به گزارش هتلنیوز ، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به تشریح آخرین وضعیت صنعت هتلداری کشور در رابطه با موضوعات مختلف، پرداخت. گران بودن سفر در ایران در بحث هزینههای گردشگری ابتدا باید به فصل مورد نظر توجه شود. برای مثال در حال حاضر ما در فصل تابستان هستیم و نیمه شمالی کشور خنکتر از نیمه جنوبی آن است و اگر شما بخواهید به بندرعباس بروید، هزینه هتلهای این شهر مفت تمام میشود. این موضوع در تمام جهان وجود دارد که در مباحث گردشگری تحت عنوان High Season و Low Season معرفی میشود. معافیت مالیاتی هتلها در حال حاضر هتلهای ما دارای مشوقهایی هستند که از جمله آنها میتوان به معافیت مالیاتی 50 درصدی اشاره کرد که براساس عملکرد هتلها به آنها تعلق میگیرد. یعنی با توجه به میزان مسافر و درآمدی که ایجاد میکنند از پرداخت مالیات معاف میشوند. آخرین وضعیت استانداردسازی هتلها در حال پیادهسازی سیستمی هستیم که استانداردسازی هتلها علیالخصوص در حوزههایی مانند آتشنشانی، آسانسور و به طور کلی استانداردهای اولیه که با جان انسان در ارتباط است هر چه زودتر انجام شود. از سوی دیگر در پی این هستیم که با ایجاد نظارت سیستمی از طریق مردم، ارتقای کیفی را برای هتلها ایجاد کنیم. این موضوع سبب میشود تا صاحبان تاسیسات اقامتی برای حفظ برند خود به ارتقای کیفیت و همچنین رعایت استانداردها علاقهمند شوند. بسیاری از خدمات در حوزه گردشگری به رفتارهای انسانی وابسته است. البته کیفیت بقیه موارد نیز اهمیت دارد ولی خدمات انسانی نسبت به بقیه موارد از درجه اهمیت بیشتری برخوردارند و سعی ما این است که با بهبود این وضعیت، رضایت بیشتری را در گردشگران ایجاد کنیم. قرارداد شرکت “سمگا” تمام شده و بنده هنوز از شرکتهای تازه اطلاعی ندارم. در عین حال نیز نمیتوانیم آنها را معرفی کنیم زیرا برای آنها تبلیغ میشود ولی قرار است این مسئله تخصصیتر پیگیری شود و تنها مختص به چند شرکت خاص نباشد. مقایسه کیفیت هتلهای ایران و اروپا هر کشوری استانداردهای خودش را دارد و بهتر است که ما زیاد به این موضوع حساسیت نشان ندهیم. همانطور که هتلهای آمریکا و آلمان از استانداردهای متفاوتی بهره میبرند؛ هتلهای داخلی و اروپایی نیز از حیث استاندارد با یکدیگر یکسان نیستند. اصول کلی در هتلها وجود دارد که باید برای همه رعایت شود و ما هم آن اصول را رعایت میکنیم. البته برخی از هتلها درجههایی را اعلام میکنند که درجههای حقیقی نیست و برنامه داریم که این مشکل را حل کنیم.
