آموزشهای داخلی و خارجی در حوزه پذیرش صنعت هتلداری را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه و در صورت تمایل نسبت به دانلود مطالب اقدام فرمائید.
متصدی پذیرش هتل (فرانت آفیس) فردی است که با انواع واحدهای اقامتی اعم از هتل ها و متل ها و...و امکانات آنها آشنایی داشته و مهارت خوبی در جلب میهمانان، پذیرش و ارائه خدمات مطابق با خواسته آنها دارد. پذیرش گر هتل به مهمانان خوش آمد گفته، وضعیت رزرو اتاق ها را مدیریت و به درخواستهای مهمانان در طول اقامت پاسخ می دهد. کلیه کارهای مربوط به:▫️اطلاع رسانی ▫️رزرواسیون ▫️پذیرش ▫️خروج میهمانان بر عهده پذیرش گر هتل می باشد. در واقع بخش پذیرش، قلب یک هتل محسوب می شود، زیرا اولین برخورد میهمان با پرسنل هتل در این بخش صورت میگیرد. وظایف متصدی پذیرش هتل▫️به همه جزئیات توجه کند.▫️در همه حال رفتاری مودبانه و صمیمی، همراه با آرامش و صبر داشته باشد.▫️از روابط عمومی خوبی برخوردار بوده و تاحدی با روانشناسی افراد، لهجه ها و فرهنگ های مختلف آشنایی داشته باشد.▫️از اصول فروشندگی و جذب مشتری به میزان لازم در کار خود استفاده کند.▫️همچنین با شناختی کاملی که از وظایف سایر کارکنان هتل دارد، باید در رسیدگی به خواسته ها، پیشنهادات و شکایات احتمالی میهمانان، سرعت عمل لازم را به کار گیرد. ▫️با نحوه بررسی درستی و اعتبار انواع کارت های شناسایی اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه و...میهمانان آشنا باشد.▫️انواع روش های رزرواسیون را شناخته و مراحل مختلف هر کدام را در هنگام نیاز به خوبی انجام دهد.
ایجاد شده: 22/دی/1402 آخرین ویرایش: 24/دی/1402بخش پنجم امنیت کافی برای نگهداری اطلاعات شخص در چک این تلفن همراه وجود دارد؟ در حالی که برخی از مسافران ممکن است نگرانی خود را مبنی بر اینکه داده های خصوصی یا حساس آنها با استفاده از چک این تلفن همراه در هتل در معرض خطر قرار می گیرد ابراز کنند. فناوری که هتل ها برای اجازه دادن به موبایل چک این به کار گرفته اند فوق العاده پیشرفته است و نه تنها احتمال خطای انسانی را کاهش میدهد، بلکه اکثر برنامههای موبایل چک این به شناسایی عکس و فرآیند تأیید نیاز دارند.
ایجاد شده: 12/بهمن/1401 آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401بخش چهارم چه هتل هایی از چک این تلفن همراه استفاده می کنند؟ بسیاری از برندهای بزرگ هتلداری سرمایهگذاری هنگفتی روی فناوری چک این تلفن همراه هتل انجام دادهاند مثل ؛ هتلهای زنجیره ای (Marriott ) و (shraton) با استفاده از اپلیکیشن Bonvoy .هتلهای زنجیره ای (Hilton) با استفاده از اپلیکیشن Digital key و Hilton Honors
ایجاد شده: 12/بهمن/1401 آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401بخش سوم معایب موبایل چک این کاربرانی که باتری تلفنشان کم است یا اغلب تلفن خود را فراموش میکنند ، ممکن است بخواهند یک نسخه از کلید کارتی را از پذیرش دریافت کنند و از آنجایی که بیشتر هتلها برای تحویل کلید اتاق به کارت شناسایی عکسدار نیاز دارند، این امر میتواند منجر به ایجاد مشکل برای ورود به اتاق شود. اتصال بد اینترنت در راهروها و قطع برق می تواند منجر به مشکل باز کردن درب اتاق مهمان از طریق تلفن هوشمند شود پس هتلهایی که خدمات موبایل چک این را اجرا میکنند باید روی پوشش بیسیم و برق اضطراری هتل به اندازه کافی سرمایهگذاری کنند. همچنین تعامل بین مهمان و کارکنان هتل کم میشود و در نتیجه مهمانان یک تجربه شخصیسازی شده از سمت هتل را از دست میدهند. کارمندانی که بدون آموزش کامل پذیرش یا رزرواسیون ، گزینههای چکاین دیجیتالی را فعال میکنند، میتوانند مهمان های چک این آنلاین را بینند که اتاقهای موجود را زودتر از میهمانان در صف میز پذیرش رزرو میکنند و این باعث اختلال در کار پذیرش میشود.
