گروه جامع و تخصصی هتل نیوز
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 انگلیسی
لبخند بخشی از یونیفرم ماست
هتل کلاب حساب کاربری من Thu, Feb 25, 2021
مدیریت هتلداری

آموزشهای مقدماتی تا پیشرفته داخلی و بین المللی در حوزه مدیریت صنعت هتلداری را میتوانید از این بخش پیگیری و مطالعه نمایید.


تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ آژانس مسافرتی آنلاین

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ آژانس مسافرتی آنلاین

🔴 آژانس مسافرتی آنلاین (OTA) 🔹 یک بازار مبتنی بر وب است به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا محصولات و خدمات مسافرتی از جمله هتل‌ها، پروازها، اتومبیل‌ها، تورها، سفرهای دریایی و موارد دیگر را مستقیماً با تأمین‌کنندگان سفر بررسی و رزرو کنند.  🔹 روزانه میلیون‌ها مسافر در سراسر جهان از OTA برای برنامه‌ریزی سفرهای تفریحی و کاری خود استفاده می‌کنند. 🔹 آژانس‌های آنلاین امکان دسترسی به میهمانان بالقوه در بسیاری از کشورها و شهرهای جهان را فراهم می‌کنند که دسترسی به آنها از طریق تلاش های بازاریابی معمولی بسیار دشوار است.  🔹 علاوه بر این، OTA ها بینش و ابزارهای بازار برای هدف قرار دادن مسافران، ایمن‌سازی و پردازش رزروها، برقراری ارتباط با میهمانان و مدیریت بازبینی‌ها را ارائه می‌دهند. 🔹 هتل‌ها با OTA ها کار می‌کنند. 🔹 هتل‌ها در هر اندازه و با هر نوع خدمات، قراردادهایی را امضا می‌کنند تا خود را در OTA ذکر کنند.  🔹 برای لیست اتاق‌های هتل در این بازار هیچ هزینه‌ای از قبل پرداخت نمی‌شود.  🔹 این آژانس‌های آنلاین فقط هنگام رزرو اتاق درآمد کسب می‌کند و درصدی از ارزش کل رزرو را برمی‌دارند.

ایجاد شده: 17/دی/1399       آخرین ویرایش: 17/دی/1399
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ عوامل موثر بر قیمت‌گذاری در هتل‌ها

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ عوامل موثر بر قیمت‌گذاری در هتل‌ها

🔴 عوامل موثر بر قیمت‌گذاری در هتل‌ها 🔹 با شناخت عوامل مؤثر و مهم در قیمت‌گذاری در صنعت هتلداری، می‌توان بهترین شیوه‌ را انتخاب کرد و به کار گرفت که به‌ نوبه‌ خود منجر به افزایش درآمد هتلداران و افزایش گردش پول در جامعه می‌شود.  🔹 عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌گذاری خدمات این صنعت، متعدد و بسته به محل و زمان می‌تواند متفاوت باشد.  🔹 به‌ طور مثال بررسی عوامل مختلف تاثیرگذار بر قیمت‌گذاری در صنعت هتلداری در آفریقا نشان داد که عوامل زیر نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ 📌 توجه به مسائل زیست‌محیطی 📌 امکانات رفاهی 📌 برند هتل 📌 عوامل مدیریتی 📌 موقعیت هتل 📌 کیفیت ارائه خدمات 📌 سرویس‌های زیرساختی  📌 بازاریابی بر قیمت‌گذاری خدمات هتلداری 🔹 همچنین مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری در صنعت هتلداری هند، موارد زیر هستند؛ 📌 ارائه تخفیف به میهمانان 📌 کمک به میهمانان 📌 آداب خوشامدگویی گرم 📌 انجام کار به شیوه دوستانه  📌 ارائه اتاق تمیز به آنها

ایجاد شده: 17/دی/1399       آخرین ویرایش: 17/دی/1399
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ استراتژی Mice

