اخبار خارجی
کمبود شدید نیروی کار صنعت گردشگری ژاپن پس از پایان کرونا

کمبود شدید نیروی کار صنعت گردشگری ژاپن پس از پایان کرونا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ؛ در حال حاضر صنعت میهمان نوازی و گردشگری ژاپن پس از آسیب های بسیاری که از کرونا دید، روند بهبود را آغاز کرده است. بیشترین تعداد بازدید کنندگان ژاپن در ماه مارس از کره جنوبی با ۴۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر یا ۷۹.۷ درصد نسبت به رقم مارس ۲۰۱۹ بوده است. پس از آن تایوان با بیش از ۲۷۸ هزار نفر، ایالات متحده با ۲۰۳ هزار نفر و هنگ کنگ با ۱۴۴ هزار نفر در جایگاه های بعد قرار دارند. کمبود شدید نیروی کار در گردشگری ژاپن به عنوان موضوعی مهم مطرح است و صنعت میهمان نوازی و بویژه رستوران داری در تنگنا قرار دارند و قادر به مقابله با تجدید حیات گردشگری داخلی نیستند. براساس نظرسنجی ماه ژانویه، کمبود نیروی کار برای مسافرخانه ها و هتل ها ۸۱.۸ و برای رستوران ها ۸۰.۴ درصد بوده است. از میان تمام بخش ها این ۲ صنعت کمبود نیروی کار برجسته ای را تجربه می کنند. بسیاری از بخش های میهمان نوازی و رستوران داری به دلیل تعطیلی، ساعات کوتاه تر و عملکرد ضعیف ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ مجبور به کاهش نیروی کار خود و کاهش استخدام های جدید شده‌اند و بسیاری از کارمندان به مشاغل دیگری روی آورده اند. این واقعیت که بازگرداندن کارکنان پس از ترک کار آسان نیست، دلیل اصلی کمبود جدی نیروی کار است. البته صنعت ژاپن با پذیرش کارگران خارجی سعی در رفع کمبود نیروی کار دارد.

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1402
ورود گروه هتل‌های Marriott به کنیا

ورود گروه هتل‌های Marriott به کنیا

به گزارش هتل نیوز ؛ گروه هتل های Marriott International برای ورود به بخش سافاری در آفریقا با Baraka Lodges قراردادی امضا کرده است. اقامتگاه  JW Marriott Masai Mara Lodge در منطقه حفاظت شده ماسایی مارا، یکی از مشهورترین مناطق حفاظت شده حیات وحش و مناطق بیابانی در این قاره واقع شده است. موقعیت مکانی JW Marriott Masai Mara Lodge مشرف به سواحل معروف رودخانه تالک و در لبه ذخیره‌گاه، اردوگاهی مرتفع را به مهمانان ارائه می‌دهد که از آنجا می‌توانند ذخیره‌گاه ملی ماسای مارا، مناظر خیره‌کننده، حیات وحش فراوان، و دشت‌های بی‌پایان را کاوش کنند. طرح‌های این اقامتگاه جدید شامل ۲۰ چادر خصوصی، از جمله یک غرفه لوکس و دو سوئیت سایبان‌دار متصل به هم که ایده‌آل برای خانواده‌ها است و هر کدام از سوییت ها دارای تراس خصوصی مشرف به رودخانه است. فضاهای مشترک شامل یک رستوران، بار سالن، اسپا، و یک تراس بزرگ در فضای باز با چاله های آتش است که میزبان اجرای رقص سنتی ماسایی در شب خواهد بود. هدف این اقامتگاه سافاری، استخدام حداکثر ۵۰ نفر از افراد محلی از جامعه ماسایی است و فرصت های یادگیری قوی را برای مهمانانی که به دنبال غوطه ور شدن در فرهنگ قبیله ای ماسایی هستند، ارائه می دهد.

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1402
گزارش ارزیابی جدید محدوديت های سفر سازمان جهانی گردشگری