ایجاد شده: 16/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 16/مرداد/1397“محمود مادرشاهیان” از سنین جوانی و در پی عشق و علاقه کودکی خود، وارد صنعت گردشگری و هتلداری شد و در دهه 60 اولین هتل خود با نام “ارم” را در شهر مشهد، احداث کرد. وی هماکنون و پس از گذشت بیش از 30 سال، مالک گروه هتلهای “هلیا” به عنوان یکی از بزرگترین گروههای هتلداری با 8 هتل در شهرهای مشهد و کیش است. مالک گروه هتلهای “هلیا” معتقد است، استان خراسان رضوی و شهر “مشهد” علاوه بر جاذبه زیارتی دارای ظرفیت وجاذبههای بسیاری در سایر حوزههای صنعت گردشگری است که اطلاعرسانی و تبلیغات خوبی در خصوص آن صورت نگرفته است. به گزارش هتلنیوز ، وی اظهار داشت: بایستی تلاش کنیم تا ماندگاری مسافران در شهر مشهد، افزایش یابد تا تمامی فعالان این حوزه در بخشهای مختلف از مزایای آن بهرهمند شوند. “محمود مادرشاهیان” با اشاره به خرید، افتتاح و راهاندازی مجدد هتل “پارک حیات” توسط گروه هتلهای “هلیا” ابراز داشت: خوشبختانه موفق شدیم در کوتاهترین زمان ممکن و طی مدت 18 ماه، پروژه بازسازی و نوسازی این هتل را به پایان برسانیم و هماکنون این هتل به عنوان یکی برترین هتلهای شرق کشور مشغول ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان محترم است. مالک گروه هتلهای هلیا در ادامه گفت: انگیزه اصلی من از ورود به صنعت گردشگری، خدمت به اقتصاد و جوانان این مرز و بوم بوده است زیرا معتقدم آینده کشور با استفاده از صنعت توریسم، مدیریت خواهد شد. وی افزود: هر اندازه در کشور اشتغال و کارآفرینی ایجاد شود، چرخهای توسعه و اقتصاد نیز با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد. وی ادامه داد: به عنوان یکی ایرانی تا زمانی که توان و انرژی داشته باشم از هیچ تلاشی در راستای اشتغالزایی، دریغ نخواهم کرد و خدمت به جوانان کشور را افتخار خود میدانم. سرمایهگذار صنعت گردشگری و هتلداری کشور در خصوص آینده این صنعت در کشور نیز گفت: ایران دارای ظرفیتهای گردشگری بینظیری در دنیاست و به همین دلیل بسیار امیدوارم که با رفع موانع، صنعت گردشگری کشور به جایگاه واقعی خود دست یابد. مالک گروه هتلهای “هلیا” در پایان گفت: بایستی این نکته را در نظر بگیریم که سرمایهگذاری در شرایط فعلی، توجیه اقتصادی ندارد ولیکن به هیچ عنوان نباید به مسائل مالی فکر کنیم بلکه بایستی دست در دست هم و با امید، انگیزه و توکل، ایران را به دنیا نشان دهیم.
ایجاد شده: 9/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 9/مرداد/1397به گزارش هتلنیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده مینمائید. پس از سالها فعالیت اتحادیه هتلداران، نخستین مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان هفته گذشته ( اول مردادماه ) با حضور بیش از 100 نفر از بهرهبرداران مراکز اقامتی از سراسر این استان در محل هتل “کوثر” اصفهان برگزار و در پایان 7 نفر به عنوان اعضای نخستین هیاتمدیره جامعه هتلداران استان، انتخاب و معرفی شدند. به گزارش هتلنیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیاتمدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست این انتخابات را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتلنیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده مینمائید. “کریم بیگی” در ابتدای مصاحبه ضمن اشاره به این نکته که وضعیت هیاتمدیره جامعه هتلداران استان اصفهان هنوز مشخص نیست، گفت: انتخابات میان اعضای هیاتمدیره برای انتخاب رئیس جامعه و سایر سِمَتها، روز پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد. “بیگی” در خصوص روند برگزاری انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارای قوانین مشخصی در رابطه با امور اصناف است که این قوانین با آنچه