مدیریت هتلداری

آموزشهای مقدماتی تا پیشرفته داخلی و بین المللی در حوزه مدیریت صنعت هتلداری را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه نمایید.


 قدم‌به‌قدم در فرودگاه

قدم‌به‌قدم در فرودگاه

🔸 ساعت حضور در فرودگاه با توجه به نوع پرواز متفاوت است پس سعی کنید برای پروازهای داخلی حداقل دو ساعت و برای پروازهای خارجی حداقل سه ساعت زودتر در فرودگاه باشید.🔸 بعد از ورود به فرودگاه تابلوهای راهنمای فرودگاه را بررسی کنید در این تابلوها، گیشه مربوط به شما با اعلام مبدا و مقصد پرواز و همچنین شماره پرواز مشخص می‌شود.🔸 پس از تحویل چمدان‌ها در ترمینال مربوطه، باید خودتان هم مورد بازرسی بدنی قرار بگیرید در این مرحله توصیه می‌شود از همراه داشتن اشیا ممنوعه پرواز خودداری کنید.🔸 پس از بازرسی بدنی به باجه check-in مربوط به پرواز خود مراجعه کنید و پس از تحویل مدارک و وزنکشی چمدان‌ها کارت پرواز برای شما صادر می‌گردد.🔸 بعد از دریافت کارت پرواز، باید با در دست داشتن فیش عوارض خروج از کشور و گذرنامه به باجه‌های کنترل پاسپورت مراجعه کنید.🔸 بعد از ورود به سالن انتظار مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرید و مندرجات کارت پرواز با کارت شناسايى کنترل و چک می‌شود.🔸 بعد از عبور از گیت پرواز  وارد تونل متصل به هواپیما شده و توسط مهمانداران به صندلی خود هدایت می‌شوید.

ایجاد شده: 21/دی/1402       آخرین ویرایش: 21/دی/1402
مراحل شكل گيری استراتژی بازاريابی يك هتل

مراحل شكل گيری استراتژی بازاريابی يك هتل

🔸 شناسایی بازارهای هدف: ▫️شناسایی بازارهای هدف باید بر اساس محصولات، خدمات فروخته شده، دسترسی به تقسيمات بازار و دوام پذيری انواع بازارهای جايگزين، با توجه به‌ نيازهای بازار هدف شناسايی شده و طرح اجرایی اين نيازها توسعه يابد.▫️چند تكنيك که بايد براي شناسايی نيازهای مشتريان هتل بكار رود شامل:۱- روشهای تحقيق؛ مانند كاربرد پرسشنامه ها و مصاحبات۲- آزمايش اطلاعات حاصل از كارت‌های اطلاعات مشتريان است اگرچه اين روش طيف وسيع اطلاعات را بدست نمی دهد اما در ارائه اطلاعات دقيق مرتبط با مشتريان هتل، سودمند است.۳- كاربرد تركيب تحقيق و آزمايش كارت‌های ثبت نام است.🔸 شكل گيری اهداف بازاريابی: ▫️اهداف بازاريابی بايد به طور منظم در حوزه عملكرد هتل و تغيير شرايط زيست محيطی بررسی و ارزيابی شود.▫️همچنین اهداف بازاريابی بايد با كل شركت مطابق باشد یعنی مدير بازاريابی هتل بايد با كل پرسنل هتل و مهارت‌های آنها و با ديدگاه مشتريان و جلب رضايت آنها آشنا باشد تا به فكر فروش اجباری كالاها و كسب درآمد اضافی. 🔸 اختصاص دادن منابع بازاريابی: ▫️با شناسايي بازارهای هدف و نيازهای مشتريان و تعريف اهداف بازاريابی در حوزه محدوديت های رقابتی و زيست محيطی، طرح اجرای نيازها شروع می شود كه ما را به مرحله آخر که اختصاص دادن منابع بازاريابی هستند می رساند.متغيرهای بازاريابی( p ) قابل كنترل، شاملمحصول، مكان، تبليغات و قيمت هستند و هر متغير تعيين كننده خصوصيت خدمات هتل برای مشتريان است.▫️ محصول: مفهوم محصول وسيع تر از شكل عادی آن است كه شامل ارائه خدمات هتل در تمامی موارد می باشد که از اتاق مهمان تا مديريت را شکل می دهد.ارائه خدمات با کیفیت تضمين کننده كار كل سيستم های اجرای است.▫️مكان: قابليت دسترسی به هتل يك موضوع بسيار مهم بعدی است كه عمدتا به محل های خاص در نزديكی ساحل دريا، اماكن تاريخی يا مراكز تفريحی و سرگرمی قرار دارد. ▫️تبليغات: شامل تبليغات و تكنيك هاي فروش هستند و بطور كلي فعاليت هاي تبلیغاتی متفاوت  از شرايط برگزاری جشن ها در هتل تا تخفیفات ويژه قيمتی بر روی اتاق را شامل می‌شوند.🔸 تعريف محدوديت ها: ▫️شناسايی اهداف بازار و تعريف اهداف بازاريابی بايد در رابطه با محدوديت هاي مربوطه در كسب اهداف بازاريابی به ويژه عوامل زيست محيطی طراحی شود.▫️عوامل بيرونی و محيطی هتل مرتبط با شرايط فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، دولتی، قانونی و فناوری است.▫️ از ديدگاه بازارياب هتل، محيط ثابت نيست شرايط اقتصادی قابل تغيير هستند و این موضوع بدون شك بر بازاريابی هتل موثر است.▫️ ساختار صنعت هتل اساسا تحت هدايت چند گروه غول پيكر در زنجيره های بزرگ و عظيم، جهت هدايت اكثريت هتل های سازمان يافته در گروه های كوچك و يا هتل های مستقل است.▫️در نتیجه يك استراتژی كارآمد بازاريابی نيازمند شناخت تمامی محدوديت های رقابتی و زيست محيطی و گرايشات فوق الذكر و اختصاص دادن منابع به هتل است.

