آیا
میخواهید یک استراتژی بازاریابی قوی و موثر مانند آنچه توسط هتلهای زنجیره ای
بزرگ به کار گرفته میشود برای هتل خود داشته باشید؟
استفاده
از آمیختههای بازاریابی ( Mix Marketing ) که در
قالب 4 بخش ارائه میشود، میتواند بهترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اجرای
برنامههای بازاریابی شما باشد
قسمت
دوم - Price
آیا سالیان
سال است که نرخهای مشابه و بدون تمایز در فصول High
Season و Off Season به مشتریان خود پیشنهاد میکنید؟ اگر به این شکل باشد، زمان آن رسیده تا
استراتژیهای قیمتگذاری هتل خود را بازنویسی کنید و یک جهش رو به جلو داشته
باشید.
آیا
با اصطلاح مدیریت درآمد یا Revenue Management
آشنا هستید؟ در بحث قیمتگذاری بایستی درک دقیق و پویایی از بازار خود داشته
باشید. مدیریت درآمد در حقیقت هنر اصلاح نرخهای اتاق به صورت روزانه، هفتگی و یا
فصلی است که امروزه تمامی زنجیرههای مطرح هتلداری در جهان از اصول آن پیروی میکنند.
بکارگیری
برخی تکنیکهای ساده میتواند درآمد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. فقط
کافیست تا 2 موضوع مهم در مدیریت درآمد را ذهن داشته باشید.
1 - اتاقی که امشب فروخته نمیشود، درآمد گمشدهای را که نمیتوان آن را از بین برد را نشان میدهد زیرا این اتاق فردا نمیتواند فروخته شود. به همین دلیل بهتر است اتاق را با قیمت پایینتری فروخت تا اینکه اصلا به فروش نرود.
2 - موجودی اتاق شما محدود است. زمانی که به حداکثر ظرفیت رسیدهاید، نمیتوانید کارهای زیادی انجام دهید و تنها فرصت عملی این است که اتاقهای خود را با نرخ کمی بالاتر بفروشید و یا اینکه آنها را با مشتریان خواهان اقامت طولانیتر، تکمیل کنید.
قسمت اول این مقاله را میتوانید از طریق لینک زیر مشاهده فرمائید.