صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت پنجم و پایانی )
مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت پنجم و پایانی ) - تصویر 1

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت پنجم و پایانی )

ایجاد شده: 22/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1397

امروزه تکنولوژی‌های تلفن‌های همراه که به اینترنت فوق سریع متصل می‌شوند، باعث قدرت یافتن میهمانان می‌شوند که این موضوع پیش از این سابقه نداشته است. 

تکنولوژی فرستادن پیام کوتاه و اپلیکیشن‌های چت که امروزه برای هتل‌ها و میهمانان در دسترس و مورد استفاده هستند، باعث شده‌اند که هتل‌ها با خلق ارتباطات انسانی، بهترین فرصت را در ایجاد یک مزیت رقابتی موثر درحوزه مشتری‌مداری برای خود ایجاد کنند. 

امروزه کارکنان هتلی موفق هستند که بتوانند بهتر و سریعتر، درک کنند که میهمان چگونه و با چه اپلیکیشنی تمایل به برقراری ارتباط دارد و همین نکته می‌تواند نقطه شروع ایجاد یک مزیت رقابتی در حوزه مشتری‌مداری برای هتل شما شود. 

با نگاهی اجمالی به نظرات ارائه شده در سایت‌هایی همچون Tripadvisor یا Momondo و با خواندن نظرات میهمانان نیز به راحتی می‌توان به اهمیت ارتباطات انسانی از بدو ورود میهمان به هتل پی برد. اولین چیزی که معمولا در این نظرات به چشم می‌خورد، صحبت از طرز برخورد، لبخند، چگونگی پاسخگویی و گرمی و سردی کارکنان پذیرش هتل است. کافی است در آسانسور که اتفاقی با میهمان هتل برخورد می‌کنید با یک لبخند جمله "صبح/ ظهر/ عصر بخیر" را ادا کنید و تاثیرات عجیب این برخورد را در نظرات میهمان خود در این سایت‌ها ببینید.

امروزه میهمانان خدمات بسیار بالایی را چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی به شکل آنلاین و یا آفلاین از هتل‌ها انتظار دارند. 

در بازار رقابتی این کسب و کار دیگر هیچ بهانه‌ای برای ارضای مطالبات میهمان در حوزه مشتری‌مداری وجود ندارد. شاید این موضوع در کشور ما به دلیل پایین بودن سطح کلی خدمات و یا عدم وجود اتاق به ازای حجم وسیع میهمانان، کمی مهجور و ناشناخته باشد اما به زودی با ساخت و سازهای وسیعی که در این حوزه در دست اقدام است و سرمایه‌گذاری‎‌های فیزیکی، نرم‌افزاری و انسانی در این حوزه، می‌توان به جهت‌گیری نظرات و خواسته‌های میهمانان و به تبع آن بازار کسب و کار، امیدوار بود. 

تنها در این صورت است که محیط کسب و کار به شیوه‌ای خودکار، شما را مجبور به پرداخت هزینه‌هایی مانند از دست دادن بازار و یا کاهش فروش اتاق‌ها در قبال عدم توجه به مشتری‌مداری خواهد کرد. هنگامی که شما دریابید که میهمان برای خدمات مشتری‌مداری حاضر است پول بیشتری بپردازد، آنگاه هیچ بهانه‌ای برای عدم سرمایه‌گذاری در ابزار انسانی و نرم‌افزاری در حوزه مشتری‌مداری باقی نمی‌ماند. 

وقتی که میهمان به پای میز پذیرش رسید، آنگاه نوبت شما و تیم شماست که از جای خود برخیزید و به او نشان دهید که در واقع شما اینجایید تا وی احساس راحتی کامل داشته باشد و با اقامت در هتل شما بهترین انتخاب خود را انجام داده است. 

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت اول )

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت دوم )

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت سوم )

مشتری‌مداری؛ از یک گزینه لاکچری در برخی هتل‌ها در گذشته تا تکنیک جدید در بازاریابی امروز ( قسمت چهارم )


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...