🔴 سگمنت لوکیشن در بازاریابی هتلها ( Location Segment )
🔹 سگمنت لوکیشن ( بخش مکان ) یک طبقهبندی در صنعت هتلداری محسوب میشود که توسط مکان فیزیکی هتل مشخص میشوند.
🔹 مدیریت هتلهای زنجیرهای، طبقهبندی موقعیت مکانی تعداد قابل توجهی از هتلها را در اختیار ما قرار میدهد.
🔺 این بخش ها عبارتند از:
📌 لوکیشن شهری: منطقهای پرجمعیت در یک منطقه بزرگ شهری.
🔹 به عنوان مثال آتلانتا، بوستون، سانفرانسیسکو، لندن، توکیو، تهران.
📌 حومه شهر: حومه کلانشهرها.
🔹 به عنوان مثال حومه شهر نیویورک، کرویدون و ویمبلدون نزدیک لندن یا هتلهای اطراف شهر تهران.
🔹 تعیین حومه و فاصله از مرکز شهر براساس جمعیت و جهت گیری بازار متفاوت است.
📌 فرودگاه: هتلهایی در مجاورت فرودگاه قرار دارند که در درجه اول تقاضای ترافیک فرودگاه را تأمین میکنند.
🔹 فاصله این هتلها از فرودگاه ممکن است اندکی متفاوت باشد.
📌 بین ایالتی یا واقع در بزرگراه: هتل هایی در مجاورت بزرگراه های اصلی یا سایر جاده های اصلی که منبع اصلی تجارت آنها از طریق مسافران است.
🔹 توجه داشته باشید که هتل های واقع در مناطق حومه شهر طبقه بندی مخصوص به خود را دارند که در پست قبل با عنوان "حومه" تشریح شد.
📌 ریزورت: هتل هایی که در مناطق تفریحی واقع شده اند و منبع اصلی تجارت آنها از مسافرت های تفریحی است.
🔹 به عنوان مثال هتلهای تفریحی که در مناطقی مانند کردان، شمشک و یا مناطق تفریحی دیگر قرار دارد.
📌 شهر کوچک: هتلهای مخصوص مناطق شهری کوچک با کمتر از 150،000 نفر.
🔹 البته این دسته بندی مخصوص شهرهای کشورهای آمریکای شمالی میباشد و در نقاط دیگر دنیا چنین دسته بندی برای هتلها دیده نمیشود.
🔹 اندازه این هتلها می تواند بسته به جهت گیری بازار متفاوت باشد.
🔹 مکان های حومه ای در مجاورت این شهرهای کوچک وجود ندارد.