ایجاد شده: 12/بهمن/1401 آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401بخش دوم مزایای موبایل چک این چیست؟ معمولاً مهمانانی که موبایل چک این را انتخاب میکنند میتوانند ازقبل اتاق خود را انتخاب کنند و پس از ورود به هتل از میز پذیرش بگذرند و مستقیماً به اتاق آماده شده خود وارد شوند. از لحظهای که شما به سیستم هتل وارد میشوید، با توجه به اعلان هایی که در صفحه تلفن همراه شما ایجاد مي شود متوجه خواهید شد چه موقع اتاق برای مهمان بعدی تمیز و آماده خواهد شد. برنامههای موبایل چک این ، جزئیات رزرو را دقیقا ارائه میدهند و به مهمانان این اجازه را میدهد که مدت اقامت خود را تمدید کنند. اطلاعات جوایز، جزئیات امتیاز و اغلب اطلاعات محلی مانند گزارش آب و هوا یا ترافیک را میتوان در این اپلیکیشنها مشاهده کرد. مدیران بازاریابی هتل میتوانند از طریق این برنامه قبل از ورود مهمان با مهمانان ارتباط برقرار کنند و امکانات یا خدمات هتل را برای افزایش فروش هتل تبلیغ کنند. اکثر سیستمهای موبایل چک این ، در صورتی که پرداختی در چک این الکترونیکی وجود نداشته باشد یا منقضی شده باشد، به پذیرش اطلاع خواهند داد.
ایجاد شده: 12/بهمن/1401 آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401بخش اول چکاین تلفن همراه چیست؟ بیماری کووید-۱۹ باعث ایجاد و ارائه خدمات در بسیاری از کسبوکارها به صورت آنلاین شده است. موبایل چکاین یک فناوری هتل است که معمولاً ، مهمانان هتل از طریق یک اپلیکیشن میتوانند برای انتخاب اتاق خود اقدام کنند و قبل از رسیدن به هتل، فرآیند ورود را تکمیل کنند. آنها پس از ورود می توانند بدون تماس مستقیماً از قسمت پذیرش بگذرند و وارد اتاق خود شوند و از دستگاه تلفن همراه خود به عنوان کلید اتاق خود استفاده می کنند. علاوه بر این، طبق گزارش های انجام شده ۷۳ ٪ از هتلداران بر این باورند که فناوری های آنلاین به بخش مهمی از تجارت آنها تبدیل خواهد شد.
ایجاد شده: 12/بهمن/1401 آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401تا پیش از این، تنها یک پاسخ برای این سوال وجود داشت: امتیازات داده شده به GSS (متصدی خدمات مهمان) و فرایند Check – In. اما با توسعه فناوری در سالهای اخیر، موارد بیشتری در این فرایند دخیل شده اند. برای مثال میتوان به فرایند Mobile Check-In اشاره کرد که به شما امکان می دهد تا از راه دور فرایند Check – In را انجام دهید و یا حتی امکانات چت با نماینده هتل در این تکنولوژی را نیز دارید. به همین خاطر چند شاخص کلیدی عملکرد Front Office را در ادامه برمیشماریم: 1. امتیازات داده شده به فرایند Check-In . 2. سرعت و کارآیی چت با موبایل. 3. توجه و کسب درآمد اضافی مانند No Shows و کنسلی 4. ثبت نام در برنامه های عضویت وفاداری 5. فروش اتاق به قیمتهای بالاتر و متقاعد کردن مهمان به پرداخت و کسب درآمد بالاتر 6. کارآیی در فروش با قیمتهای بالاتر و ایجاد منابع درآمد اضافی 7. وقت شناسی در فرایند Mobile Check-In. شما در هتل خود برای اندازه گیری عملکرد فرانت آفیس، از چه معیارهایی استفاده میکنید؟
ایجاد شده: 3/دی/1398 آخرین ویرایش: 3/دی/1398الف- کلید اتاق مهمان ROOM KEY کلیدی که به مهمان میدهیم و درب اتاق مهمان را فقط باز می کند. ب – کلید مادر(شاه کلید) MASTER KEY شاه کلید طبقه: دراختیار سرپرست طبقه است. اتاقهای یک طبقه را باز می کند. انبار طبقه را باز می کند. شاه کلید اصلی: همه اتاقهای هتل را باز می کند. اما اتاقهای دوقفله را باز نمی کند.در فرانت آفیس نگهداری می شود. ج- کلید اضطراری EMERGENCY KEY تمام اتاقها را باز می کند و اتاقهایی که دو قفله (DOUBLE LOCK)هستند. تنها یک نسخه ازآن وجود دارد. در صندوق فرانت آفیس نگهداری می شود. البته امروزه کلیدهای الکترونیکی واپلیکیشنهای موبایل جای تمام کلیدها را گرفته اند.
