صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / هتل Kyocera؛ همزیستی مسالمت‌آمیز تکنولوژی مدرن و هنر با ارزش
هتل Kyocera؛ همزیستی مسالمت‌آمیز تکنولوژی مدرن و هنر با ارزش - تصویر 1

هتل Kyocera؛ همزیستی مسالمت‌آمیز تکنولوژی مدرن و هنر با ارزش

ایجاد شده: 23/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 23/مرداد/1398

هتل Kyocera در Techno Police Center در نزدیکی فرودگاه kagoshima ژاپن واقع شده است. در کانسپت طراحی این هتل چند نکته اصلی باید لحاظ می‌شد. برای توریست‌هایTechno Police Center به عنوان یک میهمانسرا عمل می‌کرد. برای شرکت‌های محلی، فضای یک هتل تجاری را فراهم آورد. در خدمت فعالیت‎های ناحیه باشد و دست آخر با چشم‌اندازهای زیبایی که به کوه‌های "کیریشیما" و "کینکو بِی" دارد، احساس اقامت در یک هتل تفریحی را به افراد مقیم هتل، عرضه کند.

هتل Kyocera شامل دو طبقه زیرِ زمین و سیزده طبقه، روی زمین است و 60 متر ارتفاع دارد. برای تسهیل رفت و آمد، فضای گردهمایی روی همکف و طبقه زیرین گسترده شده است. امکانات ویژه برگزاری جشن ازدواج در طبقه دوّم قرار دارد، رستوران‌ها متمرکز در طبقه سومند و بارِ اصلی و اتاق هیات‌مدیره در بالاترین طبقه واقع شده است.

اتاق‌های میهمان در این هتل که در بالاترین طبقه قرار دارند به شکل یک هلال سامان یافته‌اند به طوری که آتریوم مرکزی را مانند دو دست در برمی‌گیرند. هر اتاق با مساحت 20 متر مربع، یک فضای راحت و جادار است و مانند هتل‌های تفریحی، پنجره‌هایی دارد که از ابعاد معمولی بزرگتر طراحی شده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های هتل Kyocera که باید به آن اشاره کرد، یک آتریوم بسیار بزرگ در مرکز ساختمان است که ارتفاعی برابر با خود بنا یعنی 60 متر دارد. این آتریوم از لابی ورودی هتل شروع می‌شود، از دل 13 طبقه ساختمان می‌گذرد و تا بالاترین طبقه امتداد می‌یابد. همچنین تمامی پنجره‌های کرکره‌ای از طرح حذف شده‌اند و به جای آن، سیستم تهویه طبیعی در بنا گنجانده شده است.

در مرکز آتریوم، یک نمازخانه قرار دارد که دیوارهای شیشه‌ای دور تا دور آن را احاطه کرده است. درست در مرکز شیشه رنگیِ این نمازخانه که موتیف صلیب در آن تکرار شده، یک سنگ یاقوت هلالی شکل مصنوعی، همواره می‌درخشد که در واقع عصاره  مهارت‌های تکنیکی گروه Kyocera است.

یک اتاق آفتابگیر و لوازم جواهرنشانی که در لابی هتل در معرض دید قرار گرفته‌اند، تنها یک سری محصول صنعتی پیشرفته نیستند بلکه در حقیقت می‌توان آنها را آثار هنری نامید. علاوه بر این اقلام، یک نقاشی اثر جیونجی یوشی، یک مجسمه اثر "شینْیا ناکامورا" و یک تصویر چاپی اثر "یوتو یاماموتو" نیز در هتل به چشم می‌خورد.

ترجمه شده توسط گروه رسانه‌ای هنرِ معماری


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...