ایجاد شده: 21/دی/1402       آخرین ویرایش: 21/دی/1402
 انواع نرخ‌ اتاق در هتل

انواع نرخ‌ اتاق در هتل

نرخ تابلویی ( Rack Rate ): همان نرخ نرمال است و برای میهمانی که در هیچ یک از مقوله‌هاب فروش قرار ندارند، ارائه می‌شود‌. نرخ‌های تابلویی معمولا بالاترین نرخ‌هایی می‌باشند که توسط هتل ارائه می‌شود.  نرخ شرکتی ( Corporate Rates ): برای مهمانان دائمی که در هتل اقامت می‌کنند ارائه می‌شود. این مقوله را می‌توان برای مهمانان با تعداد دفعات مراجعه مشخص در هفته یا ماه و مهمانانی که کارکنان شرکتی بوده و با هتل قرارداد همکاری بسته‌اند، ارائه داد‌. نرخ تجاری ( Commercial Rate ): برای افرادی اعمال می‌شود که نماینده یک شرکت می باشند و برای آنها یک کارت صادر می‌شود و در هر بار مراجعه اعتبار آن بررسی می‌شود و بعد از رسیدن به حد مراجعات مشخص، به میهمان یک اقامت رایگان به صورت پاداش داده می‌شود.نرخ نظامی و آموزشی ( Military and Educational Rate): پرسنل نظامی و آموزشی که منبع فروش قابل ملاحظه‌ای می باشند، اغلب نرخ خاصی دریافت می‌کنند و از آنجا که این افراد دارای حساب هزینه محدود هستند نسبت به قیمت بسیار حساس هستند. نرخ گروهی ( Group Rate ): به مسافرانی ارائه می‌شود که به دلیل تلاش‌های بخش بازاریابی و فروش در یک هتل اقامت می‌کنند مانند آژانس‌‌های مسافرتی که با هتل قرارداد برای آوردن تورهای خارجی تنظیم می‌کنند. نرخ‌های خانوادگی ( Family Rate ): برخی هتل‌ها نرخ طراحی شده برای جذب خانواده‌ها دارند برای مثال کودکان زیر یک سقف خاص سنی هزینه‌ای نمی‌پردازند.نرخ‌های بسته‌ ( Package Rate ): این نرخ توسط بخش بازاریابی و فروش برای افزایش مهمانان در طی دوره فروش پایین ایجاد می‌شود و این نرخ‌ها شامل کالا و سرویس علاوه بر نرخ اتاق است.نرخ نیم روز ( Half-day Rate ): نرخ نیم روز برای مهمانانی استفاده می‌شود که از یک اتاق ۳ یا ۴ ساعت برای استراحت استفاده می‌کنند. نرخ افتخاری ( Complimentary Rate ): این نرخ هیچ هزینه‌ای برای مهمانان در بردارد ندارد و معمولا شامل کارمندان هتل می‌شود که با خانواده خود به هتل می آیند.

