صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ شاخص نفوذ
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ شاخص نفوذ - تصویر 1

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ شاخص نفوذ

ایجاد شده: 17/دی/1399       آخرین ویرایش: 17/دی/1399

🔴 شاخص نفوذ OCC ( Penetration ) Index

🔹 شاخصی که برای اندازه‌گیری سهم هتل از تقاضای بخش‌های مختلف بازار طراحی شده است.

🔹 در این شاخص تقاضا برابر است با اتاق‌های فروخته شده.

🔺 این شاخص به‌ روش زیر‌ محاسبه‌ می‌شود؛

📌 ( اشغال هتل / اشغال بر اساس یک بخش بازار ) ضرب در عدد ۱۰۰ = شاخص اشغال

🔹 می توان سهم عادلانه را "قطعه‌ای از نمودار پای" هتل مورد نظر در بازار دانست.

🔹 به عنوان مثال، اگر ۱۰۰۰ اتاق در مجموعه رقابتی از چند هتل وجود داشته باشد و هتل مورد نظر ما دارای ۱۰۰ اتاق باشد، سهم عادلانه هتل مورد بررسی ما ۱۰ درصد است.

🔹 اگر ۱۰ درصد اتاق‌های یک مجموعه رقابتی از چند هتل در یک بازه زمانی مشخص، مربوط به هتل مورد نظر ما باشد، سهم واقعی هتل مورد بررسی ما با سهم عادلانه آن برابر است و شاخص اشغال ۱۰۰ درصد به آن تعلق می‌گیرد.


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...