برای مدیریت سودمند کافه/رستوران لازم است که بدانید مشتریان چرا و چگونه دست به انتخاب از منو میزنند چراکه علاوه بر علاقه به غذایی خاص عوامل دیگری نیز در این انتخاب موثرند.
انتخابهای قبلی شما در طراحی منو بر انتخابهای حال حاضر مشتریان تاثیرگذار است! این شما هستید که آیتمهای موجود در منو را مشخص و در مرحله دوم به مشتری حق انتخاب میدهید پس قدرت خودتان در مهندسی منو را دست کم نگیرید.
در بسیاری از مواقع مشتریان قبل از مراجع به رستوران شما باور دارد که مثلا فقط آیتم X ارزش خرید را دارد پس عملا از توجه و سفارش سایر آیتمها خودداری میکنند درنتیجه روی کیفیت و مطلوب بودن تمام آیتمها تلاش کنید تا شانس گردش سفارش تمام آنها را بالا ببرید.
وقتی با تغییر سرآشپز یا تامین مواد اولیه از فروشنده متفرقه، کیفیت غذا دچار تغییر میشود عملا بر برداشت و قضاوت مشتریان قدیمی و انتخاب آنها خدشه وارد میکنید.