صفحه اصلی / اخبار داخلی / تشریح آخرین وضعیت صنعت هتلداری کشور از زبان معاون گردشگری
تشریح آخرین وضعیت صنعت هتلداری کشور از زبان معاون گردشگری - تصویر 1

تشریح آخرین وضعیت صنعت هتلداری کشور از زبان معاون گردشگری

ایجاد شده: 16/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 16/مرداد/1397

به گزارش هتل‌نیوز، مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به تشریح آخرین وضعیت صنعت هتلداری کشور در رابطه با موضوعات مختلف، پرداخت.

گران بودن سفر در ایران

  • در بحث هزینه‌های گردشگری ابتدا باید به فصل مورد نظر توجه شود. برای مثال در حال حاضر ما در فصل تابستان هستیم و نیمه شمالی کشور خنک‌تر از نیمه جنوبی آن است و اگر شما بخواهید به بندرعباس بروید، هزینه هتل‌های این شهر مفت تمام می‌شود. این موضوع در تمام جهان وجود دارد که در مباحث گردشگری تحت عنوان High Season و Low Season معرفی می‌شود.

معافیت مالیاتی هتل‌ها

  • در حال حاضر هتل‌های ما دارای مشوق‌هایی هستند که از جمله آنها می‌توان به معافیت مالیاتی 50 درصدی اشاره کرد که براساس عملکرد هتل‌ها به آنها تعلق می‌گیرد. یعنی با توجه به میزان مسافر و درآمدی که ایجاد می‌کنند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

آخرین وضعیت استانداردسازی هتل‌ها

  • در حال پیاده‌سازی سیستمی هستیم که استانداردسازی هتل‌ها علی‌الخصوص در حوزه‌هایی مانند آتش‌نشانی، آسانسور و به طور کلی استانداردهای اولیه که با جان انسان در ارتباط است هر چه زودتر انجام شود.
  • از سوی دیگر در پی این هستیم که با ایجاد نظارت سیستمی از طریق مردم، ارتقای کیفی را برای هتل‌ها ایجاد کنیم. این موضوع سبب می‌شود تا صاحبان تاسیسات اقامتی برای حفظ برند خود به ارتقای کیفیت و همچنین رعایت استاندارد‌ها علاقه‌مند شوند.
  • بسیاری از خدمات در حوزه گردشگری به رفتارهای انسانی وابسته است. البته کیفیت بقیه موارد نیز اهمیت دارد ولی خدمات انسانی نسبت به بقیه موارد از درجه اهمیت بیشتری برخوردارند و سعی ما این است که با بهبود این وضعیت، رضایت بیشتری را در گردشگران ایجاد کنیم.
  • قرارداد شرکت “سمگا” تمام شده و بنده هنوز از شرکت‌های تازه اطلاعی ندارم. در عین‌ حال نیز نمی‌توانیم آنها را معرفی کنیم زیرا برای آنها تبلیغ می‌شود ولی قرار است این مسئله تخصصی‌تر پیگیری شود و تنها مختص به چند شرکت خاص نباشد.

مقایسه کیفیت هتل‌های ایران و اروپا

  • هر کشوری استانداردهای خودش را دارد و بهتر است که ما زیاد به این موضوع حساسیت نشان ندهیم. همانطور که هتل‌های آمریکا و آلمان از استانداردهای متفاوتی بهره می‌برند؛ هتل‌های داخلی و اروپایی نیز از حیث استاندارد با یکدیگر یکسان نیستند.
  • اصول کلی در هتل‌ها وجود دارد که باید برای همه رعایت شود و ما هم آن اصول را رعایت می‌کنیم. البته برخی از هتل‌ها درجه‌هایی را اعلام می‌کنند که درجه‌های حقیقی نیست و برنامه داریم که این مشکل را حل کنیم.

برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...