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ استراتژی Mice

🔴 استراتژی Mice 🔹 این کلمه مخفف کلمات زیر است: 📌 نشست‌ها و اجلاس‌ها ( Meetings ) 📌 انگیزه‌ها و محرک‌ها ( Incentive ) 📌 کنفرانس‌ها ( Conferences ) 📌 نمایشگاه‌ها ( Exhibitions ) 🔹 به یک روند سیستماتیک متشکل از برنامه‌ریزی، توسعه و ایجاد و بازاریابی رویدادی در رابطه با هتلداری و گردشگری گفته می‌شود.  🔹 این استراتژی‌ها باید بر روی بخش‌هایی همچون سفر به مقصد رویدادها و یا کسانی تمرکز کند که می‌توان آن‌ها را برای حضور در رویدادها در فاصله‌ای دور از خانه‌هایشان جلب کرد. 🔹 به طور کلی رویداد‌هایی که انگیزش سفر ایجاد می‌کنند را می‌توان در سه دسته‌ی رویدادهای فرهنگی، رویدادهای ورزشی و رویدادهای تجاری تقسیم‌ کرد. 🔹 سالانه رویداد‌های تجاری/کاری بی‌شماری از جمله نمایشگاه‌، گردهمایی‌، سمینار‌، کنفرانس‌، میتینگ‌، سمپوزیوم و همایش‌ در سراسر جهان برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان فراوانی را به شهر یا کشور میزبان می‌کشاند.  🔹 وجود این حجم از رویداد‌های مختلف در جهان باعث به‌وجود آمدن شاخه‌ای به نام استراتژی مایس ( MICE ) در صنعت هتلداری و گردشگری شده است.  🔹 مایس یک استراتژی است که از ترکیب تجارت، حمل‌و‌نقل، سرمایه‌گذاری‌های مالی و مسافرت به وجود آمده و محصول دهه‌های اخیر است.

ایجاد شده: 8/آذر/1399       آخرین ویرایش: 8/آذر/1399
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ برنامه اصلاح شده

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ برنامه اصلاح شده

🔴 برنامه اصلاح شده (Modified Plan) 🔹 این اصطلاح به رزروی اشاره دارد که شامل نرخ مصوب اتاق، صبحانه رایگان و وعده غذایی دوم می‌شود که ناهار یا در بیشتر مواقع، وعده شام است. 🔹 این گزینه به چند دلیل ارائه می‌شود.  🔹 یکی از این موارد این است که به هتل‌ها امکان می‌دهد که پیشنهادات بهتری از لحاظ هزینه به میهمان ارائه کند و میهمان با پرداخت یک وعده اضافی علاوه بر صبحانه، هزینه‌های دیگر خود را بهتر مدیریت خواهد کرد. 🔹 به علاوه، اگر هتل در مجاورت رستوران‌های دیگر نباشد، این طرح اصلاح شده به میهمان این امکان را می‌دهد تا روزانه دو وعده را با قیمت جذاب برای خود تضمین کند که احتمالاً در مکان‌های دیگر موجود نیست. 🔹 بنابراین این امر باعث افزایش میزان رفت و آمد به رستوران نیز می‌شود.  🔹 یکی دیگر از مزایای هتل در این طرح این است که قیمت دو وعده غذایی به طور خودکار در نرخ اتاق در طول اقامت شارژ می‌شود. 🔹 این بدان معناست که اگر میهمان وعده غذایی برنامه‌ریزی شده را نداشته باشد، هزینه وعده غذایی از قبل محاسبه و پرداخت شده است.

