صفحه اصلی / میزبانی / ارائه_سرویس (قسمت اول)
ارائه_سرویس (قسمت اول) - تصویر 1

ارائه_سرویس (قسمت اول)

ایجاد شده: 9/مهر/1397       آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1398



ارائه_سرویس (قسمت اول)
        
ارائه سرویس و خدمات در رستوران های حرفه ای


 سرو بر روی میز
در این روش، مشتری وارد محوطه شده و می نشیند. منو یا لیست غذا برای سفارش به او نشان داده شده یا تحویل می شود. سفارشات توسط پیشخدمت به سر میز برده می شود. سپس سرو بر روی میزی که با رومیزی پوشانیده شده است، انجام می گیرد. گونه های زیر، اشکالی از سرو و ارائه کردن هستند که در این گروه قرار می گیرند:


سرویس انگلیسی: که از آن غالباً به عنوان سرویس میزبان نام برده می شود. چرا که میزبان نقشی فعال در ارائه سرویس دارد. پیشخدمت غذای درون دیس را به میزبان نشان داده و منتظر تایید او می شود. سپس پیشخدمت دیس را بر روی میز قرار می هد. میزبان می تواند مستقیماً غذا را در بشقاب مهمانان بکشد یا می تواند غذا را در بشقاب کشیده و به پیشخدمت اجازه دهد تا آن را سرو کند. برای سرو مجدد غذا برای مهمانان، پیشخدمت می تواند دیس غذا را اطراف مهمانان ببرد یا اینکه خود برای مهمانان غذا را سرو کند.

سرویس فرانسوی: این سبک سرو کردن بسیار شخصی سازی شده است. غذا از آشپزخانه بر روی دیس و سینی ها، مستقیما بر روی میز قرار داده می شود. بشقاب ها در نزدیکی دیس قرار داده می شود تا مهمانان، خود غذا را سرو کنند.

سرویس نقره: میز برای سرو پیش غذا، سوپ، غذای اصلی و بشقاب دسر در ظروف نقره استرلینگ، آماده می شود. غذا در سینی های در دار نقره و در آشپزخانه قرار داده می شود، این غذاها در رستوران، با استفاده از وارمِر یا نگه داری در محلی گرم، تازه و داغ می مانند. بشقاب ها در جلوی مهمانان قرار داده می شود. سپس پیشخدمت در سینی ها را برداشته و غذا را برای تایید به میزبان نشان می دهد. او برای هر یک از مهمانان و با استفاده از قاشق و چنگال مخصوص، غذا را سرو می کند. تمامی غذا ها در ظروف نقره و با استفاده از تزئیناتی زیبا، ارائه می شوند.


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...