که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد در تضاد است و در نتیجه، روند اجرایی هتلها با اختلال مواجه میشود. وی تصریح کرد: برای مثال یکی از موارد اختلاف، موضوع برگزاری نمایشگاه، همایش و سایر رویدادها در هتلها بود. در شرایطی که در تمامی کشورهای دنیا، مهمترین مراسم و همایشها در هتلهای مجلل برگزار میشود، اتحادیه هتلداران با این موضوع مخالف بود و اصرار داشت که این شکل از رویدادها در مراکز نمایشگاهی مشخص، برگزار شود. “کریم بیگی” ابراز داشت: در واقع بازرسین اتاق اصناف در بسیاری از موارد اطلاع درست و دقیقی از قوانین حاکم بر صنعت هتلداری ندارند و با توجه به اینکه موضوع هتل و هتلداری یک امر تخصصی به حساب میآید، نمیتوانند تشخیص و اظهارنظر درستی در خصوص نقاط ضعف یا قوت هتلها و سایر مراکز اقامتی داشته باشند. وی افزود: تاوان این اختلاف را فقط و فقط هتلداران پرداخت میکردند زیرا بین دو راهی گرفتار میشدند و نمیدانستند که بایستی تابع کدام قانون باشند. “کریم بیگی” در ادامه با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فعالیت تشکلهای گردشگری تابع قوانین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: پس از چندین سال اختلاف نظر با تشکیل هیات موسس، مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان با حضور بیش از 100 نفر از بهرهبرداران مراکز اقامتی سطح استان و نظارت مدیرکل، معاون گردشگری و کارشناسان مربوط، برگزار شد. عضو هیاتمدیره و نفر اول مجمع انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان در خصوص مهمترین اهداف و برنامههای این تشکل نیز گفت: با توجه به اختلافات موجود، اتحادیه هتلداران طی سالهای گذشته هیچ فعالیت رسمی نداشت و این باعث بروز مشکلات متعددی به صنعت هتلداری استان اصفهان، شده است. وی ادامه داد: بایستی با برنامهریزی و به مرور زمان این مشکلات را حل کنیم. برای مثال بررسی مواردی مانند شرکتهای ارائه دهنده خدمات به هتلها و مراکز اقامتی، موضوع دارایی و مالیات خلاف واقع برخی هتلها و همچنین بحث آموزش و تربیت نیروهای متخصص برای کار در هتلها از اولویتها خواهد بود. وی در پایان گفت: برای هر یک از مسائلی مانند ارزیابی، استانداردسازی، بازرسی، نرخگذاری و … نیز کمیتههای تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران با تجربه هتلداری استان، تشکیل خواهد شد.
ایجاد شده: 7/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/مرداد/1397هتلنیوز – با مدیران کل استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراسر کشور آشنا شوید. ۱ – آذربایجان شرقی؛ جناب آقای مرتضی آبدار ۲ – آذربایجان غربی؛ جناب آقای جلیل جباری ۳ – اردبیل؛ جناب آقای نادر فلاحی ۴ – اصفهان؛ جناب آقای فریدون الهیاری ۵ – البرز؛ حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای فخرالدین صابری ۶ – ایلام؛ جناب آقای عبدالمالک شنبهزاده ۷ – بوشهر؛ جناب آقای ناصر امیرزاده ۸ – تهران؛ جناب آقای دلاور بزرگنیا ۹ – چهارمحال و بختیاری؛ جناب آقای بهمن عسگری سوادجانی ۱۰ – خراسان جنوبی؛ جناب آقای حسن رمضانی ۱۱ – خراسان رضوی؛ جناب ابوالفضل مکرمیفر ۱۲ – خراسان شمالی؛ جناب آقای حبیب یزدانپناه ۱۳ – خوزستان؛ جناب آقای علیرضا ایزدی ۱۴ – زنجان؛ جناب آقای یحیی رحمتی ۱۵ – سمنان؛ جناب آقای محمد جهانشاهی ۱۶ – سیستان و بلوچستان؛ جناب آقای علیرضا جلالزایی ۱۷ – فارس؛ جناب آقای مصیب امیری ۱۸ – قزوین؛ جناب آقای محمدعلی حضرتیها ۱۹ – قم؛ جناب آقای حمید یزدانی ۲۰ – کردستان؛ جناب آقای سید محسن علوی ۲۱ – کرمان؛ جناب آقای غلامرضا فرخی ۲۲ – کرمانشاه؛ جناب آقای جلیل بالایی ۲۳ – کهگیلویه و بویر احمد؛ جناب آقای محمود باقری ۲۴ – گلستان؛ جناب آقای ابراهیم کریمی ۲۵ – گیلان؛ جناب آقای رضا علیزاده ۲۶ – لرستان؛ جناب آقای سید امین قاسمی ۲۷ – مازندران؛ جناب آقای سیفالله فرزانه ۲۸ – مرکزی؛ جناب آقای سید محمد حسینی ۲۹ – هرمزگان؛ جناب آقای اشکان مختاری ۳۰ – همدان؛ جناب آقای علی مالمیر ۳۱ – یزد؛ جناب آقای سید مصطفی فاطمی ۳۲ – منطقه آزاد قشم؛ جناب آقای سید محمد امین جعفری حسینی ۳۳ – منطقه آزاد کیش؛ جناب آقای محمد ابراهیم انصاری لاری
