گروه جامع و تخصصی هتل نیوز
سه‌شنبه، 12 فروردین 1399 انگلیسی
لبخند بخشی از یونیفرم ماست
هتل کلاب حساب کاربری من Tue, Mar 31, 2020
خانه داری
خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

بالش پنبه‌ای جنس پنبه برای افرادى که دارای آلرژی و حساسیت هستند، توصیه می‌شود.  عیب این بالش‌ها، سنگینی وزن و انعطاف‌پذیر نبودن بالای آنها در هنگام استفاده طولانی مدت است. پنبه بعد از مدتی کوبیده می‌شود و شکل خود را از دست می‌دهد.  قیمت خرید بالش پنبه‌ای بر اساس میزان پنبه محاسبه می‌شود.  بالش از جنس الیاف بالش‌های الیافی بسیار سبک هستند.  مشکل اصلی بالش با جنس الیاف، تحمل پائین وزن سر است. می‌توان گفت زمانی که سر بر روی آن قرار می‌گیرد به راحتی در آن فرو می‌رود. در نتیجه نمی‌تواند وزن سر و گردن را به خوبی مهار کند.  این نوع بالش، پس از مدتی شکل خود را از دست داده و الیاف آن به صورت گلوله‌های جدا از یکدیگر در می‌آید.  هزینه خرید این بالش مانند نوع پنبه‌ای بر حسب میزان وزن الیاف محاسبه می‌شود. خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم)

8/دی/1398
خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم)

 نکاتی مهم راجع به بالش در هتل مهم ترين شاخصه يک بالش خوب، این است که بتواند سر و گردن را در بهترین حالت ممکن نگه دارد.  همچنین دارای ابعاد و اندازه استاندارد باشد. بالش با ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر، یک اندازه مطلوب برای هر انسان بالغی است.  بالش در انواع مختلف تولید می‌شود. متریال‌هایی که در ساخت انواع بالش بکار برده می‌شوند شامل: پر، الیاف، پنبه و فوم است. بالش از جنس پر معمولا از پر قو، مرغابی و یا غاز، برای بالش‌هایی از جنس پَر استفاده می‌کنند.  بالش‌های پَر به دلیل انعطاف‌پذیری و پُر کردن قسمت گردن در هنگام استراحت، یکی از انتخاب‌های مناسب در این زمینه هستند.  توجه داشته باشید این بالش‌ها باید وزن کمی داشته باشند. این نکته یکی از دلایل مرغوبیت آنهاست.  ناگفته نماند بر حسب نوع پَر استفاده شده در بالش‌ها، قیمت انواع آن متفاوت است. می‌توان گفت قیمت این نوع از انواع دیگر گران‌تر است.  خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

30/آذر/1398
خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم)

آشنایی با دپارتمان خانه‌داری در هتل:  دپارتمان خانه‌داری در هتل در اصل مسئول نگهداری حفظ پاکیزگی و نظافت در هتل است و نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت هتل‌ها را دارد.  دپارتمان خانه‌داری در هتل معمولا دارای بیشترین نیروی انسانی در هتل نیز می‌باشد و مسئول رسیدگی به وضعیت اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و یا نظافت رستوران‌ها را داراست. بیشترین وقت میهمان در اتاق‌های رزو شده هتل است به همین علت تمیز بودن اتاق‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. پرسنل این قسمت مسئول رسیدگی به خواسته‌های میهمانان می‌باشند به همین دلیل کارکنان این بخش باید کاملا قابل اعتماد و اطمینان و از رفتار پسندیده‌ای برخوردار باشند.  شیوه بازرسی اتاق‌ها در هتل چگونه است؟ بازرسی‌های پی در پی در هتل‌ها موجب می‌گردد تا انحرافات کاری در بخش‌های گوناگون رعایت گردد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر هتل که خروجی کار آنان تاثیر مستقیم بر میزان رضایت‌مندی مسافرین از هتل دارد، واحد خانه داری است. یکی از آسان‌ترین ابزارهای در دسترس که می‌تواند کارکرد صحیح را اطمینان دهد، بازرسی اتاق است. فرم بازرسی اتاق‌ها چیست؟ فرمی است که به سرپرست طبقه و یا مدیر خانه‌داری در کنترل کیفیت اتاق‌ها کمک می‌کند. فرم‌ها در هتل‌ها مختلف است. در هتل‌های کوچک سرپرست طبقه وجود ندارد و یا به جای آن‌ها برای تمام طبقات مسئول کنترل کیفیت تعیین می‌شود که می تواند از فرم‌های خود استفاده کنند.  تمام مسافرین از فضای عمومی استفاده می‌کنند. این مکان‌ها سریع کثیف می‌گردد و می‌تواند مشتری‌ها را راضی نگه ندارد به همین خاطر نظافت باید به سرعت انجام گردد.  چک لیست نظافت هتل در کنار خدمات و نظافت هتل به چه اموری می‌پردازد؟ 1. تمیزکاری هتل‌ها  2. نظافت پانسیون ( میهمان‌خانه‌ها )  3. تمیزکاری هتل‌آپارتمانی  4. نظافت رستوران وآشپزخانه  5. نظافت ساختمان‌های شیشه‌ای خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

23/آذر/1398
خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم)

