صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / آشنایی با قیمت گذاری مبتنی بر فعالیت
 آشنایی با قیمت گذاری مبتنی بر فعالیت  - تصویر 1

آشنایی با قیمت گذاری مبتنی بر فعالیت

ایجاد شده: 15/فروردین/1403       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1403

یکی از روش قیمت گذاری که داده های تحقیقات بازار را با اطلاعات حسابداری هزینه ها، ترکیب می کند و برای محصولات و خدمات قیمتی را تعیین میکند که منجر به ایجاد سود شود، قیمت گذاری مبتنی بر فعالیت می نامند.

مفهوم این نوع قیمت گذاری که به اختصار (ABP) نیز نامیده میشود، بر این موضوع تأکید دارد که به عنوان مثال، روشی که در صنعت هتلداری و اقامتی برای به حداکثر رساندن درآمد یک اتاق استفاده می شود، مدیریت بازده نام دارد.

این تکنیک، تقاضا را برای بخش های بازار پیش بینی می کند و بالاترین نرخ اتاق را پیشنهاد میدهد اما هزینه های دقیق محصول و یا مشتری را در نظر نمیگیرد.

قیمت گذاری مبتنی بر فعالیت (ABP) می تواند با ارائه اطلاعات مفید به بخش های بازاریابی و حسابداری به تعیین قیمتهای دقیق بر اساس همکاریهای مشترک، کمک کند و بدین ترتیب سود دهی شرکت را بهبود بخشد.




برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...