اخبار خارجی
پذیرایی لوکس عربستان از گردشگران چینی

پذیرایی لوکس عربستان از گردشگران چینی

به گزارش سرویس خارجی فلای نیوز؛ شرکت خطوط هواپیمایی عربستان از راه‌اندازی نخستین خط پروازی مستقیم و منظم از فرودگاه ریاض و جده به مقصد فرودگاه پکن، پایتخت چین خبر داد. چین دومین کشور در برنامه توسعه روابط راهبردی ریاض با کشورهای شرق آسیا در حوزه اتصال خطوط پروازی محسوب می‌شود. برقراری خطوط مستقیم مسافری میان دو کشور در ادامه راهبرد برنامه هواپیمایی عربستان سعودی در ارتباط با شرق آسیا به شمار می‌رود. شرکت خطوط هوایی عربستان اعلام کرد که این پروازها توسط هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ روزهای جمعه و دوشنبه از جده و روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ریاض به مقصد پکن حرکت خواهند کرد. چین یکی از ۴۹ کشوری است که ریاض به آنها ویزای الکترونیکی ارائه کرده تا گردشگران چینی که با پروازهای خطوط هوایی سعودی به این کشور سفر می‌کنند، بتوانند به صورت رایگان ویزای الکترونیکی دریافت کنند. چینی‌ها پس از اخذ ویزا می‌توانند ۹۶ ساعت در خاک عربستان باشند و یک شب اقامت آنها در هتل نیز رایگان است. این تسهیلات باعث رونق سفر شهروندان چینی به عربستان شده است.

ایجاد شده: 14/مرداد/1402       آخرین ویرایش: 14/مرداد/1402
فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ به‌زودی در مرحله بهره‌برداری

فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ به‌زودی در مرحله بهره‌برداری

به گزارش سرویس خارجی فلای نیوز ؛ موسسه دریای سرخ، که به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی تعلق دارد، اطلاعات تازه‌ای در مورد پیشرفت مرحله اول طرح دریای سرخ منتشر کرده است. تازه‌ترین به‌روزرسانی در مورد طرح دریای سرخ حاکی از پیشرفت‌های فراوان، از جمله احداث ۱۳ هتل و زیرساخت‌های پشتیبانی در این مجموعه است. در بیانیه مطبوعاتی موسسه دریای سرخ، ضمن اشاره به پیشرفت در ساخت استراحتگاهی کوهستانی به نام صخره‌ صحرا (Desert Rock)، که در دل یک صخره ساخته می‌شود، اعلام شد که بیش از ۵۰ درصد از کار تمام شده است. کار روی همه ۱۱ استراحتگاه و زیرساخت در سراسر محوطه طرح دریای سرخ در جریان است و بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی در این مقصد گردشگری مشغول کارند. به‌زودی عملیات زیباسازی محیط و سواحل آغاز می‌شود که شامل ایجاد زیستگاه‌های جدید حرا در ماه‌های آینده می‌شود. مقصد گردشگری دریای سرخ پس از تکمیل در سال ۲۰۳۰، شامل ۵۰ استراحتگاه خواهد بود که حدود هشت هزار اتاق هتل و بیش از یک هزار ملک مسکونی در ۲۲ جزیره و شش فضای داخلی دیگر خواهد داشت. با شروع به کار این فرودگاه که در چهارراه اروپا و آسیا و آفریقا قرار دارد، ۲۵۰ میلیون نفر می‌توانند فقط با پروازی چهارساعته به این مناطق دسترسی داشته باشند.

ایجاد شده: 12/مرداد/1402       آخرین ویرایش: 12/مرداد/1402
موشک استارشیپ به اقامتگاهی مداری تبدیل می‌شود؟

موشک استارشیپ به اقامتگاهی مداری تبدیل می‌شود؟

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ؛ اسپیس ایکس به پیشنهاد ناسا قصد دارد امکان‌پذیری تبدیل موشک جدید استارشیپ خود به سکونتگاهی مداری را بررسی کند.  اگر این ایده محقق شود، استارشیپ می‌تواند امکانات متنوعی را برای پژوهش‌ها و فعالیت‌های تجاری در مدار زمین ارائه دهد. از منظر ناسا، استارشیپ در زمینه‌ی ایستگاه‌های فضایی احتمالی و پیشرفت‌های فناورانه‌ی در دست انجام به‌منظور پشتیبانی از اقتصاد نوظهور مدار نزدیک زمین، گزینه‌ای با ظرفیت بالا محسوب می‌شود. انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تا پایان سال ۲۰۳۰ به پایان عمر خود برسد؛ درنتیجه ناسا در این فاصله قصد دارد تا خود را برای آینده‌ی فراتر از آن تاریخ آماده کند. استفاده از استارشیپ به‌عنوان ایستگاه فضایی، هرچند هنوز ایده‌ای روی کاغذ است، با توجه به اندازه‌ی عظیم این فضاپیما، اتفاقی جالب‌توجه محسوب می‌شود. تنها ایستگاه فضایی قابل‌مقایسه با استارشیپ از نظر حجم داخلی باز، سکونتگاه مداری قدیمی اسکای‌لب ناسا با قطر فقط ۶٫۶۱ متر خواهد بود.

ایجاد شده: 10/مرداد/1402       آخرین ویرایش: 10/مرداد/1402
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...