صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / بازاریابی دیجیتال، اعجازی در صنعت هتلداری - قسمت سوم
بازاریابی دیجیتال، اعجازی در صنعت هتلداری - قسمت سوم - تصویر 1

بازاریابی دیجیتال، اعجازی در صنعت هتلداری - قسمت سوم

ایجاد شده: 23/آبان/1402       آخرین ویرایش: 23/آبان/1402

انسان عصر امروز، تقریباً تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت جستجو می کند.

با توسعه مداوم فناوری و ظهور دستگاه های جدید که افراد برای جستجوی خود از آنها استفاده می کنند؛ نرخ جستجو نه تنها هرگز کاهش نیافته‌، بلکه رو به رشد است. بنابراین، اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو در این است که، البته به شرط تهیه محتوای مناسب به گونه ای که نیازهای کاربران به واسطه آن برآورده شود، بازدید یا ترافیک بیشتری برای شما به ارمغان آورد.

به این منظور به شرح عوامل موفقیت در SEO که به سه دسته کلی تقسیم شده و هریک بر ارتقا رتبه سایت شما تاثیر گذارند، پرداخته خواهد شد.

۱) سئو فنی(Technical seo)

استاندارد سازی کدنویسی سایت، رعایت اصول SEO در طراحی سایت، بهینه سازی سایت و سرعت سایت

الف) سرعت سایت

وقتی قرار است گوگل، وب سایت شما را به عنوان نتایج اول، نمایش دهد، به عنوان یک فاکتور مهم، سرعت آن را نسبت به سرعت صفحات رقبا بررسی می‌کند.

سرعت نمایش هر صفحه از وب سایت شما باید چیزی بین 2 تا 7 ثانیه باشد، چنانچه سرعت لود شدن پایین وب سایت شما، باعث شود محتوا به راحتی، پیش روی کاربران قرار نگیرد، لازم است به عنوان قدم اول از سئو تکنیکال بهره برده و شروع به بهینه کردن سرعت وب سایت خود کنید.

ب. ساختار بهینه شده برای ربات‌ها

گوگل و سایر موتورهای جستجو، برای مشاهده صفحات وب‌سایت شما، از یک‌سری ربات بهره می برند و به اسم‌هایی مثل کراولر (crawler) یا خزنده، عنکبوت و... شناخته می‌شوند که این ربات ها برای پیدا کردن صفحات جدید، از لینک‌ها کمک می‌گیرند.

بنابراین وب سایت شما باید به طور استاندارد دارای لینک‌های داخلی باشد.

ج) امنیت سایت

گوگل نسبت به امنیت وب سایت‌های سطح وب به شدت حساس است.

اگر وب‌سایت شما هک شده و گوگل متوجه شود، باید در مدت زمان کوتاهی منتظر کاهش رتبه‌ ی سایت باشید؛ چون در این حالت علاوه بر پایین آمدن خودکار رتبه‌، گوگل، پیرو هک شدن، وب‌سایتتان را برای کاربران سطح وب، مخاطره آمیز اعلام می نماید و به این واسطه، بی شک اولین آسیب آن خواهد بود که‌ یک برندسازی منفی شکل می‌گیرد.

به این ترتیب برای افزایش امنیت سایت بهتر است موارد زیر را حتماً رعایت کنید:

  • هاست خود را از یک شرکت معتبر و مطمئن خریداری کنید.
  • یک رمز عبور قدرتمند داشته باشید.
  • سیستم مدیریت محتوای سایت را از منابع اصلی بگیرید.
  • سطح دسترسی را برای افراد مشخص کنید.
  • برای سایت خود گواهی امنیتی ssl بگیرید که در سال های اخیر گوگل به شدت نسبت به‌ آن حساس شده است و در واقع همان چیزی است که باعث می‌شود وب سایت نوین به جای آدرس http، با آدرس https نمایش داده شود.

در اصل ssl یک پروتکل امنیتی است که از انتقال اطلاعات بین سایت و کاربران، حفاظت بیشتری می کند.

د) آدرس‌ صفحه‌ها را ساختارمند کنید.

یکی دیگر از فاکتورهای سئو تکنیکال، موضوع URL‌هاست.

اگر چه کم اما به هر روی گوگل، به زیبایی و کوتاه بودن آدرس صفحات سایت شما هم اهمیت می‌دهد. برای ساخت URL صفحات به این موارد دقت داشته باشید:

  • در URL از حروف بی‌معنی استفاده نکنید.
  • از کلمه کلیدی به فارسی یا انگلیسی در URL استفاده کنید.
  • ترجیحا آدرس صفحاتتان کوتاه باشد.

ه) از قالب ریسپانسیو و متناسب با موبایل استفاده کنید. 

قالب ریسپانسیو سایت در اصل قالبی است که نسبت به اندازه صفحه نمایش کاربر، واکنش نشان می‌دهد.

مثلاً زمانی که شما با رایانه به سایت سر بزنید، سایت را متفاوت از زمانی می‌بینید که با تلفن همراه یا تبلت وارد آن شوید. این به خاطر ریسپانسیو بودن سایت است که نسبت به اندازه صفحه نمایش شما کوچک و بزرگ می‌شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن همه اجزای آن را مشاهده کنید.