ایجاد شده: 6/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 6/مرداد/1397پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد طی روزهای 11 تا 15 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاههای این شهر برگزار خواهد شد. نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد، امروز چهارشنبه ( سوم مردادماه ) به میزبانی هتل هویزه تهران و در سالن “ملل” این هتل، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، رئیس جامعه هتلداران ایران، مدیرعامل گروه هتلهای کوثر، مشاور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و همچنین جمعی مسئولین و فعالان در این نشست، حضور داشتند. “ابوالفضل مکرمیفر” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به ویژگیهای خاص این دوره از نمایشگاه گردشگری مشهد، اظهار داشت: در بخش تجهیزات هتلداری با نوآوریهایی مواجه هستیم. همچنین در بخش صنایع دستی نیز از هنرمندانی دعوت کردهایم که دارای مهر اصالت یونسکو هستند. “مکرمیفر” ابراز داشت: پیشبینی میکنیم در نمایشگاه امسال، میهمانانی از 20 کشور خارجی حضور داشته باشند که در این راستا دعوت از کشورهای مسلمان و آسیای میانه مانند ترکیه، آذربایجان، عراق، تاتارستان، عمان، هند، افغانستان و کویت، قطعی شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در خصوص همزمانی برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد با نمایشگاههای کیش و تهران، ابراز داشت: نمایشگاه مشهد با این نمایشگاهها تلاقی نخواهد داشت. خوشبختانه کشور در زمینه برگزاری نمایشگاههای گردشگری و صنایع دستی، فعالتر شده و از طرف دیگر به دلیل اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم از فرصت پایان تعظیلات تابستانی برای برگزاری این نمایشگاهها استفاده شده است. در ادامه این نشست، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران به برگزاری نشستها و میزگردهای تخصصی همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد، اشاره کرد و گفت: نشست اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران نیز در شهر مشهد، برگزار خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران، افزود: شهر مشهد طی 30 سال اخیر در مباحث مربوط به ارتقای کیفیت خدمات، بروزرسانی دانش در مراکز اقامتی و در نهایت توسعه گردشگری، پرچمدار بوده است. “جمشید حمزهزاده” ادامه داد: خوشبختانه در شرایط فعلی بیش از 90 درصد تجهیزات هتلداری مورد نیاز در داخل کشور تولید میشود که امیدواریم این میزان به 100 درصد برسد. وی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاههای گردشگری و هتلداری باعث آشنایی فعالان این حوزه با آخرین تکنولوژیها و تجهیزات داخلی کشور در زمینه هتلداری خواهد شد و کمک میکند تا مدیران مراکز اقامتی و فروشندگان در کنار یکدیگر قرار گرفته و همکاری گستردهای با هم داشته باشند.
ایجاد شده: 3/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 3/مرداد/1397نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد، امروز چهارشنبه ( سوم مردادماه ) به میزبانی هتل هویزه تهران و در سالن “ملل” این هتل، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد طی روزهای 11 تا 15 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاههای این شهر برگزار خواهد شد. گزارش تصویری مربوط به این مراسم را در ادامه مشاهده مینمائید.
