صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / سخنی بی‌پرده با رئیس‌جمهور!!!
سخنی بی‌پرده با رئیس‌جمهور!!! - تصویر 1

سخنی بی‌پرده با رئیس‌جمهور!!!

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398

جناب آقای دکتر "حسن روحانی" رئیس جمهور عزیز و محترم. شاید می‌بایست خیلی زودتر از این‌ها این مکتوب را خدمتتان می‌فرستادم امّا چون اصولاً انسان صبوری هستم، مدتی طول کشید و از این باب پوزش می‌خواهم امّا در این برهه، فرصت را بسیار مغتم دانسته و با خلوص نیت و بدون هیچ حب و بغضی از شما طلب عفو می‌کنم و باید من را که یک فعال کوچک اقتصادی در حوزه بزرگ صنعت گردشگری کشور هستم را مورد بخشش قرار دهید.

اگر خاطر مبارک باشد، حدود شش سال قبل که آن سفرهای پُر ماجرای شما بر پایه و اساس دولت تدبیر و امید آغاز می‌شد، من و بسیاری از یاران و فعالان این صنعت مهم با جان و دل، تمامی نقش و نگار زیبایی که از تدبیر و کوشش دولتمردان خود و امید برای پیشرفت صنعت گردشگری را ترسیم کردی، پذیرفتیم و گام به گام به توصیه‌ها و رهنمودهایت عمل کردیم و حال در این زمان به یک حقیقت رسیدیم که متاسفانه بسیاری از ما دیگر نمی‌توانیم به آن امیدی که خواستار آن بودی و از آن می‌گفتی و می‌گفتیم، پایبند باشیم.

ما را رفیق نیمه‌راه قلمداد نکن امّا بر ما ببخش عدم پایبندی به آن قول و قراری که گذاشتیم! البته می‌دانیم و یقین داریم که شما و هیات دولت همراه به تدبیر خود ادامه داده و این راه پر فراز و نشیب را ادامه خواهید داد امّا بپذیر که امیدواری قدرتمندی که داشتیم را به سهولت از ما گرفتی!

آن زمان که گفتیم و حتی فریاد برآوردیم هتلداری را به سخره گرفته‌اند و هر خانه و کاشانه‌ای را به مکانی جهت اقامت تبدیل کرده و با مجوز و بدون مجوز به کسب و کار اقامت و پذیرایی وارد شده‌اند در جواب اعلام شد که زیرساخت نداریم و مردم حق انتخاب دارند!

در همین سخنرانی‌های آخر خود در شهر یزد با یک هیجان وصف‌ناپذیری از رونق صنعت گردشگری سخن به میان آوردید امّا در مقابل چنان با نکته‌سنجی و اشارات ظریف و در عمل با بازی با ارقام و اعداد به کمبود بودجه وعدم صادرات نفت و نداشتن منابع مالی و الزام به جبران آن از طریق درآمد ملت و مالیات اشاره فرموده‌اید که قانون‌گذاران عزیز و مجلسیان محترم در اولین اقدام خود، پیش‌نویس خط خوردن معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری را تهیه و متعاقب آن تصویب معافیت مالیات ارزش افزوده هتل‌ها را متوقف و با ارسال آن به کمیسیون اقتصادی، این مصوبه مهم را در هاله‌ای از ابهام قرار دادند.

سوختیم و ساختیم و هنوز نفس تازه نکرده بودیم که به ناگاه بنزین را گران کردید. هرچند نرخ و قیمت بنزین در یک اقتصاد سالم می‌بایست افزایش پیدا کند امّا آیا می‌دانید برای گردشگری داخلی این کار یک فاجعه است؟! آیا برای جبران آن اندیشه و راهکاری تنظیم کرده بودید؟! می‌دانیم و آگاه هستیم که اگر هنوز از هدفمند کردن یارانه‌ها برای صنعت گردشگری کشور سهم‌خواهی کنیم، راه به جایی نخواهیم برد و خوش‌خیالی است!! اگر از تسهیلات بانکی کم‌بهره و حتی بلاعوض فقط برای بقا بگوئیم به یقین آن را طنز تلقی کرده و پاسخی دندان‌شکن گرفته که از شما واجب‌تر نیز هست!!

آقای رئیس‌جمهور اگر شما به همین اندک گردشگر خارجی و درآمد ارزی حاصل از آن و چند صباحی با دیدن جنب و جوش در گردشگری داخلی، راضی شده و هنوز با چیدمان جدول و نمودارهای متنوع از افق بیست ساله و امید به آینده دور خبر می‌دهید، بدانید و آگاه باشید که بسیاری از ما به همین فردای خود نیز امیدی نداریم!

نمی‌دانیم از برقراری مجدد اینترنت در کل کشور خشنود باشیم و یا از قطع چند روزه آن تاسف بخوریم امّا به هر صورت به گردشگری ضربه‌ای وارد کرد و جبران آن مدت‌ها طول خواهد کشید.

جناب آقای دکتر روحانی، بدان و آگاه باش که از مدیر و کارکنان عزیز آن مهمانپذیر بی‌ستاره تا آن هتل پر ستاره و کل خانواده بزرگ گردشگری کشور به نظام جمهوری اسلامی و میهن عزیزمان پایبند هستند و اگر این‌گونه نبود یقین بدان تاکنون همانند فرار مغزها با فرار سرمایه‌های آنها نیز روبه‌رو می‌شدید!

در این روزها و در این سال‌های پایان دوره دولت خود، طریقی اتخاذ کن تا چند برگی درخشان و مثال‌زدنی همانند آنچه در ابتدای شروع دولت تدبیر و امید شاهد بودیم به کتاب تاریخ صنعت گردشگری ایران عزیز افزوده شود.

علی معین‌زاده - فعال صنعت گردشگری و هتلداری 


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...