صفحه اصلی / میزبانی / انواع موسسات در حوزه میزبانی (بخش دوم)
انواع موسسات در حوزه میزبانی (بخش دوم) - تصویر 1

انواع موسسات در حوزه میزبانی (بخش دوم)

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1398

در این بخش از مجموعه مباحث تخصصی راجع به سرویس و شغل میزبانی به ادامه بررسی انواع موسساتی می‌پردازیم که در حوزه میزبانی مشغول به فعالیت هستند.


گاهی ویژگی‌ها و فرایندهای عملیاتی سرویس‌دهی و یا میزبانی در یک رستوران با یک رستوران دیگر هم پوشانی کرده و یک سبک منحصر بفرد جدید ایجاد می‌کند.

در حقیقت می‌توان چنین گفت که انواع رستوران‌ها می‌توانند یک طیف را ایجاد کنند.

یک سر این طیف رستوران‌هایی با حداقل خدمات، بدون کاور و پوشش میز و صندلی، با خدمات سریع، همراه با پخت و ارائه فست‌فود و وجود یک عدم رسمیت برای کل عملیات، قرار دارند.

در طرف دیگر این طیف، رستوران‌هایی با محیط لوکس، رومیزی‌های بسیار شیک، سرویس قاشق و چنگال نقره، چینی، لیوان‌ها و گیلاس‌های کریستالی، گل‌های طبیعی، موزیک ملایم، سرعت ارائه خدمات بدون عجله و با آرامش، میزبانان ماهر و غذاها و نوشیدنی‌های گران قیمت به خوبی آماده شده و به صورت حرفه‌ای ارائه شده می‌باشد.

رستوران‌های خانوادگی، رستوران‌های شیک، برخی از رستوران‌های زنجیره‌ای در یک طرف این طیف قرار دارند.

رستوران‌های ایتالیایی با سرویس ساده، اغذیه فروشی‌ها و باشگاه‌های سرویس شام در میانه طیف قرار دارند.

رستوران‌های کلاسیک در حوزه خوراک و نوشیدنی، رستوران‌های مجلل و درجه یک در طرف دیگر این طیف قرار می‌گیرند.

هر رستوران با هر ترکیبی از امکانات و فرایندهای عملیاتی، باید توجه داشته باشد که هر میهمانی، حقوق زیر را داراست:


حق برخورداری از یک لبخند

تحویل و ارائه درست سفارش

دریافت چک صورتحساب به صورت درست و در زمان مقرر

دریافت مبلغ صحیح پرداختی


ارائه سرویس خوب هنوز هم کلید اجرای هر عملیات موفق است.


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...