صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / لزوم دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در شرایط کنونی
لزوم دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در شرایط کنونی - تصویر 1

لزوم دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در شرایط کنونی

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399

ویروس کرونا از زمانی که وارد کشورمان شد غیر از تهدید سلامت عمومی، اقتصاد کشور خصوصا بخش گردشگری را هدف گرفته و دچار بحران نموده است. واحدهای اقامتی تعطیل شده‌اند یا با حداقل ظرفیت فعال هستند و ادامه این روند، بهار سخت دیگری برای گردشگری کشورمان رقم خواهد زد.

دغدغه تامین هزینه‌های روزمره، حامل‌های انرژی، حقوق، عیدی و پاداش پایان سال پرسنل، نحوه مدیریت مبالغ دریافتی بابت رزروها و‌ ... ذهن تمامی مدیران صنعت گردشگری و صاحبان واحدهای اقامتی را به خود مشغول کرده است.

از آنجایی که در این شرایط نابسامان هنوز سفر در کشور، انجام و مسافران وارد شهرها می‌شوند و فرودگاه و ترمینال‌ها و ایستگاه‌های قطار فعال هستند، دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی دور از ذهن نبوده و حتی لازم به نظر می‌رسد.

خوشبختانه مراکز اقامتی که فعال هستند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظتی را در دستور کار خود قرار داده و قصد دارند محیط واحدهای اقامتی را برای پذیرش و اسکان مسافرین آماده‌سازی و ایمن نمایند.

اما اقدامات خودجوش آغاز شده نیاز به مدیریت واحد و یکسان‌سازی و البته نظارت و آموزش دارد. لذا معاونت گردشگری کشور با توجه به این نیاز اقدام به تشکیل ستاد و کارگروه‌های تخصصی در این رابطه کرده که در حال تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های یکسان‌سازی برنامه پیشگیری و کنترل کرونا جهت مراکز اقامتی کشور می‌باشند. 

اولین قدم در این راه، تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای هر بخش از واحدهای اقامتی اعم از پذیرش، رستوران، خدمات، آشپزخانه، خانه‌داری، انبار و...‌ می‌باشد.

محسن صلحی - سرارزیاب استانداردسازی هتل‌ها و کارشناس ارشد HSE در هتل


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...