صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / صنعت گردشگری و مناظره‌های انتخاباتی
صنعت گردشگری و مناظره‌های انتخاباتی - تصویر 1

صنعت گردشگری و مناظره‌های انتخاباتی

ایجاد شده: 16/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 16/خرداد/1400

" جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران ؛

مناظرات تلویزیونی انتخاباتی ریاست جمهوری در حال برگزاری است. اصناف و گروه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منتظرند ببینند صدای خود را از تریبون کدام‌ یک از کاندیداها می‌شنوند. در این میان بالطبع صنعت گردشگری نیز می‌خواهد شان و جایگاه خود را در برنامه های هر کدام از داوطلبان رصد کند. 

در روزهای گذشته نشانی از برنامه‌ای جدی و متمرکز بر روی گردشگری نزد هیچ کاندیدایی دیده نشد. در حالی که کمترین انتظار از کسی که می‌خواهد برای رسیدن به جایگاه ریاست قوه مجریه وارد رقابت شود، توجه ویژه به سند چشم‌انداز توسعه کشور به عنوان سندی بالادستی است. در برنامه توسعه، گردشگری از جایگاهی متفاوت از آنچه قبلا بوده، برخوردار است؛ با توجه به این جایگاه بدیهی است که بخش ویژه‌ای از برنامه‌های هر داوطلب باید به این صنعت و توسعه آن اختصاص پیدا کند.

در این روزها تنها یکی، دو کاندیدا در حد اشاره به اهمیت گردشگری حرف‌های گذرایی زدند؛ با این مضمون که گردشگری مهم است و ظرفیت‌های خوبی دارد و باید به آن توجه شود. تکرار این مکررات دردی از این صنعت دوا نمی‌کند و راه به جایی نمی‌برد. 

گردشگری به عنوان صنعت پردرآمد در کشوری مانند ایران که جاذبه‌های متنوعی برای توریسم جهانی دارد، شأنش بالاتر از این اشارات جزئی است.

ما منتظریم ببینیم داوطلبان محترم انتخابات ریاست جمهوری هر کدام چه اندازه از اتاق فکر خود را به بهره‌برداری کشور و مردم از صنعت گردشگری اختصاص داده‌اند. صنعتی که به جرات می‌توان گفت قادر است اقتصاد کشور را متحول کند، سبب ارتقای سطح معیشت مردم شود و خط فقر را در جامعه پایین بیاورد.


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...