گزارش ارزیابی جدید محدوديت های سفر سازمان جهانی گردشگری

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ؛ براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری پاسخ‌های متنوعی از مقاصد در سراسر جهان، در مورد محدودیت‌های مسافرتی وجود دارد. این گزارش نشان می‌دهد که کسانی که عملکرد محیطی بهتر، استانداردهای بهداشتی بالاتر و وابستگی بیشتری به گردشگری داشتند، تمایل داشتند محدودیت‌های مسافرتی را زودتر بردارند که باعث افزایش سریع‌تر ورود گردشگران بین‌المللی در این مناطق شده است. در مقابل، اقتصادهای نوظهور و کشورهای کوچک توسعه‌یافته (SIDS) اغلب مرزهای خود را در کمترین زمان ممکن بسته و آن‌ها را برای مدت بیشتری در حالت بسته نگه داشتند و محدودیت‌های بیشتری برای مسافران اعمال کردند. در ماه می ۲۰۲۰، هنگامی که ۷۵٪ از تمام مقاصد در سراسر جهان مرزهای خود را به علت کرونا بطور کامل بستند،  این عمل موجب کاهش درآمد بین‌المللی گردشگری شد. با درک بهتر از ویروس، رویکرد مبتنی بر خطر امکان‌پذیر شد و مقاصد را قادر ساخت تا محدودیت‌های مسافرتی را با تدابیر نرم‌تری مانند آزمایش و الزامات واکسیناسیون برای گردشگران جایگزین کنند. با این حال، تا ۲۲ مارس ۲۰۲۳، ۱۸ مقصد هنوز ضرورت واکسیناسیون را به عنوان شرط ورود اعمال داشتند که با مقررات رژیم بین‌المللی بهداشت یا توصیه‌های موقت جهانی بهداشت سازگار نیست. در نهایت اشاره شده است که با افشای آسیب‌پذیری‌های ناشی از ویروس کرونا، سازمان جهانی گردشگری بر اهمیت ارزیابی جامع محدودیت‌های مسافرتی، استراتژی‌های بازیابی و تعامل پیچیده بین بخش‌های محیط، بهداشت و گردشگری تأکید می‌کند.

ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 21/اردیبهشت/1402
درآمد گردشگری جهان به یک تریلیون دلار رسید

درآمد گردشگری جهان به یک تریلیون دلار رسید

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ؛ سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد :  در سه‌ ماه نخست سال ۲۰۲۳، ورودی گردشگران بین‌المللی به ۸۰ درصد سطح قبل از همه‌گیری کرونا رسیده است. تخمین زده می‌شود در سه ماه نخست سال جاری، ۲۳۵ میلیون گردشگر به خارج از کشور سفر کرده‌اند که بیش از دو برابر مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۲ است. داده‌های اصلاح شده برای سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که بیش از ۹۶۰ میلیون گردشگر در سال گذشته به خارج از کشور سفر خود کرده‌اند، به این معنی که دو سوم (۶۶درصد) از آمار قبل از همه‌گیری کرونا بهبود یافته است. خاورمیانه تنها منطقه‌ای است که از آمار سال ۲۰۱۹ (+ ۱۵ درصد) فراتر رفته و نخستین منطقه‌ای است که آمار قبل از همه‌گیری کرونا را در طول سه ماه کامل بازیابی می‌کند. همچنین گردشگری اروپا به ۹۰ درصد سطوح قبل از همه‌گیری رسیده که ناشی از تقاضای قوی درون منطقه‌ای است. آفریقا به ۸۸ درصد و قاره آمریکا حدود ۸۵ درصد از سطوح ۲۰۱۹ رسیده است. آسیا و اقیانوسیه با رسیدن به ۵۴ درصد از سطوح قبل از همه‌گیری کرونا سرعت بهبود خود را تسریع کرده، اما این روند صعودی قرار است با بازگشایی بیشتر مقاصد به ویژه چین، شتاب بیشتری بگیرد.

ایجاد شده: 20/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 20/اردیبهشت/1402
کشف جسد زیر تخت توریست چینی

کشف جسد زیر تخت توریست چینی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ یک گردشگر چینی اتاق‌ خود را در هتلی در تبت به ‌دلیل «بوی عجیب» عوض کرد، اما تصور نمی‌کرد که در پیوند با قتل بازجویی شود. پلیس به او گفت که جسدی زیر تختخوابش در اتاق هتل پیدا شده است. این گردشگر فقط نصف روز در اتاق نخست در هتل مزبور گذراند، اما به علت بوی آزاردهنده‌ای که نمی‌دانست از کجا می‌آید، خواستار تعویض اتاقش شد. او به نانوایی طبقه پایین و پای خود مشکوک شده بود، اما سپس از طریق پلیس مطلع شد که بوی «تعفن» ناشی از وجود جسدی زیر تختخوابش بوده است. رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که گردشگر مذکور به نام ژانگ، ۲۰ آوریل وارد این هتل شده بود.  پس از گلایه ژانگ از بوی بد و انتقالش به اتاق دیگری در هتل، پلیس به ‌دلیل کشف جسد زیر تختخواب اتاق اول، او را احضار کرد. به گزارش رسانه‌های چینی، ماموران پلیس اظهارات ژانگ را ثبت کردند و سپس یک نمونه «دی‌ان‌ای» از او گرفتند، اما بازداشتش نکردند، چون مظنون دیگری را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرده بودند. پلیس به رسانه‌های چینی گفته است که در حال بررسی این پرونده است.

ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1402
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...