ایجاد شده: 7/شهریور/1398 آخرین ویرایش: 7/شهریور/1398نحوه شماره گذاری اتاق: اولین شماره سمت چپ شماره طبقه می باشد و مابقی شماره اتاق محسوب می شود. هنگام خروج از آسانسور در هر طبقه از سمت راست شماره گذاری شروع می شود. یک طرف راهرها شماره زوج و طرف دیگر شماره فرد است.
ایجاد شده: 22/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/خرداد/1398سازمان هتل از چه قسمتهایی تشکیل شده است؟ طراحی PLANNING طراحی روشهای ارائه خدمات به میهمانان. سازماندهی ORGANIZING سازماندهی پرسنل با توجه به امکانات موجود. گزینش و استخدام STAFFING هدایت و رهبری DIRECTING هدایت مجموعه هتل به سمت فروش بالاو جلب رضایت مشتری. هماهنگی قسمت های مختلف هتلCO-ORDINATING . گزارش دهی و گرازش گرفتن REPORTING . بودجه بندی و حقوق و مزایا و پاداش پرسنلBUDGETING .
ایجاد شده: 22/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/خرداد/1398بخش دوم: تجارت مربوط به هتل و رستوران، ترکیبی از نمایشگری، سیاستمداری و معاشرتپذیری است. تمامی کارکنان در خط مقدم هتل موظفند توانایی برقراری ارتباط مؤثر را داشته باشند. ارتباطی بر اساس رفتاری معین و آداب معاشرت همراه با ملایمت و آرامش. آدابی که یک پیشخدمت در هتل یا رستوران باید رعایت کند، شامل موارد زیر می شود: به محض ورود میهمانان به هتل یا رستوران، به آنان رسیدگی کند. در فصل سرد (زمستان) به میهمانان کمک کند تا لباس گرم یا پالتو هایشان را در آورده و همچنین هنگام خروج در پوشیدن این لباس ها به آنان کمک کنند. برای میهمانان روزی خوش آرزو کرده و ورودشان را به رستوران خوش آمد بگوید. با میهمانان مؤدبانه رفتار کند. به خانم ها در نشستنشان کمک کند. برای کودکان، پشتی اضافه یا صندلی مخصوص فراهم کند. اگر یک میهمان در حال صحبت کردن با میهمان دیگری است، نباید وسط حرفش پرید. گفت و گوی میهمانان را دزدکی گوش نکند. از هرگونه اطوار و عادات شخصی مانند دست زدن به موها یا گرفتن بینی، خود داری کند. همیشه صاف بأیستد و در هنگام وعده ی انجام خدمت به میهمانان تعظیم ملایمی انجام دهد. به درخواست میهمانان دقت کند. واضح صحبت کند. از هر گونه بحث و مشاجره با کارکنان خدمات یا میهمانان در هتل و رستوران پرهیز کند. از دخواست انعام خود داری کند. انعام را هنگامی بردارد که میهمان رفته باشد. تنها از درب خدمات وارد رستوران شود یا از آن خارج شود. خودکار یا مدادی در جیبش داشته باشد نه در پشت گوشش یا جلوی کتش. از جویدن آدامس و آجیل خود داری کند. صورت حساب را بسیار محترمانه و به صورت سربسته به مشتری ارائه دهید تا موجب خجالت او نشود.
ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1398بخش اول: منظور از فرانت آفیس در صنعت هتل داری، بخشی از هتل است که در آن کارکنان در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند. خدمات فرانت آفیس باید فوق العاده کارآمد، هوشیارانه، انسانی و موقر ( با ظاهری زیبا) باشد. اگر شما به عنوان مهمان به هتل مراجعه کنید، افرادی را در این بخش ملاقات خواهید کرد که شامل مسئول پذیرش، پیشخدمت مرد یا زن می شود و حتی نظافتچی ها می شود. دومین لحظه ی مهم هنگامی است که شما وارد رستوران می شوید، مکانی که باید کاملا تمیز بوده و هیچ گونه آلودگی ای کف آن مشاهده نشود.
ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1398