صفحه اصلی / اخبار داخلی / از تائید اساسنامه تشکیل جامعه هتلداران تا طرح جدید برای ساماندهی خانه‌مسافر
از تائید اساسنامه تشکیل جامعه هتلداران تا طرح جدید برای ساماندهی خانه‌مسافر - تصویر 1

از تائید اساسنامه تشکیل جامعه هتلداران تا طرح جدید برای ساماندهی خانه‌مسافر

ایجاد شده: 31/تیر/1397       آخرین ویرایش: 31/تیر/1397

در راستای بررسی مشکلات و موانع صنعت هتلداری و اقامتی، جلسه مشترکی با حضور معاونت گردشگری کشور، مدیران کل ستادی معاونت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، برگزار شد.

دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص برگزاری این نشست، ابراز داشت: طرح استانداردسازی هتل‌ها، درجه بندی و نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی، دلایل کاهش مستمر ضریب اشغال هتل‌ها، کاهش درآمد و تحمیل عوارضات مختلف بر مراکز اقامتی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه، مطرح شد.

به گزارش هتل‌نیوز، “حمزه‌زاده” ادامه داد: همچنین با توجه به ابهاماتی که در خصوص اساسنامه تیپ جوامع هتلداری استان‌ها به وجود آمده است، مقرر شد معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی یک بار دیگر نسبت به ابلاغ اساسنامه تائید شده قبلی، اقدام نماید.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک و با مشارکت معاونت گردشگری و جامعه هتلداران ایران، کارگروه مشترکی نیز جهت بازنگری آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر نحوه تشکیل کمیسیون درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری، تشکیل خواهد شد.

رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص آخرین وضعیت فعالیت خانه‌مسافرها نیز گفت: موضوع خانه‌مسافر تبدیل به یک رقابت نابرابر شده است زیرا این واحدها از یک سو عوارض و مالیاتی نمی‌پردازند و از سوی دیگر هیچ قوانین و مقررات مشخص ندارند.

وی افزود: جامعه هتلداران ایران طرح خود در خصوص نحوه ساماندهی خانه‌مسافر متناسب با استانداردهای جهانی را ارائه خواهد داد.

وی در پایان گفت: ارائه پکیج‌های تبلیغاتی ویژه هر استان و با هدف معرفی جاذبه‌های هر منطقه از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود که مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص آن صورت گیرد.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...