صفحه اصلی / آشپزی / اصول طراحی آشپزخانه های صنعتی
 اصول طراحی آشپزخانه های صنعتی - تصویر 1

اصول طراحی آشپزخانه های صنعتی

ایجاد شده: 3/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 3/بهمن/1402

بی نظمی، تداخل، هرج و مرج و کاهش ایمنی حین کار به جرات از عواقب تلخی هستند که با طراحی ضعیف آشپزخانه صنعتی با آنها مواجه خواهید شد.

اگر قصد راه اندازی رستوران یا بازطراحی رستوران خود را دارید فراموش نکنید که یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین مراحل فعالیت شما مربوط به طراحی آشپزخانه صنعتی است.


به طور معمول تجهیزات و فرآیندهای کاری رایجی در آشپزخانه های صنعتی مشاهده می شود درعین حال نباید فراموش کرد که دسته ای از فرآیندها و تجهیزات وجود دارند که با توجه به کانسپت رستوران دستخوش تغییر می گردند‌ پس قبل از طراحی آشپزخانه های صنعتی، کلیه مراحل فعالیت با توجه به کانسپت پروژه باید شناسایی و تفکیک گردند.

همچنین نوع تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای انجام هر فرآیند نیز باید مشخص گردد. در این مقاله به بررسی اهمیت طراحی اصولی آشپزخانه صنعتی و بررسی نکات مهم در طراحی آشپزخانه صنعتی خواهیم پرداخت.

در طراحی یک فضای صنعتی دینامیک مانند آشپزخانه صنعتی فارغ از نوع آشپزخانه اعم از آشپزخانه رستورانی یا آشپزخانه کافی شاپ به طور کلی شش هدف اصلی دنبال می شود که در ضمن تهیه نقشه طراحی آشپزخانه صنعتی باید مدنظر قرار گرفته شوند.

طراحی پویا و مدولار


▫️از آنجایی که محیط آشپزخانه به شدت پویا است پس طراحی آن نیز باید پاسخگوی نیازهای متفاوت و تغییرات احتمالی باشد.

▫️از اتفاقات رایج رستوران ها و کافه ها تغییر در منو یا تغییر سرآشپز است در هریک از این حالت ها ممکن است فرآیندهایی دستخوش تغییرات بنیادی گردند.

▫️بکارگیری طراحی استاندارد و پیش بینی زیرساخت های مورد نیاز ، تطبیق پذیری فضا با این تغییرات و فرآیندهای جدید را امکان پذیر می نماید.

اجتناب از پیچیدگی‌های غیرضروری

▫️هر آشپزخانه‌ای مستعد مواجه با آشفتگی و بهم ریختگی است! تعدد فعالیت های هم‌زمان و نیاز به سرعت بالا از دلایل اصلی بروز این آشفتگی است.

▫️به همین دلیل طراحی های پیچیده و نگاه غیرواقع بینانه منجر به آسیب های جدی به روند فعالیت های جاری آشپزخانه میگردد.

▫️از ارکان اساسی طراحی جلوگیری از پیچیدگی های غیرضروری، حداکثر استفاده بهینه از فضا و توجه به سهولت حرکت در فضا می باشد.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...