مدیریت هتلداری

آموزشهای مقدماتی تا پیشرفته داخلی و بین المللی در حوزه مدیریت صنعت هتلداری را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه نمایید.


 معرفی ماژول های اصلی سیستم‌های مدیریت هتل‌داری و کارکردهای آن

معرفی ماژول های اصلی سیستم‌های مدیریت هتل‌داری و کارکردهای آن

🔸سیستم مدیریت فرانت آفیس ( Front office ) : رزرواسیون، پذیرش، صندوق کل و مرکزی، خانه‌داری، مدیریت نرخ‌ها و پروفایل‌ها 🔸سیستم رزرواسیون آنلاین (online reservation system ): مدیریت ظرفیت‌های قابل فروش در وب سایت هتل، پرداخت الکترونیک. 🔸سیستم مدیریت مراسمات( Banquets ): برنامه ریزی سالن‌های مراسم، قرارداد‌های مراسم و دستورالعمل مراسمات. 🔸سیستم توزیع اینترنتی (Internet distribution system): مدیریت ظرفیت‌های قابل فروش در کانالهای فروش. 🔸بازاریابی و فروش ( Sale and marketing ): برنامه‌ریزی و کنترل فرآیندهای بازاریابی و فروش، آنالیز اطلاعات درآمد و فروش و مدیریت ارتباطات با مشتری. 🔸تعامل با مسافر ( Voyager ): تبادل اطلاعات مستقیم از طریق سیستم با مسافر با به کارگیری اپلیکیشن 🔸هوش تجاری (Business intelligence ): تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی، اشخاص، شرکت‌ها و آژانس‌ها 🔸سیستم نظرسنجی (Survey): برنامه ریزی و اجرا نظرسنجی از میهمانان و تجزیه و تحلیل نتایج

ایجاد شده: 14/آذر/1401       آخرین ویرایش: 14/آذر/1401
استفاده از هوش مصنوعی در صنعت هتلداری - بخش دوم

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت هتلداری - بخش دوم

🔸 کاربردهای عملی هوش مصنوعی در صنعت هتلداری شامل: 1. استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات حضوری به مهمانان ▫️ دنیا در حال حاضر شاهد توسعه ربات هایی با هوش مصنوعی است و پتانسیل رشد این فناوری بسیار زیاد است. ▫️ این ربات ها در حال حاضر، قادر به مقابله با موقعیت های ویژه مورد تقاضای مهمان است و همچنین میتوانند اطلاعات گردشگری را به مهمانانی که با آن در تعامل هستند ارائه دهد و از همه مهمتر این که می تواند از گفتار انسان بیاموزد و با افراد سازگار شود. 2. چت ربات ها و پیام رسانی ▫️شاید واضح ترین روشی که می توان هوش مصنوعی را توسط افرادی که در بخش هتلداری هستند به کاربرد، خدمات مستقیم به مهمانان باشد. ▫️ به ویژه، که این فناوری در ارتباط با پیام رسانی مستقیم و خدمات چت آنلاین، پاسخ به سؤالات یا درخواست های ساده، بسیار مؤثر است. 3. تجزیه و تحلیل داده ها ▫️ این فناوری می تواند برای مرتب سازی سریع مقادیر زیادی از داده ها و نتیجه گیری مهم در مورد مهمانان یا مهمانان بالقوه استفاده شود.

ایجاد شده: 19/خرداد/1401       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1401
استفاده از هوش مصنوعی در صنعت هتلداری - بخش اول

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت هتلداری - بخش اول

🔸 برنامه ای که با هوش مصنوعی طراحی شده است، صنعت گردشگری و هتلداری را می تواند قادر سازد تا خدمات را شخصی سازی کرده و نظرات کاربران را تجزیه و تحلیل نماید. 🔸 هتلداران در حال حاضر به شدت به هوش مصنوعی برای تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد قیمت ها، تقاضا و تفسیر داده های مهمانان به منظور اعمال استراتژی های بازاریابی موثرتر و بسته های متناسب با نیازهای مهمانان متکی هستند. 🔸 ابزارهای هتل هوش مصنوعی همچنین می توانند در پشت صحنه برای اجرای روان تر عملیات، با انجام کارهای تکراری و پاسخ داده به سوالات متداول استفاده شوند تا کارکنان هتل بتوانند بر ارائه بالاترین کیفیت خدمات تمرکز کنند. 🔸 یکی از چالش های کلیدی خدمات مشتری برای هتل ها، پاسخ سریع به سوالات مهمانان است و هوش مصنوعی اکنون این مشکل را حل کرده است. 🔸 علاوه بر این، ظرفیت کمک به وظایفی مانند تجزیه و تحلیل داده  ها را دارد و از طریق جمع آوری داده ها، می تواند به طور مؤثر "یاد بگیرد" و با تعاملات مهمان سازگار شود.

