صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / تحلیل نظرسنجی - دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها ( علی معین‌زاده؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران )
تحلیل نظرسنجی - دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها ( علی معین‌زاده؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران ) - تصویر 1

تحلیل نظرسنجی - دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها ( علی معین‌زاده؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران )

ایجاد شده: 22/آبان/1397       آخرین ویرایش: 22/آبان/1397

در تمام دنیا پس از بانک‌ها، هتل‌ها و مراکز گردشگری از جمله اماکنی است که به راحتی و حداقل با دو ارز رسمی یعنی دلار و یورو در ارتباط هستند. در واقع زمانی که مراودات بانکی کشور با دنیا برقرار شود در هر دستگاه ویزا کارت و مستر کارت و سایر کارت‌های بین‌المللی را مشاهده خواهید کرد.

زمانی که توراپراتور خارجی قصد همکاری با هتل را داشته باشد، باید با ایشان به دلار و یا یورو قرارداد منعقد کرد و همچنین اگر یک گردشگر خارجی برای رزرو اتاق یک ایمیل ساده به هتل ارسال کند لزوماً بایستی به ارز بین‌المللی پاسخ بگیرد که البته این موضوع با رزرو اتاق توسط دفاتر خدمات مسافرتی داخلی متفاوت است که هزینه رزرو اتاق را به دلار و یورو دریافت  ولیکن به هتلدار، ریال پرداخت می‌کنند.

در این برهه زمانی و در شرایطی که نوسانات نرخ ارز منجر به سود کلان برخی دفاتر خدمات مسافرتی شده است بایستی این سوال را مطرح کرد، زمانی که گردشگر و زائران را به عراق نیز می‌کنید با پول رایج کدام کشور با هتلدار کشور میزبان قرارداد منعقد می‌شود؟ قراردادهای خود با هتل‌ها را به نرخ دلار و یورو منعقد می‌کنید یا وجه رایج کشور میزبان؟

سوال اینجاست که چگونه دریافت هزینه خدمات گردشگری به نرخ‌های بین‌المللی مانند دلار و یورو توسط دفاتر خدمات مسافرتی، شیرین است ولیکن برای یک هتل پنج ستاره در کشور، حرام و توهین به پول ملی؟!



جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...