مهمانِ خوب هتل - تصویر 1

مهمانِ خوب هتل

ایجاد شده: 20/مرداد/1402       آخرین ویرایش: 20/مرداد/1402

یک راه عالی برای توصیف مهمان نوازی «عشق ورزیدن میزبان به یک غریبه» است، اما در مورد محبت هایی که میهمانان به کسانی که از آنها مراقبت می کنند چه؟ چطور می‌توانیم میهمانان بهتری باشیم؟ با مدیران در مورد اینکه در چند سال گذشته مدیریت کسب و کار آنها چقدر سخت بوده، صحبت کنید و ممکن است اشک در چشمان شما جاری بشود. خوشبختانه، بیشتر میهمانان مایه لذت هستن؛ اما گهگاهی میهمانانی در میان ما هستند که به درس آداب معاشرت نیاز دارند.

میهمان خوبِ هتل میهمانی است که ...؟

در خدمات پذیرایی میهمانان پادشاه (خدا) محسوب می شوند! اما همین اواخر چندین میهمان از این بیانیه سوءاستفاده کرده و از مرز "احترامات انسانی" عبور کرده اند. میهمان بودن در این جامعه پیچیده نیز به معنای انسان بودن است. علاوه بر این، مودب بودن با همه ربطی به صدمه زدن به خود یا کسی ندارد.

مهمان یا میزبان در پایان روز، هر دوی این افراد دارای احساسات و عواطف هستند. از این رو، هنگام مسافرت یا اقامت در اقامتگاه، آداب مربوط به خود را فراموش نکنید. این بدین معنی است که تعطیلات زمانی نیست که هیولای درون خود را آزاد کنیم!

مهمان خوب هتل بودن خیلی هم سخت نیست، اما بسیاری از میهمانان هستند که به نظر نمی رسد هنوز آن را درست انجام دهند. در حالی که شما حق دارید بهترین تجربه ممکن را در طول اقامت خود در هتل داشته باشید، همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که سایر میهمانان نیز در هتل اقامت دارند.

میهمان خوبِ هتل میهمانی است که ...

سر و صدای غیر ضروری ایجاد نمی کند!

برای اینکه میهمان خوبی در یک هتل باشید، همیشه باید به یاد داشته باشید که هرگز تنها کسی نخواهید بود که در آن هتل اقامت می کنید. همیشه مهم است که مراقب میهمانان دیگر باشید و این اغلب به معنای ایجاد کمترین سر و صدای ممکن است.

قطعا شرایطی وجود خواهد داشت که نمی توانید صدایی که ایجاد می کنید را کنترل کنید. برای مثال، اگر کودکی دارید که جیغ می‌زند، همیشه نمی‌توانید کنترلش کنید. اما صداهایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید، مثلاً صدای بلند کردن موسیقی یا فریاد زدن.

با کارکنان مؤدب باشد

اگر می خواهید میهمان خوبی باشید، مؤدب بودن با کارکنانی که در آنجا کار می کنند بسیار مهم است. اگر هتل اشتباهی مرتکب شود، می‌تواند واقعاً خسته‌کننده باشد، اما قبل از اینکه ناراحتی‌های خود را بر سر کارکنان خالی کنید، دوبار فکر کنید. اگر شکایتی دارید، تا می توانید در مورد آن مؤدب باشید. اگر همچنان مؤدب و محترم باشید، ممکن است متوجه شوید که مشکل شما خیلی سریعتر حل می شود.

همیشه بعد از اقامت خود نظرسنجی را پر می کند

اکثر هتل ها با یک نظرسنجی سریع برای تکمیل پس از اقامت به ایمیل شما ارسال می کنند. پر کردن این موارد بسیار مهم است زیرا در دراز مدت به میهمانان آینده کمک خواهید کرد. اگر چیزی مورد پسند شما نبود، نظرسنجی محل بیان آن است. با ارائه این اطلاعات به هتل این فرصت را می‌دهید که در زمینه‌هایی که نیاز به توجه دارند، پیشرفت کند.

گاهی اوقات حتی ممکن است پاداشی برای پر کردن نظرسنجی وجود داشته باشد. ممکن است متوجه شوید که در حال تلاش برای به دست آوردن یک اقامت رایگان در آینده در هتل برای ارائه بازخورد هستید.

