مهندسی مجدد به فعالیتهایی گفته میشود که مجموعهای از ورودیها را به مجموعهای از خروجیها تبدیل میکند.
مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار ( BPR ) به علت پیشرفتهای اخیر در فناوری ارتباطات اطلاعات ( ICT ) و گسترش اینترنت، پیشرفت سریعی داشته است.
بسیاری از هتلها، فرایندهای درون و برونسازمانی خود را مجدد طراحی میکنند تا کارایی و ارتباطات را افزایش داده و تعاملات را تسهیل کنند.
فرایند توزیع در صنعت هتلداری میتواند یک مثال مناسب از BPR باشد که در آن، هتلها بهترین فرآیندها را برای رسیدن به مشتریان و شرکای خود، مجددا طراحی میکنند.
بر خلاف ایده پیشرفتهای مداوم فرآیند، BPR نیاز به طراحانی دارد که از یک بستر خالی و به اصطلاح "یک صفحه تمیز" شروع کرده، خود را از تفکر و تمرکز فعلی جدا کرده و با ورود به یک اقدام جدید، همه مراحل یک فرایند را از نو طراحی و بازنویسی نمایند.