شاملِ برشی از گوشت گاو/گوساله هستند که یک استخوان T شکل را شامل می‌شود و در یک طرف این استخوان، گوشت راسته و در سمت دیگرش، گوشت فیله قرار دارد و با نام پورترهاوس هم شناخته می‌شوند.🔸 استیک فلانک: استیک فلانک از شکم و بیشتر از قسمت عقبی گوشت گاو برداشته می‌شود. ضخیم تر و پهن تر از برخی دیگر انواع استیک است و بسیار لذیذ می‌باشد.

ایجاد شده: 21/دی/1402       آخرین ویرایش: 21/دی/1402
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...