صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت سوم )
مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت سوم ) - تصویر 1

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت سوم )

ایجاد شده: 24/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1397

سوالی که از شما دارم این است که با توجه به تمام توضیحاتی که داده شد، بالاخره مشتری‌مداری از کجا آغاز می‌شود و برنامه شما برای این کار چیست؟

من شخصا بر این عقیده هستم که یکی از راهکارهای موثر در زمینه مشتری‌مداری، فناوری چت آنلاین است. بارها خود من از این فناوری استفاده کرده‌ام و بسیار هم مفید بوده است. 

آخرین بار زمانی بود که ماه پیش با کارشناس یک شرکت نرم‌افزاری منابع انسانی در مورد یک برنامه در حوزه PMS به صورت آنلاین در آمریکا صحبت کردم. با در نظر گرفتن فاصله مکانی این شرکت، ارتباط بسیار واضح و مفیدی بود و اطلاعات کاملا کارآمدی در این زمینه کسب کردم. 

در حوزه هتلداری به غیر از هتل‌های کشورمان که حتی وب‌سایت‌های موثری هم ندارند، فناوری چت آنلاین به سرعت در حال افزایش است. هرچند که تعداد هتل‌هایی که این فناوری را ارئه می‌دهند در حال حاضر بسیار کم است اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک این فناوری بسیار فراگیر شود. 

طبق بررسی‌های انجام شده از حدود 2500 هتل در آمریکای شمالی ( آمریکا و کانادا )، مشخص شد که کمتر از نیمی از این هتل‌ها یعنی 1% از آنها ( 12 هتل ) از فناوری چت آنلاین سود می‌برند. تجربه نشان می‌دهد که استفاده از چت آنلاین معمولا بسیار موثرتر است و پاسخ‌ها و راهنمایی‌های بهتری در هر حوزه می‌توان کسب کرد. 

من فکر می‌‎کنم که تکنولوژی سرانجام ارتباط با مشتری در حوزه صنعت هتلداری را بسیار بهبود خواهد بخشید و این بهبود هم به لحاظ کمی و هم از نظر کیفی خواهد بود. گاهی دیده می‌شود که تکنولوژی به دنبال مشکل و معضلی می‌رود که هنوز وجود ندارد یا ضرورتی برای رفع آن احساس نمی‌شود و بدینگونه سرمایه و انرژی خود را به هدر خواهید داد.

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت اول )

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت دوم )


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...