ایجاد شده: 21/دی/1402       آخرین ویرایش: 24/دی/1402
 معرفی انواع تورگردان‌ها

معرفی انواع تورگردان‌ها

 تورگردان های انبوه: ▫️این تورگردان ها، انواع برنامه های تور را ارائه کرده و می توانند از طرف قرارداد خود تخفیف بگیرند. تورگردان های داخلی: ▫️بسته هایی که این تورگردان ها تهیه و فراهم می کنند، برای سفر در داخل کشور بوده و شامل همه انواع امکانات می شود. قابل ذکر است که این تور گردان ها ، بعد از تورگردان های خارجی شکل گرفتند و سود حاصل از آنها، از تورگردان های خارجی بیشتر است.تورگردان های تخصصی: ▫️محدوه فعالیت این تورها، از تورهای داخلی تا خارجی بوده، این تورگردان ها معمولا برای رویدادهای خاص برنامه ریزی می کنند.  تورگردانی پیکی بک (piggy back): ▫️گاهی ، بنگاه های مسافرتی علاقمند به فعالیت در زمینه گردشگری اند ولی توانایی ریسک کردن را ندارد؛ بنابراین به تورگردان ها پیشنهاد می دهند که می توانند بسته های سفر تورگردان های اصلی را به صورت یکجا بفروشند و از این طریق، خدمات آنها را معرفی و ارائه کرده و از منفعت آن استفاده می کنند. تورگردان های ورودی: ▫️امکانات سفر را با هدف جذب مسافران از سایر کشورها به کشور مبدا فراهم می کنند.

ایجاد شده: 21/دی/1402       آخرین ویرایش: 24/دی/1402
کاربردهای NFT در گردشگری / بخش اول

کاربردهای NFT در گردشگری / بخش اول

🔸 در واقع (NFT ( non-fungible token،  توکن های غیر قابل معاوضه و دارایی های رمزنگاری شده که بر بستر بلاکچین ساخته می شوند هستند. 🔸 هریک از NFTها دارای کد شناسایی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. 🔸 از کاربردهای NFT در گردشگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ 🔸 مشارکت و همکاری با خالقان هنرهای دیجیتال: برندهای گردشگری می‌توانند براساس موضوعات سفر یا یک استراتژی بازاریابی خاص، آثار دیجیتالی سفارش دهند و آن ها را به مسافران بفروشند یا در مسابقات اهدا کنند. 🔸 استفاده از NFT ها در برنامه‌های وفاداری مشتری: کسب و کارهای گردشگری می‌تواند به جای ارائه تخفیف ها یا اهدای جوایز فیزیکی در برنامه‌های وفاداری مشتری به آنها NFT های منحصر به فرد و حاوی سوابق مشتریان برای هریک از آن ها صادر کنند. این NFT ها مانند کارت‌های ورود منحصر به فرد برای هر مشتری عمل می کنند و به صورت فایل دیجیتالی در اختیار او قرار می گیرد. مسافران میتوانند از این NFTها برای check-in در هتل ها، رستوران ها یا درخواست امتیازات وفاداری در تراکنش‌ها استفاده کنند. این مطلب ادامه دارد..

ایجاد شده: 23/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1401
هتلداری و سندرم TS

هتلداری و سندرم TS

🔸 سندرم TS یک بیماری ارثی عصبی است که فرد تیک های عصبی مثل صدا و حرکات غیرارادی دارد بیش از ۳۰۰،۰۰۰ نفر در بریتانیا با این سندرم زندگی می‌کنند. 🔸بسیاری از افراد مبتلا به TS دارای استعدادهای شگفت انگیزی هستند و در حیطه های مختلف کار می کنند، که هتلداری یکی از آنهاست. 🔸 علائم عصبی این افراد در طول دوره استرس، اضطراب و خستگی زیاد می شود و کار در هتل گاهی اوقات می تواند برای کارمندان سندرم TS سخت باشد پس بهتر است روی ساده‌سازی سیستم‌های خدمت رسانی خود کار کنید. 🔸 حمایتی که هر فرد سندرم TS نیاز دارد بسته به علائم و موقعیت شغلی وی متفاوت است، به همین دلیل از کارمندان سندروم TS بپرسید که نیازهای آنها چیست و آنها را اولویت بندی کنید. 🔸 در هنگام بروز تیک های عصبی بهترین توصیه این است که به طور کامل آن را نادیده بگیرید و این به معنای نادیده گرفتن فرد نیست به آنها اطمینان دهید که می توانند با هر گونه نگرانی به شما مراجعه کنند و با آنها در تماس باشید. 🔸 همچنین به کارمندان دیگر آموزش دهید تا همکاران خود که دارای سندرم TS هستند را درک کنند.