ایجاد شده: 3/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 3/مرداد/1397در راستای بررسی مشکلات و موانع صنعت هتلداری و اقامتی، جلسه مشترکی با حضور معاونت گردشگری کشور، مدیران کل ستادی معاونتهای گردشگری و سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی و اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، برگزار شد. دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص برگزاری این نشست، ابراز داشت: طرح استانداردسازی هتلها، درجه بندی و نرخگذاری واحدهای اقامتی، دلایل کاهش مستمر ضریب اشغال هتلها، کاهش درآمد و تحمیل عوارضات مختلف بر مراکز اقامتی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه، مطرح شد. به گزارش هتلنیوز ، “حمزهزاده” ادامه داد: همچنین با توجه به ابهاماتی که در خصوص اساسنامه تیپ جوامع هتلداری استانها به وجود آمده است، مقرر شد معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی یک بار دیگر نسبت به ابلاغ اساسنامه تائید شده قبلی، اقدام نماید. وی تصریح کرد: در آینده نزدیک و با مشارکت معاونت گردشگری و جامعه هتلداران ایران، کارگروه مشترکی نیز جهت بازنگری آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و نرخگذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر نحوه تشکیل کمیسیون درجهبندی و نرخگذاری تاسیسات گردشگری، تشکیل خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص آخرین وضعیت فعالیت خانهمسافرها نیز گفت: موضوع خانهمسافر تبدیل به یک رقابت نابرابر شده است زیرا این واحدها از یک سو عوارض و مالیاتی نمیپردازند و از سوی دیگر هیچ قوانین و مقررات مشخص ندارند. وی افزود: جامعه هتلداران ایران طرح خود در خصوص نحوه ساماندهی خانهمسافر متناسب با استانداردهای جهانی را ارائه خواهد داد. وی در پایان گفت: ارائه پکیجهای تبلیغاتی ویژه هر استان و با هدف معرفی جاذبههای هر منطقه از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود که مقرر شد برنامهریزیهای لازم در خصوص آن صورت گیرد.
ایجاد شده: 31/تیر/1397 آخرین ویرایش: 31/تیر/1397هتلنیوز – با گروههای هتلداری فعال در سراسر کشور آشنا شوید. ۱ – گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی؛ ۵۵ هتل ۲ – گروه هتلهای پارسیان؛ ۲۲ هتل ۳ – گروه هتلهای آریا؛ ۹ هتل ۴ – گروه هتلهای هلیا؛ ۸ هتل ۵ – گروه هتلهای کوثر؛ ۷ هتل ۶ – گروه هتلهای پارس؛ ۶ هتل ۷ – گروه هتلهای دایا؛ ۶ هتل ۸ – گروه هتلهای صدرا؛ ۵ هتل ۹ – گروه هتلهای لاله؛ ۵ هتل ۱۰ – گروه هتلهای ملل؛ ۵ هتل ۱۱ – گروه هتلهای هما؛ ۵ هتل ۱۲ – گروه هتلهای سورینت؛ ۴ هتل ۱۳ – گروه هتلهای شهر بهشت؛ ۴ هتل ۱۴ – گروه هتلهای مهر؛ ۴ هتل ۱۵ – گروه هتلهای مروارید آسیا؛ ۴ هتل ۱۶ – گروه هتلهای اسپیناس؛ ۳ هتل ۱۷ – گروه هتلهای آوین؛ ۳ هتل ۱۸ – گروه هتلهای سراجان؛ ۳ هتل ۱۹ – گروه هتلهای ارگ جدید؛ ۲ هتل ۲۰ – گروه هتلهای اخوان؛ ۲ هتل ۲۱ – گروه هتلهای الماس؛ ۲ هتل ۲۲ – گروه هتلهای باباطاهر؛ ۲ هتل ۲۳ – گروه هتلهای مارینا قشم؛ ۲ هتل ۲۴ – گروه هتلهای ناز بندرعباس؛ ۲ هتل ۲۵ – گروه هتلهای بزرگ تهران؛ ۲ هتل ۲۶ – گروه هتلهای قصر؛ ۲ هتل ۲۷ – گروه هتلهای آنا؛ ۲ هتل ۲۸ – گروه هتلهای کیمیا؛ ۴ هتل
