صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / وضعیت تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت هتلداری ایران ( قسمت دوم )
وضعیت تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت هتلداری ایران ( قسمت دوم ) - تصویر 1

وضعیت تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت هتلداری ایران ( قسمت دوم )

ایجاد شده: 19/دی/1397       آخرین ویرایش: 10/بهمن/1397

گاهی کار با تلفن‌های اتاق میهمان که هر بار جدیدتر و تکنولوژی آنها پیشرفته‌تر می‌شود و حتی نرم‌افزار داخلی آنها پیش از استفاده با اتصال به اینترنت بروز رسانی می‌شود، سر و کله زدن با مجوز کپی رایت یک نرم افزار، کار با فناوری ثبت‌نام میهمان برای اضافه شدن در پایگاه داده‌های سیستم برای تماس با یک تلفن داخلی در هتل، استفاده از تلفنی که تنها برای یک آی پی خاص یا کاربری خاص قابل استفاده است و یا تلویزیون و فناوری IPTV که قابلیت آپدیت خودکار را دارد، اندکی سخت و دشوار به نظر می‌رسد ولیکن هر چه که باشد، مزایای آنها بیشتر از دردسرهایشان است. 

من فکر می‌کنم دیگر وقت آن رسیده که کمی وارد دنیای بی‌نظیر و بی‌انتهای ابزار دیجیتال شویم، نوستالژی را کنار گذاشته و فقط به فراوانی پریز برق یا وجود اینترنت در اتاق یک هتل اکتفا نکنیم.

استفاده از آخرین مدل سیستم IPTV با بهترین فناوری روز دنیا و ارتباط بی‌نظیر آن با PMS هتل و یا استفاده از مدرن‌ترین دوچرخه ثابت ورزشی در باشگاه که حتی DVD را نیز پشتیبانی می‌کرد و تمامی علایم حیاتی شما را در کسری از ثانیه آنالیز می‌نمود از جالب‌ترین تجربیات این هتل بود.

البته ناگفته نماند که نام کاربری و رمز عبور مخصوص میهمان که در اولین ثانیه‌های ورود به هتل به شما اختصاص می‌یابد، همراه با یک اپلیکیشن مخصوص که بر روی تلفن همراه نصب می‌شود و تمام کارهای هتل را می‌توان با آن انجام داد نیز فضای هتل را مانند فیلم‌های علمی تخیلی کرده بود. 

در حقیقت با تلفن همراهتان می‌توانید همه کاری انجام دهید!!! از روشن کردن چراغ‌های اتاق، تهویه مطبوع اتاق و یا تلویزیون گرفته تا سفارش غذا و حتی اگر بخواهید رزرو بلیط بزرگترین سینمای سه بعدی شهر و یا رزرو بلیط برگشت از یک آژانس هواپیمایی!

نکته‌ای که پیشنهاد می‌کنم به آن توجه کنید این است که می‌توانید به راحتی به تمام این تکنولوژی‌ها اعتماد کنید اما حتما قبل از استفاده از هر کدام از کاربرد، شیوه عملکرد دقیق وحتی اطلاعاتی که از شما می‌خواهد، مطمئن شوید. 

در پایان بایستی گفت، استفاده از تکنولوژی شاید حلقه مفقوده بسیاری از هتل‌های ماست ولی آنچه که مهم است، احساس ضرورت و نیاز به آنها و آشنایی تمامی کارکنان هتل با جزئیات استفاده از آنها به بهترین شکل ممکن است.

مدیر بخش آموزش و روابط‌ بین‌الملل هتل‌نیوز 

برای مشاهده قسمت اول این یادداشت از طریق لینک زیر اقدام فرمائید.

وضعیت تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت هتلداری ایران ( قسمت اول )


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...