صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ Cognitive Dissonance
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ Cognitive Dissonance - تصویر 1

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ Cognitive Dissonance

ایجاد شده: 23/آذر/1398       آخرین ویرایش: 30/آذر/1398

ناهماهنگی شناختی (Cognitive Dissonance)

ناهماهنگی شناختی در زمینه بازاریابی ، به شک و تردیدهایی اشاره دارد که ممکن است اندکی پس از خرید یک محصول یا خدمت ایجاد شود. 


این تردید با سوالات خریدار از خود آغاز میشود: 

- آیا تصمیم درستی در خرید این محصول یا خدمت گرفته ام یا خیر؟

- آیا محصول یا خدمت مناسبی را خریداری کرده ام؟ 

- آیا در مقابل پولی که پرداخت نمودم، ارزش خوبی را کسب کرده ام؟ 


یک خریدار ممکن است در طی مرحله ارزیابی پس از خرید در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده، ناهماهنگی شناختی را تجربه کند.

شرکت های هتلداری و گردشگری معمولاً با استفاده از چندین استراتژی، این سؤالات را به حداقل می رسانند.

ناهماهنگی شناختی ممکن است از طریق ارتباط موثر با مصرف کننده و پیگیری پس از خرید از مصرف کننده، کاهش یابد.

شرکتهای ارائه دهنده خدمات هتلداری ممکن است بتوانند با پاسخ سریع و اصلاح هرگونه مشکل مطرح شده از سوی مشتری، عدم اطمینان مصرف کننده را کاهش دهند.

این مشکلات مطرح شده از طرف مشتری ممکن است به دلیل خرید، عدم ایجاد رضایت در مشتری، مشکلات ضمانت برگشت پول و یا ضمانت خدمات  ایجاد شود.



جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...