ایجاد شده: 30/تیر/1397 آخرین ویرایش: 30/تیر/1397هتلنیوز – با روسای تشکلهای هتلداری سراسر کشور آشنا شوید. ۱ – آذربایجان شرقی؛ جناب آقای کریم رسولزاده ۲ – آذربایجان غربی؛ جناب آقای محمدرضا صابونچی ۳ – اردبیل؛ جناب آقای جعفر بذری ۴ – اصفهان؛ جناب آقای مهدی نریمانی ۵ – ایلام؛ جناب آقای اسدی ۶ – تهران؛ جناب آقای محمدعلی فرخمهر ۷ – چهارمحال و بختیاری؛ جناب آقای فریدون رئیسی دهکردی ۸ – خراسان رضوی؛ جناب آقای محمد قانعی ۹ – خراسان شمالی؛ جناب آقای یونس کاظمی ۱۰ – خوزستان؛ جناب آقای عبدالحمید حرمتی ۱۱ – زنجان؛ جناب آقای کامیار اسکندریون ۱۲ – سمنان؛ جناب آقای محمد مهدی کردان ۱۳ – سیستان و بلوچستان؛ جناب آقای محمد مهران صالحزهی ۱۴ – فارس؛ جناب آقای حسن سیادتان ۱۵ – قزوین؛ جناب آقای سید جلال هاشمی ۱۶ – قم؛ جناب آقای محمد تقی مستقیمی ۱۷- کردستان؛ جناب آقای عبدالحمید حمیدی ۱۸ – کرمان؛ جناب آقای علی معینزاده ۱۹ – کرمانشاه؛ جناب آقای سیروس گلعنبر ۲۰ – کهگیلویه و بویر احمد؛ جناب آقای محمدرضا اکبری ۲۱- گلستان؛ جناب آقای بابالله تجری ۲۲ – گیلان؛ جناب آقای جواد عباسی ۲۳ – مازندران؛ جناب آقای جمشید سلطانمرادی ۲۴ – مرکزی؛ جناب آقای مهرداد سمیعی ۲۵ – هرمزگان؛ جناب آقای محمدرضا چرسیزاده ۲۶ – همدان؛ جناب آقای شهرام شیروانی ۲۷ – یزد؛ جناب آقای امیرناصر طباطبایی ۲۸ – منطقه آزاد قشم؛ جناب آقای عبدالباسط رضوانی ۲۹ – منطقه آزاد کیش؛ جناب آقای مسیحالله صفا
ایجاد شده: 27/تیر/1397 آخرین ویرایش: 27/تیر/1397به گزارش هتلنیوز در نامه ارسالی از سوی دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران به روسای تشکلهای هتلداری استانهای سراسر کشور آمده است: مدیران محترم تشکلهای هتلداری استانها سلام علیکم با احترام به استحضار میرساند پیرو هماهنگیها و توافقات انجام گرفته با مسئولین محترم اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا در خصوص سامانه “سنا” مقرر شد: 1 – با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بهرهبرداری از سامانه “سنا” در کلیه مراکز اقامتی کشور دارای اهمیت ویژه میباشد. 2 – برای ارتباط با سامانه “سنا” الزامی به استفاده و نصب نرمافزار جداگانه برای پذیرش میهمانان نبوده و در صورت تمایل، واحدهای اقامتی میتوانند از هر یک از نرمافزارهای موجود در کشور بهرهبرداری نمایند. 3 – ارتباط با سامانه در مورد کلیه واحدهای اقامتی در صورت بهرهبرداری از نرمافزار برای پذیرش میهمانان به صورت آنلاین و از طریق ارتباط مابین سامانه و نرمافزار صورت میگیرد. 4 – ارتباط واحدهای اقامتی که از نرمافزار برای پذیرش میهمان بهرهبرداری نمیکنند از طریق دسترسی مستقیم به پورتال سامانه “سنا” و ثبت مستقیم اطلاعات انجام میگیرد. 