صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / قیمت پرواز یکی از موانع اصلی در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان است
قیمت پرواز یکی از موانع اصلی در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان است - تصویر 1

قیمت پرواز یکی از موانع اصلی در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان است

ایجاد شده: 6/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 6/مرداد/1398

۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در آخرین نظرسنجی هتل‌نیوز، معتقدند که استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی و معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان سیستان و بلوچستان، بهترین روش برای افزایش جذب گردشگران به این استان است. 

جزئیات نظرات این گروه از افراد به شرح زیر است؛

تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی؛ ۲۴ درصد

استفاده از ابزار رسانه ملی؛ ۱۸ درصد

تبلیغات و معرفی جاذبه‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی؛ ۱۱ درصد

نتیجه به دست آمده می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که سیستان و بلوچستان به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و معرفی مناسب، هنوز برای خیل کثیری از مردم کشور ناشناخته باقی مانده و چه بسا در صورت تبلیغات گسترده، گردشگران بدون توجه به هزینه‌های سفر و نیاز به ارزان‌سازی و ارائه تخفیف از سوی تاسیسات گردشگری، رهسپار این استان شوند.

اما در مقابل این نتایج، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، هزینه‌های بالای سفر و به ویژه قیمت پرواز را یکی از موانع اصلی در توسعه گردشگری استان سیستان و بلوچستان می‌داند. وی معتقد است؛ 

مسیر زمینی بین ۸ تا ۱۵ ساعت مراکز استان‌های همجوار به زاهدان یا چابهار، زمانبر و برای خانواده‌ها سخت است. بنابراین توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان، نیازمند حمایت صنعت هوانوردی و حمل و نقل ریلی است.

اگر ایرلاین‌ها کمک کنند، تعریف تور از تهران و قطب‌های جمعیتی کشور، امکان‌پذیر است ولیکن در شرایط فعلی، قیمت ۸۰۰ تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بلیط هواپیما، تور سه شب و چهار روز سیستان و بلوچستان را در زمره تورهای گران‌قیمت قرار می‌دهد.

اختصاص یارانه بلیط هواپیما صرفا برای فعالان تورگردانی، مشارکت تجار و بازرگانان سیستان بلوچستان در ارائه بخشی از هزینه‌های پروازی و حمایت منطقه آزاد چابهار از فعالان گردشگری، می‌تواند به عنوان برخی از راهکارهای کاهش قیمت پرواز مورد بررسی قرار گیرد.

محمد ابراهیم لاریجانی - مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مدیر پروژه توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...