ایجاد شده: 8/آذر/1399       آخرین ویرایش: 8/آذر/1399
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ مدیریت نظرسنجی

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ مدیریت نظرسنجی

🔴 مدیریت نظرسنجی 🔹 در نهایت، نظر مثبت میهمانان منجر به بهبود نرخ تبدیل می‌شود.  🔹 در واقع هنگامی که دو هتل کالای مشابه را ارائه می‌دهند، یکی از آنها با نظرسنجی مثبت توسط مشتریان انتخاب می‌شود.  🔹 به همین دلیل برای به حداکثر رساندن درآمد، مهم است که یک استراتژی جامع مدیریت نظرسنجی و بازخورد داشته باشید. 🔹 این روش به معنای تلاش برای ارائه یک تجربه عالی به مشتری، ترغیب میهمانان به نظرسنجی و بازخورد ارسال شده در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی است. 🔹 به حداکثر رساندن درآمد در صنعت هتلداری وابسته به اجرای راهکارهای مناسب قیمت‌گذاری است که بخش مهمی از استراتژی مدیریت درآمد شماست. 🔹 به طور معمول، این امر نیاز به استفاده از پیش‌بینی برای تقاضا و همچنین تنظیم نرخ اتاق به صورت استراتژیک، استفاده از تکنیک‌های متقابل فروش و مدیریت بازخورد آنلاین مشتری دارد.

ایجاد شده: 8/آذر/1399       آخرین ویرایش: 8/آذر/1399
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ Merchant Model

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ Merchant Model

🔴 مدل Merchant در کسب‌و کار هتلداری 🔹 ساختار پرداختی که در آژانس‌های مسافرتی آنلاین مشاهده می‌شود و هتل را ملزم به پرداخت هزینه OTA در زمان رزرو می‌کند. 🔹 از نظر مدل تجاری و نمایندگی، مزایای مختلفی برای این‌ مدل کسب و کار وجود دارد. 🔹 مزیت شماره یک مدل Merchant این است که شرکت واسطه می‌تواند هتل را به صورت پویا با سایر محصولات مسافرتی ( هواپیما، اتومبیل و یا قطار ) بسته‌بندی کرده و یک قیمت واحد برای همه محصولات موجود برای مشتری ارائه دهد.  🔹 مشتری فقط باید مبلغ کل بسته را در یک معامله همانطور که برای معاملات چندگانه تعیین شده است، پرداخت کند. 🔹 این مزایا هم برای تأمین‌کننده محصولات مسافرتی ( هتل، هواپیما، اتومبیل و قطار ) و هم برای واسطه و میهمان هتل قابل درک است.  🔹 در این مدل می‌توان بدون نشان دادن تخفیف به خریدار، نرخ تخفیف را ارائه کرد.  🔹 قیمت‌گذاری برای هر یک از اجزای جداگانه، مشخص نشده است و تنها قیمت بسته پیشنهادی مشخص‌ است.  🔹 این امر به هتل امکان می دهد تا یک بخش ( ارائه پکیج‌ به‌ میهمان ) را با یک قیمت پائین‌تر هدف قرار دهد بدون اینکه ساختار قیمت‌گذاری استاندارد خود را به خطر بیندازد. 🔹 یعنی اگر مشتریان قیمت ارزان‌تری را می‌خواهند، مجبورند پکیج کامل هتل، هواپیما، ماشین، قطار و ... را خریداری کنند.  🔹 مشتری نمی‌داند چه کسی تخفیف هتل، هواپیما، ماشین یا قطار را ارائه می‌دهد و این تخفیف به چه میزان است. 🔹 واسطه نیز از این مزیت برخوردار است که به طور معمول حاشیه سود بیشتری را برای رزرو بسته‌ها به دست می‌آورد زیرا هتل‌ها از رزرو بسته حمایت می‌کنند.  🔹 یکی دیگر از مزایای این مدل تجاری بدین شکل است که برخی از مشتریان احساس می‌کنند که رزرو آنها به همراه پیش پرداخت امن‌تر است. 🔹 برخی از مشتریان دوست دارند در زمان رزرو هزینه سفر خود را بپردازند تا بتوانند در طول سفر خود برنامه‌ریزی و بودجه بیشتری داشته باشند.