۲) سئو داخلی( on_page seo):

شناسایی کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، تولید محتوای ارزشمند و...

الف) به روز رسانی و بهبود مطالب قدیمی

احتمالا زمانی که مطالب قدیمی را منتشر کرده‌اید، الگوریتم‌های گوگل متفاوت بوده‌ یا شما تجربه کمتری نسبت به تولید محتوا داشته‌اید، لازم به ذکر است که به روز رسانی و بهبود مطالب قدیمی، مطابق با ترندهای روز و الگوریتم‌های گوگل، روشی است برای کمک به شما تا بتوانید میزان بازدید سایت‌ را افزایش دهید.

ب) انتشار محتوای طولانی

یکی دیگر از روش‌هایی که باعث افزایش بازدید در گوگل می‌‌شود، تولید و انتشار محتوای طولانی و جامع است، به گونه ای که مخاطبان را درگیر نماید تا زمان زیادی روی سایت شما صرف کنند.

طبیعتاً برخی مخاطبان حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارند، اما اگر مطلب و محتوای شما مفید و یا جالب توجه باشد، قطعاً برای مطالعه آن وقت خواهند گذاشت.

ج) سراغ تهیه کردن پادکست بروید.

این روزها بازار پادکست در ایران، خیلی بهتر از گذشته شده و شاهد تنظیم پادکست‌های حرفه‌ای و جذابی هستیم که مخاطبان زیادی هم دارند.

نتیجه تهیه پادکست خوب و استقبال مخاطبانی که برای حمایت از شما که در ساخت پادکست حرفه ای عمل کرده اید؛ بالا رفتن بازدید سایت شما است و مزایای بیشمار دیگر نیز دارد از جمله:

افزایش آگاهی از برند:

ممکن است کاربران ابتدا شما را از طریق پادکست‌های‌تان بشناسند و سپس به سایت شما مراجعه کنند.

ایجاد رابطه با مشتریان:

شما می‌توانند از طریق محتوای پادکست خود، برای مشتریان‌ ایجاد ارزش افزوده کنید.

ضمن اینکه می‌توانید با ارائه محتوای تعاملی و جذاب کاری کنید که تجربه لذت‌بخشی از برند شما داشته باشند.

بهبود سئو:

این روزها پادکست در بهبود سئو اهمیت زیادی دارد؛ چون به جهت جا گیری کدهای صوتی شما در سایت، فرصت خوبی برای بهبود وضعیت سئو فراهم خواهد شد.

د) اضافه کردن محتوا یا محصول روی سایت به صورت روزانه:

از آنجا که یکی از عوامل مهم گوگل برای رتبه‌بندی، میزان جدید بودن محتواست، بنابراین به‌روزرسانی دائمی محتوای سایت به صورت روزانه می‌تواند خیلی مفید باشد. این امر نه‌تنها برای سئو خیلی خوب است، بلکه دلیلی برای بازگشت و بازدید دوباره کاربران از سایت نیز خواهد بود؛ زیرا اگر مخاطبین بدانند که هر روز چیزی جدید برای کشف کردن در سایت شما وجود دارد، بیشتر ترغیب می‌شوند که هر روز به سایت‌ شما سر بزنند.

۳) سئو خارجی(Off-page):

فعالیت در شبکه های اجتماعی، بک لینک، فروم های تخصصی و ...

الف) اضافه کردن آیکونِ به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در کنار پست‌های بلاگ، صفحه محصولات، تصاویر و دیگر محتوای سایت به کاربران کمک می‌کند تا خیلی ساده بتوانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند و این اقدام علاوه بر اینکه در بالا بردن بازدید سایت شما نقش مهمی دارد؛ موجب آن می شود که دیگران نیز روی لینک کلیک کرده و وارد سایت‌ شما شوند.

ب) با ابزار جادویی ایمیل مارکتینگ و قراردادن لینک در پیام‌های ارسالی می‌توانید ترافیک بیشتری را برای سایت خود پیش بینی کنید.

در حالی که برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در قراردادن لینک خیلی حساس هستند، اما ایمیل مارکتینگ بهترین کانال برای این کار است.

ج) ایجاد بک ‌لینک که بخش مهم دیگری از سئو است ، می‌تواند در بالا بردن بازدید سایت شما نقشی مهم ایفا کند.

زمانی که یک سایتِ دیگر به سایت شما لینک می‌دهد، سیگنال‌هایی به گوگل می‌رسد که نشان از ارزشمند بودن سایت شما دارد و به این معنا تفسیر می شود که سایت شما با کلمات کلیدی که روی آنها لینک شده مرتبط است.

د) محتوای ویدیویی بهترین نوع تولید محتوا برای تعامل با مخاطبان است؛ از این رو تلاش کنید برخی از محتواهای خود را به صورت ویدیویی بسازید و برای بالابردن بازدید سایت آنها را در پلتفرم‌های رایگانی چون آپارات، یوتیوب، تماشا و… منتشر کنید.

اگر بتوانید حداقل هفته‌ای یک ویدیو منتشر کنید و لینک سایت خود را در این محتوا قرار دهید لطف بزرگی در حق برند خود نموده اید!

✍🏻 ملیکا قاضی


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...