ایجاد شده: 23/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1401
آشنایی با برندهای گردشگری فعال در متاورس

آشنایی با برندهای گردشگری فعال در متاورس

🔸 شرکت MYtaverse: این شرکت با معرفی یک پلتفرم سه بعدی، به فعالان کسب و کارها و کارکنان اجازه می‌دهد با ایجاد آواتارهای شخصی دیجیتال، در جلسات، رویدادها، نمایشگاه ها و جلسات آموزشی حضور داشته باشند. MYtaverse قصد دارد با کمک فناوری متاورس، سفرهای کاری خاصی برای افرادی که دائما در سفر هستند ایجاد کند. هدف این پلتفرم کاهش استرس سفرهای هوایی و غربالگری امنیتی فرودگاه و سایز مشکلات سفر است. 🔸 گروه هتل های ماریوت: شرکت هتلداری ماریوت، یکی از اولین برندهای مهمان نوازی است که NFT های خود را تحت عنوان《Art Basel Beach Miami 2021》و با همکاری هنرمندان دیجیتالی  ایجاد می‌کنند.این توکن ها در بستر بلاکچین، معامله می‌شود و نشان دهنده تجربیات منحصر به فرد این هنرمندان از سفر و تاثیری است که سفر بر روح انسان می گذارد. 🔸 هواپیمایی بوئینگ: هدف این شرکت استفاده از ویژگی های متاورس برای ایجاد تحول در فرآیندهای طراحی و تولید است. بوئینگ در برنامه های آینده خود قصد دارد تجهیزات جدیدی مانند هدست ۳۵۰۰ دلاری مایکروسافت، ربات‌های اکوسیستم دیجیتالی یکپارچه اطلاعاتی ایجاد کند.

ایجاد شده: 23/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1401
 امنیت سایبری در هتل ها / بخش دوم

امنیت سایبری در هتل ها / بخش دوم

🔸رایج ترین تهدیدهای سایبری، و اقداماتی که باید در مورد آنها انجام داده شود را می توان در بخش های زیر خلاصه نمود: 🔸 حملات فیشینگ: فیشینگ به ارسال / دریافت ایمیل هایی اشاره دارد که به نظر می رسد از یک منبع واقعی باشد و مجرمی که از آن استفاده می کند قصد دارد گیرنده را متقاعد کند که باید برخی از اطلاعات را منتشر کند که اغلب شامل رمز عبور و اطلاعات مالی است این کلاهبرداری یکی از قدیمی ترین کلاهبرداری موجود در اینترنت است.  🔸 باج افزار:  هدف از این حمله کسب سود مالی از کسانی بود که مبلغ درخواستی را برای آزادسازی داده ها و سیستم های خود پرداخت می کردند. آخرین باج افزار، WannaCry، با گروگان گرفتن اطلاعات و سیستم های خاص، یک تهدید واقعی به شما می رفت.  🔸 حمله DDoS: این یک نوع هک بوده که به دنبال هدف قرار دادن طیف گسترده ای از سیستم های مورد استفاده هتل ها هستند، این نوع هک کردن می تواند باعث از کار افتادن کل سیستم های کامپیوتری هتل باشد. 🔸 امنیت سایبری برای هتل ها باید شامل فرآیندی برای کاهش هرگونه سیستم در معرض خطر باشد.

ایجاد شده: 23/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401
امنیت سایبری در هتل ها / بخش اول

امنیت سایبری در هتل ها / بخش اول

🔸 با ظهور فناوری خطر نقض فناوری نیز وجود دارد اینجاست که امنیت سایبری مطرح میشود. 🔸در واقع امنیت سایبری کاربرد فناوری ها، فرآیندها و کنترل ها، برای محافظت از سیستم ها، شبکه ها، برنامه ها، دستگاه ها وداده ها در برابر حملات سایبری است. 🔸 هدف توجه به این موضوع، کاهش خطر حملات سایبری و محافظت در برابر بهره برداری غیرمجاز از سیستم ها، شبکه ها و فناوری ها است.  🔸 هتل ها داده های حساس زیادی را مدیریت می کنند و بنابراین همواره محل تهدیدی از حملات سایبری مانند حملات فیشینگ، باج افزار و حملات DDoS هستند. 🔸 یک حرکت خوب برای شروع کار، گردآوری یک تیم واکنش سریع از کارمندانی است که در صورت حمله سایبری وظایف خاصی به آنها محول می شود. 🔸 در صنعتی که به ظاهر از همه جهات مورد حمله قرار گرفته است اکنون باید امنیت سایبری آنها مورد توجه قرار گیرد.  🔸 طی چند سال گذشته، شناخته شده ترین برندهای صنعت هتلداری همگی قربانی جرایم سایبری شده اند. 🔸 اکنون، همه آنها در حال سرمایه گذاری و تحقیق هستند تا مطمئن شوند که دیگر این اتفاقات تکرار نخواهد شد.

ایجاد شده: 23/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1401
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...