ایجاد شده: 8/آذر/1399       آخرین ویرایش: 8/آذر/1399
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ Manchising

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ Manchising

🔴 Manchising   🔹 روشی برای ترکیب مزایای مدل فرانشیز با مدیریت کنترل شده 🔹 این مدل، مدیریت مشارکت مالکان با اداره هتل را فراهم می‌کند. 🔹 علاوه بر این در این مدل تجارت، یک شرکت به مدت دو سال به طور جزئی مدیریت هتل را برعهده گرفته و یک سیستم کنترل مدیریت ایجاد می‌کند ولی قادر به کنترل هر دو اقتصادی نخواهد بود. 🔹 در این مدل مدیریتی، رویه‌های قوی‌تری از استانداردهای عملیاتی پایه‌گذاری شده و برنامه کلی آموزش و سایر فرایندهای منابع انسانی برای اداره کارآمد هتل را تعیین می‌کند. 🔹 پس از این دوره و زمانی که هتل با موفقیت به کار خود ادامه داد، مالک می‌تواند مدیریت خود را از سر گرفته یا با یک نوع قرارداد، همکاری خود را با شرکت ادامه دهد. 🔹 رویکرد هتلداران در این مدل، ترکیبی بین قرارداد مدیریت و قرارداد فرانشیز است و بیشتر مناسب هتل‌های ارزان‌قیمت و بازارهای میانی است که صاحبان یا نمایندگان آنها با فعالیت‌های روزمره هتل ارتباط بیشتری دارند. 🔹 این مدل به مدیریت هتل‌های جدید فرصت می‌دهد تا کسب و کار را بدون به خطر انداختن سرمایه‌گذاری خود به سود رسانده و در طی این مدت فعالیت‌های مهم در روند هتلداری را بیاموزند و هنگامی که عملیات هتل شروع به ثبات و بلوغ نمود، مالک نیز آماده خواهد بود که آن را به شکل دلخواه خود اداره کند. 🔹 سه مزیت اصلی در این مدل: 📌 به توسعه‌دهندگان و صاحبان هتل، بازگشت و امنیت تضمین شده برای مدیریت هتل را ارائه می‌دهد. 📌 به سرمایه‌گذار یا مالک اجازه می‌دهد تا کنترل زیادی بر دارایی و عملیات داشته باشد. 📌 کنترل کامل سود عملیاتی در صنعت هتلداری را تضمین می‌کند.

ایجاد شده: 8/آبان/1399       آخرین ویرایش: 8/آبان/1399
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ نرخ از دست دادن اتاق

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ نرخ از دست دادن اتاق

🔴 نرخ از دست دادن اتاق (Lose-It Rate ) 🔹 نرخی که بر اساس آن بهتر است هتل یک اتاق را بدون فروش رها کند. 🔹 در واقع اتاق در این نرخ دیگر قابل فروش در یک شرایط خاص نخواهد بود. 🔹 این نرخ معمولاً برای رزروهای شخصی و میهمانان گذری بوده و در سیستم مدیریت درآمد خودکار، نرخ "مانع" نامیده می‌شود. 🔹 این نوع نرخ‌گذاری گاهی در مدیریت درآمد غیر خودکار، با نام "نرخ از دست دادن بر مبنای گروه" نیز نامیده می‌شود زیرا محاسبه پیچیده این نرخ فقط برای گروه‌هایی انجام می شود که نتیجه درآمد آنها می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر درآمد هتل داشته باشد. 🔹 دلیل این نرخ‌گذاری می‌تواند انتظار هتل برای پذیرش گروه بهتر با نرخ بالاتری باشد که ارزش صبر و عدم پذیرش میهمان گذری را داشته باشد. 🔹 این نرخ‌گذاری معمولا در تاریخ‌هایی رخ می‌دهد که آن تاریخ‌ها برابر با پیک درخواست‌های گروهی باشد. 

ایجاد شده: 2/آبان/1399       آخرین ویرایش: 8/آبان/1399
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...