وظايف سرپرست خانه داری هتل : وظایف سرپرست خانه داری هتل، ساماندهی به بخش ها و تهیه لوازم مورد نظر خانه داری می باشد . این دوره برای خانم های علاقمند نیز مفید می باشد. خانم های دوره آموزش خانه داری هتل به نکات زیر توجه داشته باشند :  امور خانه داری را از هر جهت به خوبی بدانید.  نسبت به کار خانه داری وظیفه شناس باشید و به کار خود اهمیت بدهید.  بتوانید در بخش خود قدرت کنترل و اداره کارکنان را داشته باشید.  به ریز ترین نکات مربوط به امور خانه داری هتل منظم عمل کنید.  نسبت به همه کارکنان خوش بین باشید.  نکات جالب : هتل دارها  به این نکته توجه داشته باشند خانم ها در قسمت خانه داری هتل مهارت بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند، ولی در مسئولیت های قسمت شب معمولا یکی از کارکنان مرد به عهده داشته باشد تا مسافر به لوازم اضافی مانند پتو و .... نیاز داشته باشد در اختیارشان  قرار دهد.  کارهایی که به عهده سرپرست خانه داری است به شرح زیر می باشد :  توانایی تهیه وسایل مورد نیاز از جمله : حوله، ملحفه، روتختی، رومیزی، پتو، دستمال سفر، لباس کارگران و وسایل نظافت که مورد نیاز هتل است.  نظم دادن به کارمندان بخش خانه داری.  دادن گزارشات بخش خانه داری به مدیر.  نظافت مستقیم بر نظافت بخش های مختلف هتل مانند اتاق، دستشویی ها، راهروها، اتاق کارکنان  نظارت بر انبار خانه داری.  کنترل و نظارت در قسمت خشکشویی .  معین کردن زمان دقیق و منظم برای نظافت قسمت ها، به شرطی که برای مهمانان مزاحمت ایجاد نگردد. موکت ها و لوازم پارچه ای از زاویه نظافت، از مسئولیت های قسمت خانه داری است و تعمیر آن ها زیر نظر خانه داری می باشد.  سرپرست خانه داری هتل باید وسایل پارچه ای اتاق های هر طبقه را مشخص کند تا تشخیص شود که مربوط به کدام طبقه از هتل است.   آموزش اتاق داران و آشنا کردن به وظایفشان و کنترل نظافت اتاق ها و طبقه بندی های هتل از مسئولیت های سرپرست خانه داری است. خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

11/آذر/1398
خانه‌داری هتل چیست؟  (بخش اول)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول)

کار خانه‌داری هتل از نظر رفاه و آسایش مسافران هتل بسیار ضروری است.  این قسمت می تواند دیدگاه میهمانان را زیبا و آبرومند نمایش دهد و اتاق‌ها را در موقعیتی نگه دارد که برای مسافرین هتل جالب و لذت بخش باشد و مسافران بدون نگرانی، احساس سکوت و راحتی نمایند و آنچه را که انتظار می‌رود به چشم خود ببینند.  مسافر هنگامی که به بیرون از شهر خود پا می‌گذارد، هنگام سفر یا به هنگام استقرار در یک هتل، علاقه‌مند است از محیط خواب و خوراک و استراحت، آرامش خاطر داشته باشد.  کارکنانی که در قسمت خانه‌داری هتل انجام وظیفه می‌کنند عبارت اند از : سرپرست خانه‌داری هتل  معاون خانه‌داری هتل  متصدی انباردار خانه‌داری  اتاقدار  هر کدام از مسئولین خانه‌داری هتل وظیفه جداگانه‌اى را بر عهده دارند.  خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

10/آذر/1398
چه خطرهايي در خانه داري وجود دارد؟

چه خطرهايي در خانه داري وجود دارد؟

از عوامل مهم که موثر در جراحات و صدمات حاصل از حرکت هاي زياد و سنگين بدني (RMI) هستند مي توان به اين موارد اشاره کرد: کارهاي سنگين بدني و بلند کردن اشياي سنگين که بيشترين ضرر را براي کمر دارد. حرکات شديد و سنگين قسمت هاي فوقاني بدن که موجب ناراحتي گردن، شانه و دست ها مي شود. در اين ميان محدوديت جا نيز کارگران را در حالت نامناسبي از ايستادن و حرکت کردن قرار مي دهد که عبارتند از: ايستادن يا راه رفتن اشتباه، خم و راست شدن زياد، قوز کردن، زانو زدن، کشيدن بيش از حد بدن و... يک خانه دار هنگام تميز کردن يک اتاق، موقعيت بدني خود را هر 3 ثانيه عوض مي کند. اگر فرض کنيم که ميانگين زمان تميز کردن براي هر اتاق 25 دقيقه باشد مي توانيم محاسبه کنيم که يک خانه دار به طور تقريبي 8000 حرکت بدني متفاوت را در هر شيفت کار خود دارد که به آن حرکات شديد آن هم در موقعيت بدني نامناسب مانند بلند کردن تشکها، تميز کردن کاشي و سراميک و جارو کشيدن در هر نوبت را هم بايد اضافه کنيم. خانه داري از نظر بدني بسيار طاقت فرسا و خسته کننده است که مي توان آن را جزو کارهاي سنگين طبقه بندي کرد و کارهاي سنگين در هر دقيقه تقريبا 4 کيلو کالري انرژي نياز دارد.

22/خرداد/1398


کمی منتظر بمانید...