صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / حال و روز صنعت گردشگری در ایام کرونا
حال و روز صنعت گردشگری در ایام کرونا - تصویر 1

حال و روز صنعت گردشگری در ایام کرونا

ایجاد شده: 11/تیر/1400       آخرین ویرایش: 11/تیر/1400

🔷 آخرین ضربه را محکم تر بزن ...

✍🏻" امیر کلالی" کارشناس و فعال گردشگری

◽️ ظرفیت های بالقوه گردشگری ایران هیچگاه در قامت واقعی خود ظهور و بروز نکرده است. 

◽️ گردشگری می توانست موتور محرک صنایع دیگر در توسعه اقتصادی و افزایش درآمد و اشتغال کشور باشد 

◽️ صنعت گردشگری در ایران با بروز اتفاقات متعدد سیاسی، طبیعی و اقتصادی به پیکر نیمه جانی می ماند که برای تحمل نکردن درد بیشتر و مردن و راحت شدن، منتظر ضربه ای محکمتر است.

◽️ بروز و ظهور پاندمی کرونا ،مختصر درآمد و اشتغال از این صنعت را در ایران به ورطه نابودی کشانده و نبود برنامه ای مشخص از سوی مراکز تصمیم گیری آینده گردشگری در ایران را غیر قابل توجیه و مبهم ساخته است. 

◽️ رها شدگی شاغلین با تجربه و آموزش دیده و هجوم آنها در این بیکاری عظیم به صنایع دیگر،  آینده ارائه کیفیت مطلوب خدمات را به معضلی جدی بدل ساخته است.

◽️ معضلات مکانیزم نحوه محاسبات مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی،  قطعی گسترده برق و آب تاسیسات گردشگری ، استمهال وام های پرداخت شده ، عدم پوشش اجتماعی مناسب برای شاغلین بیکار شده و کمبود حمایت های دولتی دغدغه های جدی و اساسی سرمایه گذاران بخش خصوصی از گذشته تا حال بوده  است که توجه ویژه قانون گذاران و مدیران اجرایی در دولت آینده را مطالبه می نماید. 

◽️ دولت جدید در آغاز فعالیت خود با این دستاورد کرونایی ، کاری بسیار سخت و پیچیده در احیاء صنعت گردشگری در پیش روی خود خواهد داشت که این مهم با استفاده از ظرفیت های فنی و مشاوره ای جوامع و تشکل های حرفه ای قابل برنامه ریزی و اجرا خواهد بود.


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...