کدام یک از استراتژیهای بازاریابی برای هتل شما مناسب
است؟
آیا میخواهید یک استراتژی بازاریابی قوی و موثر مانند
آنچه توسط هتلهای زنجیره ای بزرگ به کار گرفته میشود برای هتل خود داشته باشید؟
در اولین گام بهتر است بدانید بازاریابی، هنر فروش و
رونق بخشیدن به اتاقهای هتل شما و سایر خدماتی است که در مجموعه خود به میهمانان
ارائه میدهید.
استفاده از آمیختههای بازاریابی ( Mix Marketing ) که در قالب 4 بخش ارائه میشود، میتواند بهترین
راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اجرای برنامههای بازاریابی شما باشد. این چهار
بخش عبارت است از
1 - Product ( تولید محصول )
2 - Price ( قیمت )
3 - Place ( محل )
4 - Promotion ( ترفیع )
قسمت اول - Product
اقامت در هتل خود را به تجربهای به یاد ماندنی تبدیل و
همیشه اطمینان حاصل کنید که 100 درصد با انتظارات اساسی مسافرین مطابقت داشته باشد. این انتظارات
شامل یک خواب راحت، دسترسی به مواد غذایی مناسب، اینترنت رایگان و کارکنان نمونه است.
آیا شما در حال حاضر دارای این ویژگیها هستید؟ در مرحله
دوم میتوانید از خود بپرسید، چه چیزی باعث می شود هتل شما از سایر رقبا متمایز گردد؟
میهمانان معمولا چه ویژگی از هتل شما را با دوستان و خانوادههایشان به اشتراک میگذارند؟
یک شخصیت منحصر به فرد برای هتل خود انتخاب کنید؛ یک نماد
ماندگار که بتوانید از طریق پنلی، جزئیات کوچک آن را توسعه دهید. اگر شما موفق باشید،
میهمانان احساس رضایت میکنند و در خاطر آنها میمانید.
یک مثال کوچک از این رضایتمندی، عکسهایی است که در مدت
زمان اقامت خود در هتل شما میگیرند و در رسانههای اجتماعی به اشتراک میگذارند و
نظرات مثبت خود را در مورد هتل شما در شبکههای اجتماعی مینویسند. این اولین و بهترین
ابزار بازاریابی شما خواهد بود!