خانهداری هتل چیست؟ (بخش دوم)
ایجاد شده: 11/آذر/1398 آخرین ویرایش: 8/دی/1398
وظايف سرپرست خانه داری هتل :
وظایف سرپرست خانه داری هتل، ساماندهی به بخش ها و تهیه لوازم مورد نظر خانه داری می باشد . این دوره برای خانم های علاقمند نیز مفید می باشد. خانم های دوره آموزش خانه داری هتل به نکات زیر توجه داشته باشند :
- امور خانه داری را از هر جهت به خوبی بدانید.
- نسبت به کار خانه داری وظیفه شناس باشید و به کار خود اهمیت بدهید.
- بتوانید در بخش خود قدرت کنترل و اداره کارکنان را داشته باشید.
- به ریز ترین نکات مربوط به امور خانه داری هتل منظم عمل کنید.
- نسبت به همه کارکنان خوش بین باشید.
نکات جالب : هتل دارها به این نکته توجه داشته باشند خانم ها در قسمت خانه داری هتل مهارت بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند، ولی در مسئولیت های قسمت شب معمولا یکی از کارکنان مرد به عهده داشته باشد تا مسافر به لوازم اضافی مانند پتو و .... نیاز داشته باشد در اختیارشان قرار دهد.
کارهایی که به عهده سرپرست خانه داری است به شرح زیر می باشد :
- توانایی تهیه وسایل مورد نیاز از جمله : حوله، ملحفه، روتختی، رومیزی، پتو، دستمال سفر، لباس کارگران و وسایل نظافت که مورد نیاز هتل است.
- نظم دادن به کارمندان بخش خانه داری.
- دادن گزارشات بخش خانه داری به مدیر.
- نظافت مستقیم بر نظافت بخش های مختلف هتل مانند اتاق، دستشویی ها، راهروها، اتاق کارکنان
- نظارت بر انبار خانه داری.
- کنترل و نظارت در قسمت خشکشویی .
- معین کردن زمان دقیق و منظم برای نظافت قسمت ها، به شرطی که برای مهمانان مزاحمت ایجاد نگردد.
- موکت ها و لوازم پارچه ای از زاویه نظافت، از مسئولیت های قسمت خانه داری است و تعمیر آن ها زیر نظر خانه داری می باشد.
- سرپرست خانه داری هتل باید وسایل پارچه ای اتاق های هر طبقه را مشخص کند تا تشخیص شود که مربوط به کدام طبقه از هتل است.
- آموزش اتاق داران و آشنا کردن به وظایفشان و کنترل نظافت اتاق ها و طبقه بندی های هتل از مسئولیت های سرپرست خانه داری است.
خانهداری هتل چیست؟ (بخش اول)
خانهداری هتل چیست؟ (بخش سوم)
خانهداری هتل چیست؟ (بخش چهارم)
خانهداری هتل چیست؟ (بخش پنجم)
خانهداری هتل چیست؟ (بخش ششم)
خانهداری هتل چیست؟ (بخش هفتم)
خانهداری هتل چیست؟ (بخش هشتم)