5 – شارژ ماهانه سامانه “سنا” به تفکیک واحدهای اقامتی به صورت زیر میباشد: – هتلهای پنج ستاره: سیصد هزار ریال – هتلهای چهار ستاره: دویست و پنجاه هزار ریال – هتل و هتلآپارتمانهای سه ستاره: دویست هزار ریال – هتل و هتلآپارتمانهای دو ستاره: یکصد و پنجاه هزار ریال – هتل و هتلآپارتمانهای یک ستاره و سایر واحدهای اقامتی: یکصد هزار ریال 6 – در مورد واحدهایی که از گذشته در این خصوص اقدام نموده و بدهی دارند بر اساس جدول فوق اقدام نموده و در مورد واحدهای جدید میبایست اقدامات لازم به نحوی انجام گیرد که حداکثر تا تاریخ 31/04/97 اتصال به سامانه، قطعی شده و از تاریخ 01/05/97 حق شارژ ماهانه پرداخت گردد. 7 – در مورد واحدهایی که فعالیت فصلی دارند موضوع میبایست به صورت مکتوب به اداره اماکن استان اطلاعرسانی گردد. 8 – افزایش نرخ احتمالی در سالهای آتی بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی صورت خواهد گرفت. جمشید حمزهزاده – رئیس جامعه هتلداران ایران
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز به تشریح جزئیات پروژههای مربوط به تاسیسات گردشگری در سطح این استان پرداخت. به گزارش هتلنیوز و به گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، جدیدترین آمار و ارقام در خصوص پروژههای تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی طی روزهای آینده توسط شخص مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعلام خواهد شد. “احمد دیناری” در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر 350 پروژه گردشگری در حال ساخت، تبدیل، توسعه، بهسازی و نوسازی در سطح استان خراسان رضوی، فعال است که از این میان 271 مورد به پروژههای در دست ساخت مرتبط میشود. “دیناری” تصریح کرد: از میان پروژههای در حال ساخت، 48 درصد هتل، 13 درصد هتلآپارتمان، 11 درصد میهمانپذیر و الباقی جزو سایر تاسیسات گردشگری مانند سفرهخانههای سنتی، مجتمعهای پذیرایی و … هستند. وی افزود: در ماده 1 آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی، 16 بند شامل 25 نوع تاسیسات گردشگری ذکر شده است. پیشنهاد ما به سرمایهگذاران این است که وارد حوزه تاسیسات گردشگری شوند که عملا جاذبه گردشگری نیز به حساب میآیند. مانند پارکهای گردشگری. گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: از سوی دیگر سرمایهگذاران حوزه اقامتی نیز بهتر است به موضوع اقامتگاههای ارزان قیمت مانند میهماپذیر و هتلهای حداکثر 2 ستاره ورود پیدا کنند تا شاهد تعادل در حوزه سرمایهگذاری گردشگری استان خراسان رضوی باشیم. وی افزود: خراسان رضوی و شهر “مشهد” هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تعداد گردشگر ندارد منتهی بایستی با اتخاذ سیاستهای درست، برنامهریزی صحیح و مشاوره مناسب، صنعت گردشگری استان را به سمت توسعه سوق داد. وی در پایان گفت: با توجه به برنامههای موجود، توصیه ما به سرمایهگذاران حوزه گردشگری این است که از شهر به سمت روستا حرکت کنند تا علاوه بر ایجاد توازن میان دو بخش، شاهد توسعه روستاها نیز باشیم.
