در این بخش از مجموعه مباحث تخصصی راجع به سرویس و شغل میزبانی به مطالبی در مورد نقش یک میزبان در شغل میزبانی میپردازیم.
نقش یک میزبان در یک رستوران
به یاد داشته باشید که شما یک میزبان حرفهای بوده و نماینده یک رستوران محسوب میشوید و باید بتوانید مشکلات خود با همکارانتان را به شیوهای حرفهای برطرف نمایید.
هنگامی که همکاران شما به کمک نیاز دارند و سرتان خلوت است، حتما به آنها کمک کنید.
به عنوان مثال، وقتی یک میهمانی بزرگ در حال برگزاری است و همکارانتان در حال سرو غذا هستند، میتوانید به آنها در حمل چرخ غذا کمک کنید.
اگر یک میهمان در محل کار همکار شما، خدمتی را از شما درخواست کرد یا باید با خوشحالی سرویس درخواستی وی انجام شود و یا به همکار اطاع داده شود.
همکار شما نیز باید به عنوان عضوی از همین تیم، وقتی سرتان شلوغ است، این لطف را به شما بازگرداند.
این همان مفهوم کار تیمی است که در چارچوب وظایف و در راستای اهداف مشخص شده انجام میشود.
از صحبت کردن با همکاران یا پخش شایعات در سالن رستوران خودداری کنید.
در هنگام کار، شما مستقیما مسئول میهمانی هستید که با وی سروکار دارید.
اگر وقت اضافی دارید از آن به نحو احسن استفاده کنید. میتوانید قسمت مربوط به خودتان در سالن را چک کنید، ظروف حاوی نمک و فلفل را پاک کرده و آنها را پر کنید، دستمال سفره را تا کنید و موارد مربوط به میزهای تحت مسئولیت خود را انجام دهید.
اگر بیمار هستید، سرپرست خود را در اولین زمان در جریان قرار دهید.
غیبت بدون اطلاع و بدون تعیین جایگزین مناسب، ممکن است باعث شود که یکی از همکاران دوبار در شیفت کاری خود بماند تا جالی خالی را پر کند.
نکته: اگر حتی یکی از اعضای تیم رستوران شما در انجام وظایف خود کوتاهی کند، یک اثر مواج ایجاد میکند و همگی تحت فشار قرار خواهید گرفت و نتیجه این کوتاهی بر کل رستوران یا هتل تاثیرگذار خواهد بود.