صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / رضایت میهمان در سیستم میهمان‌نوازی
رضایت میهمان در سیستم میهمان‌نوازی - تصویر 1

رضایت میهمان در سیستم میهمان‌نوازی

ایجاد شده: 26/خرداد/1402       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1402

اگر جایی وجود دارد که مشتریان (میهمانان) احتمالاً به نوع خدمات دریافتی توجه می‌کنند، صنعت میهمان‌نوازی است. از رستوران‌ها گرفته تا هتل‌ها و وظیفه ما به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات میهمان‌نوازی حفظ رضایت میهمان است. میهمانان را در خط مقدم برنامه های عملیاتی قرار دهید تا تجارت میهمان نوازی خود را سرپا نگه دارید.

روزهایی که میهمانان فقط از واژه "لطفا" و "متشکرم" یا دریافت خدماتِ با لبخند خوشحال می شدند، گذشته است. اگرچه اینها دستور العملی کاربردی است، اما کافی نیست. میهمانان راضی به دنبال یک تجربه به یاد ماندنی و خدمات پویا هستند. میهمانان می‌خواهند از دریافت خدماتِ سریع گرفته تا روش‌های استاندارد مانند احترام و توجه به نیاز میهمان یا سفارشی‌سازی یک آیتم منو در رستوران احساس کنند که گویی از آنها قدردانی می‌شود.

یکی از عوامل کلیدی در جذب میهمانان و بازگشت دوباره آنها این است که به قول خود عمل کنید. اطمینان از اینکه آنها همان خدمات عالی را دریافت می کنند که قولش را داده بودید. وقتی نوبت به آنچه می گویید ارائه خواهید داد می رسد، توپ را رها نکنید. وقتی به میهمانان وعده‌هایی همچون خدمات ویژه یا محصولات ممتاز می‌دهید، به احتمال زیاد ناامید می‌شوند. 

به میهمانان خود فرصتی برای گفتن تجربیات ضعیفشان بدهید. وقتی میهمانانی دارید که تجربه منفی داشته اند، این کار را برای آنها آسان و روشن کنید که نه تنها در مورد آن به شما بگویند، بلکه آن را از سینه خود به شما و نه شخص دیگری منتقل کنند. 

چه در حال حاضر در سیستم میهمان نوازی کار کنید، چه به دنبال شروع حرفه ای در میهمان نوازی هستید، باید بر افزایش رضایت میهمان تمرکز کنید. در حالی که رضایت میهمان برای تقریباً همه مشاغل مهم است، برای مشاغل میهمان نوازی اهمیتش بیشتر است. عدم ایجاد رضایت میهمانان منجر به بازدیدهای کمتر و فروش کمتر خواهد شد. خبر خوب این است که راه های مختلفی برای افزایش رضایت میهمان در صنعت هتلداری وجود دارد.

موفقیت کسب و کار میهمان نوازی تا حد زیادی تحت تأثیر سطح رضایت میهمان است. وقتی میهمانان تجربه ای خوشایند داشته باشند، در آینده باز می گردند و تجربه خود را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک می گذارند و در نتیجه فروش بیشتری را برای کسب و کار به همراه خواهند داشت. از سوی دیگر، میهمانانی که تجربه منفی در یک کسب و کار میهمان نوازی دارند، احتمالاً برنمی‌گردند و این مکان را به دوستان یا اعضای خانواده خود توصیه نمی‌کنند.

وقتی صحبت از تجربه هتل می شود، افزایش رضایت میهمانان هدف نهایی است. اما در واقعیت، این بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

واکنش هتلداران ما نسبت به میهمانان ناراضی چیست؟ آیا چالش های عملیاتی، بودجه و کمبود نیروی کار را بهانه می کنند؟

✍️ الهام محمدی - فعال گردشگری 

برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...