گروه جامع و تخصصی هتل نیوز
سه‌شنبه، 6 خرداد 1399 انگلیسی
لبخند بخشی از یونیفرم ماست
هتل کلاب حساب کاربری من Tue, May 26, 2020
 صفحه اصلی / فرانت آفیس / فرانت آفیس
فرانت آفیس - تصویر 1

فرانت آفیس

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1398

بخش دوم:

تجارت مربوط به هتل و رستوران، ترکیبی از نمایش­گری، سیاست­مداری و معاشرت­پذیری است. تمامی کارکنان در خط مقدم هتل موظفند توانایی برقراری ارتباط مؤثر را داشته باشند. ارتباطی بر اساس رفتاری معین و آداب معاشرت همراه با ملایمت و آرامش. آدابی که یک پیشخدمت در هتل یا رستوران باید رعایت کند، شامل موارد زیر می شود:

  • به محض ورود میهمانان به هتل یا رستوران، به آنان رسیدگی کند.
  • در فصل سرد (زمستان) به میهمانان کمک کند تا لباس گرم یا پالتو هایشان را در آورده و همچنین هنگام خروج در پوشیدن این لباس ها به آنان کمک کنند.
  • برای میهمانان روزی خوش آرزو کرده و ورودشان را به رستوران خوش آمد بگوید.
  • با میهمانان مؤدبانه رفتار کند.
  • به خانم ها در نشستن­شان کمک کند.
  • برای کودکان، پشتی اضافه یا صندلی مخصوص فراهم کند.
  • اگر یک میهمان در حال صحبت کردن با میهمان دیگری است، نباید وسط حرفش پرید.
  • گفت و گوی میهمانان را دزدکی گوش نکند.
  • از هرگونه اطوار و عادات شخصی مانند دست زدن به موها یا گرفتن بینی، خود داری کند.
  • همیشه صاف بأیستد و در هنگام وعده ی انجام خدمت به میهمانان تعظیم ملایمی انجام دهد.
  • به درخواست میهمانان دقت  کند.
  • واضح صحبت کند.
  • از هر گونه بحث و مشاجره با کارکنان خدمات  یا میهمانان در هتل و رستوران پرهیز کند.
  • از دخواست انعام خود داری کند.
  • انعام را هنگامی بردارد که میهمان رفته باشد.
  • تنها از درب خدمات وارد رستوران شود یا از آن خارج شود.
  • خودکار یا مدادی در جیبش داشته باشد نه در پشت گوشش یا جلوی کتش.
  • از جویدن آدامس  و آجیل خود داری کند.
  • صورت حساب را بسیار محترمانه و به صورت سربسته به مشتری ارائه دهید تا موجب خجالت او نشود.

جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...