صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ سگمنت لوکیشن در بازاریابی هتل‌ها
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ سگمنت لوکیشن در بازاریابی هتل‌ها - تصویر 1

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ سگمنت لوکیشن در بازاریابی هتل‌ها

ایجاد شده: 20/مهر/1399       آخرین ویرایش: 21/مهر/1399

🔴 سگمنت لوکیشن در بازاریابی هتل‌ها ( Location Segment )

🔹 سگمنت لوکیشن ( بخش مکان ) یک طبقه‌بندی در صنعت هتلداری محسوب می‌شود که توسط مکان فیزیکی هتل مشخص می‌شوند.

🔹 مدیریت هتل‌های زنجیره‌ای، طبقه‌بندی موقعیت مکانی تعداد قابل توجهی از هتل‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد.


🔺 این بخش ها عبارتند از:

📌 لوکیشن شهری: منطقه‌ای پرجمعیت در یک منطقه بزرگ شهری. 

🔹 به عنوان مثال آتلانتا، بوستون، سانفرانسیسکو، لندن، توکیو، تهران.

📌 حومه شهر: حومه کلانشهرها. 

🔹 به عنوان مثال حومه شهر نیویورک، کرویدون و ویمبلدون نزدیک لندن یا هتل‌های اطراف شهر تهران. 

🔹 تعیین حومه و فاصله از مرکز شهر براساس جمعیت و جهت گیری بازار متفاوت است.

📌 فرودگاه: هتل‌هایی در مجاورت فرودگاه قرار دارند که در درجه اول تقاضای ترافیک فرودگاه را تأمین می‌کنند. 

🔹 فاصله این هتل‌ها از فرودگاه ممکن است اندکی متفاوت باشد.

📌 بین ایالتی یا واقع در بزرگراه: هتل هایی در مجاورت بزرگراه های اصلی یا سایر جاده های اصلی که منبع اصلی تجارت آنها از طریق مسافران است.

🔹 توجه داشته باشید که هتل های واقع در مناطق حومه شهر طبقه بندی مخصوص به خود را دارند‌ که در پست‌ قبل با عنوان "حومه" تشریح شد.

📌 ریزورت: هتل هایی که در مناطق تفریحی واقع شده اند و منبع اصلی تجارت آنها از مسافرت های تفریحی است. 

🔹 به عنوان مثال هتلهای تفریحی که در مناطقی مانند کردان، شمشک و یا مناطق تفریحی دیگر قرار دارد.

📌 شهر کوچک: هتلهای مخصوص مناطق شهری کوچک با کمتر از 150،000 نفر. 

🔹 البته این دسته بندی مخصوص شهرهای کشورهای آمریکای شمالی میباشد و در نقاط دیگر دنیا چنین دسته بندی برای هتلها دیده نمیشود.

🔹 اندازه این هتلها می تواند بسته به جهت گیری بازار متفاوت باشد. 

🔹 مکان های حومه ای در مجاورت این شهرهای کوچک وجود ندارد.


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...