اخبار خارجی
ترکیش ایرلاینز و ریاض ایر در حال نهایی کردن خرید گسترده هواپیماهای مسافربری

ترکیش ایرلاینز و ریاض ایر در حال نهایی کردن خرید گسترده هواپیماهای مسافربری

به گزارش سرویس خارجی فلای نیوز ؛ شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و ریاض ایر در حال نهایی کردن مذاکراتی برای خرید گسترده هواپیماهای مسافربری هستند. مدیریت ترکیش ایرلاینز در شهر استانبول ترکیه با مقامات ایرباس دیدار کرد و برای خرید ۳۴۵ هواپیما به علاوه سفارش ۱۰ فروند ایرباس A350-900 که در ماه ژانویه اعلام شده بود،‌ به گفت‌وگو پرداخت. این سفارش شامل ۷۵ فروند ایرباس A350-900، پانزده فروند ایرباس A350-1000، پنج هواپیمای باری A350F و ۲۵۰ فروند ایرباس A321 NEO است. شرکت هواپیمایی جدید عربستان به نام «ریاض ایر» (Riyadh Air) به فرآیند سفارش ۱۰۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ نزدیک‌تر شده است. این شرکت هواپیمایی که با حمایت صندوق سرمایه‎‌گذاری عمومی عربستان سعودی آغاز به کار کرده، در حال بررسی سفارش قطعی ۵۰ هواپیما به همراه سفارش احتمالی ۵۰ هواپیمای دیگر همزمان با آغاز «نمایشگاه هوایی دبی» است.

ایجاد شده: 22/آبان/1402       آخرین ویرایش: 22/آبان/1402
اجرای توافقنامه لغو روادید بین قزاقستان و چین

اجرای توافقنامه لغو روادید بین قزاقستان و چین

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ؛ توافقنامه لغو متقابل روادید بین قزاقستان و چین به اجرا درآمد.  وزارت امور خارجه قزاقستان توضیح داد که این توافقنامه شامل بازدید از قلمرو مناطق اداری ویژه چین، هنگ‌کنگ و ماکائو نمی‌شود. شهروندان قزاقستان می‌توانند بدون روادید برای مدت حداکثر ۱۴ روز از هنگ‌کنگ بازدید و برای بازدید از ماکائو باید روادید دریافت کنند. شهروندان دو کشور از شرایط روادید برای امور خصوصی، گردشگری، درمان پزشکی، حمل‌ونقل بین‌المللی، ترانزیت و اهداف تجاری معاف هستند. در این صورت، مدت اقامت اتباع در قلمرو دو ایالت نباید در مجموع ۳۰ روز از لحظه عبور از مرز ایالتی بیشتر شود. در صورتی که شهروندان نیاز به اقامت بیش از ۳۰ روز داشته باشند، باید از قبل روادید مناسب را دریافت کنند. این روادید حق کار، تحصیل یا فعالیت تبلیغی را شامل نمی‌شود.

ایجاد شده: 20/آبان/1402       آخرین ویرایش: 20/آبان/1402
سرمایه‌گذاری در بخش خوراک و نوشیدنی عربستان

سرمایه‌گذاری در بخش خوراک و نوشیدنی عربستان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ؛ بخش غذای عربستان یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌‌‌ترین بازارهای خوراکی خاورمیانه است. این بخش تبدیل به مقصد جذابی برای سرمایه‌گذاران حوزه غذایی شده ؛ به‌‌‌طوری که کافه‌‌‌های مدرن، ماشین‌‌‌های غذا فروشی باب روز، رستوران‌‌‌های لوکس و فست فودهای زنجیره‌‌‌ای در سرتاسر آن افتتاح می‌‌‌شوند. نستله بزرگ‌ترین شرکت خوراکی و آشامیدنی دنیا با برنامه سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد ریال سعودی وارد بازار عربستان شده و یکی از اهدافش احداث مرکز رشدی برای شرکت‌های کوچک‌‌‌مقیاس و متوسط و استارت‌آپ‌‌‌هاست. تا دسامبر ۲۰۲۲ میزان سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی عربستان بالغ ‌‌‌بر ۹۴ میلیارد ریال سعودی بوده و نه‌‌‌تنها این میزان با روند ثابتی در حال افزایش است، بلکه برآوردها حاکی از افزایش سرمایه‌گذاری‌‌‌ها در این صنعت پررونق است.

ایجاد شده: 17/آبان/1402       آخرین ویرایش: 17/آبان/1402
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...