ایجاد شده: 15/خرداد/1401       آخرین ویرایش: 15/خرداد/1401
گردشگری پزشکی و سلامت - بخش دوم

گردشگری پزشکی و سلامت - بخش دوم

🔸 بیماران می‌توانند با انتخاب کشور دیگر برای موارد درمانی خود از ۳۰٪ تا ۸۰٪ در کل هزینه های خود صرفه جویی کنند. 🔸 دلیل اصلی کاهش هزینه های درمان در مکان های گردشگری پزشکی، کم هزینه و در دسترس بودن ساده پرسنل پزشکی و تفاوت واحد ارزی کشور مبدأ و مقصد است. 🔸 علاوه بر این، نیازهای فوری پزشکی بیماران، آنها را بر آن می‌دارد تا به دنبال مقصدهای گردشگری پزشکی به عنوان یک جایگزین مناسب باشند که به رشد درآمد بازار گردشگری پزشکی نیز کمک می‌کند. 🔸 پیشرفت ها در مدیریت بیمارستان با نگاه جذب توریسم سلامت در سال‌های اخیر منجر به پیشرفت‌های مفید در صنعت گردشگری پزشکی شده است. 🔸 بیمارستان ها با اقامتگاه های مجلل و گزینه های درمانی مناسب گردشگران پزشکی را جذب می‌کنند پس از درمان بیماران می‌توانند از امکانات گردشگری استفاده کنند. 🔸 شرکت‌های نوظهور تسهیلگر هم با تنوع بخشی به خدمات خود، هرچه بیشتر بر منطقی بودن سفرهای پزشکی و سلامت می افزاید.

ایجاد شده: 15/خرداد/1401       آخرین ویرایش: 15/خرداد/1401
گردشگری پزشکی و سلامت - بخش اول

گردشگری پزشکی و سلامت - بخش اول

🔸 شکل گیری بازار جهانی گردشگری پزشکی، ناشی از هزینه های بالای درمان در کشورهای توسعه یافته است. 🔸 از طرفی در دسترس بودن آخرین فن آوری های پزشکی، انطباق رو به رشد با استانداردهای بین المللی و کیفیت بالای خدمات در کشورهای در حال توسعه هم علت دیگری از شکل گیری صنعت گردشگری پزشکی است. 🔸 در کشورهای توسعه یافته هزينه های درمان پزشکی بسیار زیاد است و اگرچه درمان ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما جراحی ها جزء خدمات بسیار گران قیمت دسته بندی می شود. 🔸 گذشته از آن، کالاها و خدمات کلیدی مراقبت‌های بهداشتی، نیز بسیار گران هستند مردم کشورهای ثروتمند قادر به پرداخت هزینه های بالای درمان نیستند و شرکت های بیمه تمام هزینه های پزشکی را پوشش نمی دهند و همین موضوع بیماران را مجبور می‌کند به دنبال درمان در کشورهای دیگر باشند. 🔸 در مقایسه با کشورهای غربی، آسیا و خاورمیانه و آمریکای جنوبی خدمات پزشکی با کیفیت بالا را با تفاوت هزینه ی قابل توجهی ارائه می‌دهند.