به اموال هتل احترام بگذارد

اگرچه اموال هتل به شما تعلق ندارد، اما باید طوری با آن رفتار کنید که انگار متعلق به شماست. این بدان معناست که همیشه به اموال هتل احترام گذاشته و مراقب آن باشید. بدترین میهمانان کسانی هستند که اثاثیه و لوازم هتل را عمداً دور ریخته و یا صرفاً نسبت به آن بی توجه هستند.

اغلب برای این نوع رفتار مجازات هایی در نظر گرفته می شود. اگر به اتاق هتل آسیب وارد کنید، مجبور به پرداخت جریمه یا حتی با اتهامات دیگری روبرو شوید. اما حتی اگر وجود نداشته باشد، در هر صورت صدمه زدن به اموالی که به شما تعلق ندارد، بی‌احترامی است.

حوله هایی را که نیازی به تعویض ندارند، آویزان می کند

مطمئناً، یک هتل به اندازه کافی حوله تمیز خواهد داشت که هر روز تعداد زیادی از آنها را برای میهمانان به ارمغان می آورد. اما این بدان معنا نیست که میهمان استفاده بی رویه داشته باشد. اگر همیشه با گذاشتن حوله‌های خود روی زمین درخواست حوله‌های جدید می‌کنید، کار غیرضروری برای کارکنان ایجاد می‌کنید.

در عوض، اگر به حوله‌های جدید نیاز ندارید، به یاد داشته باشید که آن‌ها را آویزان کنید تا خانه دار بداند که نیازی به تعویض آن‌ها ندارید. همچنین باعث می شود حمام شما کمتر به هم ریخته باشد!

از خوردن بیش از حد صبحانه خودداری می کند!

همه ما انجامش داده ایم. وقتی با صبحانه های رنگ و وارنگ و خوراک های خوشمزه روبرو می‌شویم، مقاومت در برابر ناخونک زدن این خوراک های خوشمزه بسیار دشوار است. اما خوردن کجا و بردن کجا! «از قدیم هم گفتند خوردن حلال است و بردن حرام»

اغلب مردم مجذوب خوراک های لذیذ می شوند. بنابراین آنها بشقاب و کاسه هایشان را با انواع خوراک هایی که حتی مصرف نمی کنند، پر کرده و بعد هم باقیمانده را در سطل زباله می‌ریزند. هدر دادن خوراک واقعاً وحشتناک و بسیار اشتباه است. یک میهمان خوب به پر کردن بشقابش فکر نمی کند، بلکه فقط چیزی را که می خورد برداشته و به عنوان یک فرد متمدن به آداب سفره احترام می گذارد و از اسراف و زیاده روی اجتناب می کند.

انجام کار را برای خانه دار آسان می کند

یک میهمان خوب هتل همیشه انجام کار را برای خانه دار تا حد امکان آسان می کند. این به این معنی است که لباس‌هایش را در همه جای تخت پخش نمی کند به طوری که مرتب کردن تخت برای آن‌ها دشوار باشد، یا حتی وسایلش را روی زمین نمی گذارد تا راه رفتن در اتاق سخت شود.

اگر نیازی به تمیز کردن اتاق خود ندارید، به یاد داشته باشید که علامت مزاحم نشوید را نصب کنید. به خاطر داشته باشید که این نیز یک عامل بازدارنده سرقت است، زیرا کسانی که در بیرون هستند فکر می کنند که شما همیشه در اتاق هستید.

ورود و خروجش به موقع است

برخی از هتل ها امکان ورود زودهنگام و خروج دیرهنگام را دارند. با توجه به ماهیت سفر، گاهی اوقات زمان از دست شما هم در می رود و ممکن است اتفاقات ناگواری برایتان بی افتد. اما همیشه پیشاپیش زنگ بزنید و به آنها بگویید که زود یا دیر خواهید رسید. این کار آنها را قادر می سازد تا برای اداره هتل بهتر برنامه ریزی کنند. در برخی موارد، به دلیل عدم رعایت زمان‌های مشخص شده، ممکن است با هزینه‌های اضافی روبرو بشوید، بنابراین همیشه ایده خوبی است که هتل را از محل قرارگیری خود مطلع کنید.

این یادداشت را بفرستید برای آن دسته افرادی که گاهی فراموش می کنند هتل رفتن هم آدابی دارد.

✍🏻 الهام محمدی - فعال گردشگری 




برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...