صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / مراحل شكل گيری استراتژی بازاريابی يك هتل
مراحل شكل گيری استراتژی بازاريابی يك هتل - تصویر 1

مراحل شكل گيری استراتژی بازاريابی يك هتل

ایجاد شده: 21/دی/1402       آخرین ویرایش: 21/دی/1402

🔸 شناسایی بازارهای هدف:

▫️شناسایی بازارهای هدف باید بر اساس محصولات، خدمات فروخته شده، دسترسی به تقسيمات بازار و دوام پذيری انواع بازارهای جايگزين، با توجه به‌ نيازهای بازار هدف شناسايی شده و طرح اجرایی اين نيازها توسعه يابد.

▫️چند تكنيك که بايد براي شناسايی نيازهای مشتريان هتل بكار رود شامل:

۱- روشهای تحقيق؛ مانند كاربرد پرسشنامه ها و مصاحبات

۲- آزمايش اطلاعات حاصل از كارت‌های اطلاعات مشتريان است اگرچه اين روش طيف وسيع اطلاعات را بدست نمی دهد اما در ارائه اطلاعات دقيق مرتبط با مشتريان هتل، سودمند است.

۳- كاربرد تركيب تحقيق و آزمايش كارت‌های ثبت نام است.

🔸 شكل گيری اهداف بازاريابی:

▫️اهداف بازاريابی بايد به طور منظم در حوزه عملكرد هتل و تغيير شرايط زيست محيطی بررسی و ارزيابی شود.

▫️همچنین اهداف بازاريابی بايد با كل شركت مطابق باشد یعنی مدير بازاريابی هتل بايد با كل پرسنل هتل و مهارت‌های آنها و با ديدگاه مشتريان و جلب رضايت آنها آشنا باشد تا به فكر فروش اجباری كالاها و كسب درآمد اضافی.


🔸 اختصاص دادن منابع بازاريابی:

▫️با شناسايي بازارهای هدف و نيازهای مشتريان و تعريف اهداف بازاريابی در حوزه محدوديت های رقابتی و زيست محيطی، طرح اجرای نيازها شروع می شود كه ما را به مرحله آخر که اختصاص دادن منابع بازاريابی هستند می رساند.

متغيرهای بازاريابی( p ) قابل كنترل، شامل
محصول، مكان، تبليغات و قيمت هستند و هر متغير تعيين كننده خصوصيت خدمات هتل برای مشتريان است.

▫️ محصول: مفهوم محصول وسيع تر از شكل عادی آن است كه شامل ارائه خدمات هتل در تمامی موارد می باشد که از اتاق مهمان تا مديريت را شکل می دهد.

ارائه خدمات با کیفیت تضمين کننده كار كل سيستم های اجرای است.

▫️مكان: قابليت دسترسی به هتل يك موضوع بسيار مهم بعدی است كه عمدتا به محل های خاص در نزديكی ساحل دريا، اماكن تاريخی يا مراكز تفريحی و سرگرمی قرار دارد.

▫️تبليغات: شامل تبليغات و تكنيك هاي فروش هستند و بطور كلي فعاليت هاي تبلیغاتی متفاوت  از شرايط برگزاری جشن ها در هتل تا تخفیفات ويژه قيمتی بر روی اتاق را شامل می‌شوند.

🔸 تعريف محدوديت ها:

▫️شناسايی اهداف بازار و تعريف اهداف بازاريابی بايد در رابطه با محدوديت هاي مربوطه در كسب اهداف بازاريابی به ويژه عوامل زيست محيطی طراحی شود.

▫️عوامل بيرونی و محيطی هتل مرتبط با شرايط فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، دولتی، قانونی و فناوری است.

▫️ از ديدگاه بازارياب هتل، محيط ثابت نيست شرايط اقتصادی قابل تغيير هستند و این موضوع بدون شك بر بازاريابی هتل موثر است.

▫️ ساختار صنعت هتل اساسا تحت هدايت چند گروه غول پيكر در زنجيره های بزرگ و عظيم، جهت هدايت اكثريت هتل های سازمان يافته در گروه های كوچك و يا هتل های مستقل است.

▫️در نتیجه يك استراتژی كارآمد بازاريابی نيازمند شناخت تمامی محدوديت های رقابتی و زيست محيطی و گرايشات فوق الذكر و اختصاص دادن منابع به هتل است.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...