صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟
دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟ - تصویر 1

دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟

ایجاد شده: 26/آبان/1400       آخرین ویرایش: 26/آبان/1400

پس از توقف صنعت گردشگری در جهان بر اثر شیوع بیماری کرونا و صدمات غیر قابل جبران اقتصادی و روانی به صاحبان، فعالان و حتی گردشگران، و گذشت قریب به ۲ سال از این بحران بین المللی، و کاهش این همه گیری در حال حاضر در سطح دنیا و داخل کشورمان پس از واکسیناسیون گسترده دولت سیزدهم، و گزارشات بین المللی مبنی بر فروکش اثرات ویروس کرونا در کشورها و روند رشد گردشگری داخلی نشان از برگشت تقاضای سفر، بین کشورها و و در داخل کشور میباشد.

لذا توجه وزارت میراث و سازمانهای مسئول در بررسی وضعیت جاری  بسیار حائز اهیمت میباشد. بدیهی است برگشت شرایط سفر به حالت عادی یا انجام سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی ، برای کشورها زنگ رقابت را به صدا در آورده است و زمین تشنه و خشک گردشگری در کشورهای مختلف، تشنه آب حیاط مسافرینی است که آنها نیز پس از مدتها محدودیت در سفر، مشتاقانه و با ولعی دو چندان در برنامه ریزی و انتخاب مقصد گردشگری در جستجو، مابین تبلیغات و گزینه های پیش رو خود میباشند. 

حال مسئولین مربوطه آیا برای پسا کرونا برنامه و گزینه های مورد نیاز و متنوعی را مطابق با نیازها ، خواسته ها و تقاضاهای مشتریان بالقوه در بازارهای گردشگری بین المللی و داخلی آماده کرده اند؟ 

آیا مباحث بهداشتی را در تمامی جوانب بررسی و دستورالعملهای لازم را به بخشهای مختلف ابلاغ نموده اند؟

آیا انسجامی در بین فعالان و ذینفغان در صنعت گردشگری ایجاد شده است؟ یا هر کدام باید تنها به فکر منافع خودشان باشند و در نهایت هیچ انسجامی در بین بردارهای فعال در محیط گردشگری داخلی ایجاد نخواهد شد؟

جای دارد وزارت میراث و فعالان صنعت گردشگری، یکبار برای همیشه دست در دست یکدیگر، تلاشی ماندگار را پایه گداری نمایند، که در غیر اینصورت مشخص نیست بر سر سرمایه های ملی و بخش خصوصی کشورمان، با توجه به فعالیت وسیع سایر کشورها در جذب گردشگران در دنیا، چه خواهد آمد . 


✍️  مجید قلیچ خوانی - فعال و کارشناس گردشگری


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...