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397“امیدرضا کاظمی” مدیرکل جوان هتل “سرای عامریها” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز از راز و رمز موفقیت این هتل در وبسایت جهانی TripAdvisorو روشهای تبدیل نظرات منفی میهمانان به نظرات مثبت، گفت. مدیرکل هتل “سرای عامریها” کاشان در ابتدای اظهارات خود گفت: وبسایت TripAdvisor تا چند سال پیش برای بسیاری از هتلداران، ناشناخته بود ولیکن با افزایش حجم گردشگران خارجی از یک سو و از سوی دیگر با توجه به اینکه موضوع بازاریابی و برندینگ در صنعت هتلداری از مباحث تئوری و روزمره فاصله گرفت و به سمت حوزه IT سوق پیدا کرد، این وبسایت به عنوان یک پدیده جدید در مقابل هتلداران قرار گرفت. به گزارش هتلنیوز “امیدرضا کاظمی” اظهار داشت: هتلداران ایران تا قبل از این تغییر و تحولات به هیچ عنوان اهمیت حضور مناسب در TripAdvisor و مدیریت نظرات میهمانان را نمیدانستند تا اینکه به این نتیجه رسیدند که این امر تا چه حد میتواند در بهبود عملکرد کلی هتل، موثر باشد. وی افزود: TripAdvisor شکلی از تبلیغات زبانی و چهره به چهره محسوب میشود که البته بیشترین اعتبار آن به دلیل سیستم هوشمند و فرایند راستیآزمایی حاکم بر آن است. برای مثال هتلداران به هیچ عنوان نمیتوانند برای یک هتل دیگر در شهر و منطقه خود، نظرات مثبت یا منفی ارسال کنند و باعث ارتقا و در مقابل نزول رتبه آن مجموعه شوند. در حقیقت TripAdvisor این شکل از عملکرد را ناجوانمردانه میداند. “کاظمی” تصریح کرد: حتی پس از ارسال نظرات نیز این فرایند راستیآزمایی ادامه دارد. بنابراین امکان برخورد احساسی از سوی مدیر هتل با نظرات ارائه شده وجود ندارد و به جرات میتوان گفت 80 تا 90 درصد نظرات، واقعی است. مدیرکل هتل “سرای عامریها” ادامه داد: با توجه به مطالب ارائه شده در دورههای آموزشی گروه هتلهای بینالمللی Accor، موفق شدیم سیستمی را در هتل “سرای عامریها” پیاده کنیم که با استفاده از آن نظرات را پایش و تبدیل به بازخورد مثبت میکنیم. وی همچنین گفت: از سوی دیگر یکی از عوامل ارتقای هتل “سرای عامریها” در رتبهبندی TripAdvisor این است که علاوه بر فضای اقامتی، فضاهای پذیرایی مانند رستوران و کافیشاپ هتل نیز به طور مستقل جزو جاذبههای گردشگری محسوب میشوند و به همین دلیل است که ارباب رجوع و پیرو آن نظرات به ثبت رسیده در TripAdvisor حتی از هتلهایی با بیش از 400 اتاق نیز، بیشتر است. این فعال صنعت هتلداری در بخش دیگری از مصاحبه خود با هتلنیوز ، گفت: از طرف دیگر در هتل “سرای عامریها” و با توجه به محدود بودن فصول گردشگرپذیر منطقه بیابانی مانند کاشان، بر سیاست “رویداد محوری” تمرکز داریم تا با برگزاری رویدادهای مختلف از جمله کنسرت، نمایشگاه، گالری، ورکشاپ و … علاوه بر گردشگران، سایر افراد و مخاطبان را نیز به هتل جذب کنیم تا از امکانات جانبی آن استفاده کنند. وی در پایان افزود: در هتل “سرای عامریها” کاشان نوعی مدیریت تجربه میهمان صورت میگیرد و طی فرایندی که پیش از ورود میهمان به هتل آغاز میشود و تا خروج وی ادامه دارد، سعی میکنیم ارتباط را حفظ، نظرات منفی را حذف و نظرات مثبت را جلب کنیم.
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397