ایجاد شده: 10/خرداد/1401       آخرین ویرایش: 10/خرداد/1401
کریپتو توریسم - بخش دوم

کریپتو توریسم - بخش دوم

🔸 مشتریان کریپتو توریسم عمدتا افراد ثروتمند و شناخته شده ای هستند، هرچند سایر افراد افراد علاقه مند به رمز ارزها هم ممکن است گردشگری کریپتو را انتخاب و یا از ارزهای دیجیتال برای پرداخت صورت حسابهای سفر خود استفاده کنند. 🔸 همچنین، این تورها و سفرهای دریایی فراتر از فعالیت های سرگرم کننده خود، شامل کنفرانس ها، نمایشگاه ها و گفت و گوهایی حول محور بلاکچین و رمز ارزها هستند که با حضور سخنرانان مطرح صنعت کریپتو برگزار میشود. 🔸 از مزایای کریپتو توریسم : ▫️ امکان پرداخت صورت حساب مسافران از طریق ارزهای دیجیتال. ▫️ افزایش امنیت مالی افراد در سفر و جلوگیری از تهدیداتی چون سرقت و زورگیری. ▫️ حذف کامزدهای بالا در استفاده از دستگاه های خود پرداز. ▫️ فراهم شدن فرصتی برای ملاقات با متخصصان حوزه کریپتو و گفت و گو با آنها که موجب افزایش دانش استراتژیک افراد در زمینه سرمایه گذاری رمز ارزها میشود.

ایجاد شده: 7/خرداد/1401       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1401
چک‌این تلفن همراه در هتل - بخش سوم

چک‌این تلفن همراه در هتل - بخش سوم

💫 معایب موبایل چک این 🔸 کاربرانی که  باتری تلفنشان کم است یا اغلب تلفن خود را فراموش میکنند ، ممکن است بخواهند یک نسخه از کلید کارتی را از پذیرش دریافت کنند و از آنجایی که بیشتر هتل‌ها برای تحویل کلید اتاق به کارت شناسایی عکس‌دار نیاز دارند، این امر می‌تواند منجر به ایجاد مشکل برای ورود به  اتاق شود. 🔸 اتصال بد اینترنت در راهروها و قطع برق می تواند منجر به مشکل باز کردن درب اتاق مهمان از طریق تلفن هوشمند شود پس هتل‌هایی که خدمات موبایل چک این  را اجرا می‌کنند باید روی پوشش بی‌سیم و برق اضطراری هتل به اندازه کافی سرمایه‌گذاری کنند. 🔸 همچنین تعامل بین مهمان و کارکنان هتل کم میشود و در نتیجه مهمانان یک تجربه شخصی‌سازی شده از سمت هتل را از دست میدهند. 🔸 کارمندانی که بدون آموزش کامل پذیرش یا رزرواسیون ، گزینه‌های چک‌این دیجیتالی را فعال می‌کنند،  می‌توانند مهمان های چک این آنلاین را بینند که اتاق‌های موجود را زودتر از میهمانان در صف میز پذیرش رزرو می‌کنند و این باعث اختلال در کار پذیرش می‌شود.

ایجاد شده: 6/خرداد/1401       آخرین ویرایش: 6/خرداد/1401
چک‌این تلفن همراه در هتل - بخش دوم

چک‌این تلفن همراه در هتل - بخش دوم

💫 مزایای موبایل چک این چیست؟ 🔸 معمولاً مهمانانی که موبایل چک این  را انتخاب می‌کنند می‌توانند ازقبل اتاق خود را انتخاب کنند و پس از ورود به هتل از میز پذیرش بگذرند و مستقیماً به اتاق آماده شده خود وارد شوند. 🔸 از لحظه‌ای که شما به سیستم هتل وارد می‌شوید، با توجه به‌ اعلان هایی که در صفحه تلفن همراه شما ایجاد مي شود متوجه خواهید شد چه موقع اتاق برای مهمان بعدی تمیز و آماده خواهد شد. 🔸 برنامه‌های موبایل چک این ، جزئیات رزرو را دقیقا ارائه می‌دهند و به مهمانان این اجازه را می‌دهد که مدت اقامت خود را تمدید کنند. 🔸 اطلاعات جوایز، جزئیات امتیاز و اغلب اطلاعات محلی مانند گزارش آب و هوا یا ترافیک را میتوان در این اپلیکیشن‌ها مشاهده کرد. 🔸 مدیران  بازاریابی هتل می‌توانند از طریق این برنامه قبل از ورود مهمان با مهمانان ارتباط برقرار کنند و امکانات یا خدمات هتل را برای افزایش فروش هتل تبلیغ  کنند. 🔸 اکثر سیستم‌های موبایل چک این ، در صورتی که پرداختی در چک این الکترونیکی وجود نداشته باشد یا منقضی شده باشد، به پذیرش اطلاع خواهند داد.

ایجاد شده: 6/خرداد/1401       آخرین ویرایش: 6/خرداد/1401
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...