صفحه اصلی / آشپزی / تهیه غذاهای ملل با استفاده از سیب زمینی
تهیه غذاهای ملل با استفاده از سیب زمینی - تصویر 1
تهیه غذاهای ملل با استفاده از سیب زمینی - تصویر 2
تهیه غذاهای ملل با استفاده از سیب زمینی - تصویر 3
تهیه غذاهای ملل با استفاده از سیب زمینی - تصویر 4
تهیه غذاهای ملل با استفاده از سیب زمینی - تصویر 5

تهیه غذاهای ملل با استفاده از سیب زمینی

ایجاد شده: 3/مهر/1397       آخرین ویرایش: 28/اسفند/1397

آکادمی آموزش هتل‌نیوز – مردم کشورهای مختلف با سیب زمینی چه غذاهایی درست می‌کنند؟

پوتین (Poutine) کانادا
“پوتین” غذایی محبوب در کاناداست که حتی در خیابان‌ها هم پیدا می‌شود. این غذا در واقع همان سیب‌زمینی سرخ‌کرده به همراه سس گریوی و پنیر است. البته پوتین تنوع زیادی دارد و بعضی از آشپزهای خوش‌ذوق چیزهای دیگری مثل گوشت را هم به آن اضافه می‌کنند.


نوکی (Gnocchi) ایتالیا
وقتی سیب‌زمینی تبدیل به پاستا می‌شود!!! هیچ‌کس به‌جز ایتالیایی‌ها راه این کار را بلد نیست. “نوکی” در واقع ترکیبی از سیب‌زمینی، آرد و چند خوراکی دیگر مثل پنیر و تخم‌مرغ است. این غذا بعد از اینکه خوب پخت با سسی غلیظ پوشیده و خوشمزه و خوش‌رنگ می‌شود.


گامجا – جئون (Gamja-jeon) کره‌جنوبی
“گامجا – جئون” یک نوع پنکیک سیب‌زمینی است که برای درست کردن آن سیب‌زمینی را رنده و به‌صورت نازک در ماهی‌تابه پهن می‌کنند تا سرخ و ترد شود. گاهی بر روی آن سبزیجاتی مثل پیازچه خرد شده، هویج، قارچ و حتی سیر گذاشته می‌شود.


آلو گوبی (Aloo Gobi) هند
غذایی که از سیب زمینی، گل‌کلم و ادویه درست می‌شود و همه گیاهخواران هندی عاشقش هستند. در این غذا آنقدر زردچوبه ریخته می‌شود که رنگ زرد خوش‌رنگی پیدا می‌کند.


الیگوت (Aligot) فرانسه
اگر پنیر را هم به اندازه سیب‌زمینی دوست دارید، الیگوت غذای محبوب شماست. برای درست کردن این غذای سنتی، پوره سیب‌زمینی را با پنیر مخلوط می‌کنند. این غذا را معمولاً با گوشت می‌خورند تا کاملاً مقوی شود.



برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...