خانه تجاری (اقامتی)
ارائه خدمات هتلداری در محیط یک خانه مسکونی
محیط سنتی یک خانه خصوصی به عنوان یک ساختاری موقت و فرهنگی بسیار حائز اهمیت بوده و نشان دهنده رابطه بین میزبان و محیط خانه است.
خانه و آثار موجود در آن که معمولا دست ساز هستند، بازتابی از شخصیت خانه دار میباشند.
نوع چینش و چیدمان این نوع از منازل را می توان به سه دسته تقسیم کرد:
1- سنتی
2- واقعیت مجازی
3- پشت صحنه
منازل سنتی: جایی است که چیدمان و محیط خانه خصوصی بسیار قوی باشد.
به عنوان مثال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- خانواده های میزبان
2- خانه هایی با سرویس B&B
3- اقامتگاههایی با خدمات ارائه غذا
4- هتل های کوچک که توسط یک خانواده اراده میشوند.
5- خانه های مذهبی که در انزوا هستند.
منازل واقعیت مجازی: جایی است که محیط خانه به عنوان یک ساختمان، به صورت مصنوعی ایجاد می شود.
به عنوان مثال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- اقامتگاه هایی که مالکان به صورت ساعتی در آن شریک میشوند (timeshare )
2- خانه های شهری
3- هتل های حومه شهری
منازل پشت صحنه: به استفاده از محیط خانه و اجزای آن برای مقاصد تجاری گفته میشود.
به عنوان مثال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- خانه ای که به عنوان جاذبه توریستی استفاده میشود.
2- خانه ای که از آن به عنوان پشت صحنه فیلم استفاده می شود.