وظايف سرپرست خانه داری هتل : وظایف سرپرست خانه داری هتل، ساماندهی به بخش ها و تهیه لوازم مورد نظر خانه داری می باشد . این دوره برای خانم های علاقمند نیز مفید می باشد. خانم های دوره آموزش خانه داری هتل به نکات زیر توجه داشته باشند : امور خانه داری را از هر جهت به خوبی بدانید. نسبت به کار خانه داری وظیفه شناس باشید و به کار خود اهمیت بدهید. بتوانید در بخش خود قدرت کنترل و اداره کارکنان را داشته باشید. به ریز ترین نکات مربوط به امور خانه داری هتل منظم عمل کنید. نسبت به همه کارکنان خوش بین باشید. نکات جالب : هتل دارها به این نکته توجه داشته باشند خانم ها در قسمت خانه داری هتل مهارت بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند، ولی در مسئولیت های قسمت شب معمولا یکی از کارکنان مرد به عهده داشته باشد تا مسافر به لوازم اضافی مانند پتو و .... نیاز داشته باشد در اختیارشان قرار دهد. کارهایی که به عهده سرپرست خانه داری است به شرح زیر می باشد : توانایی تهیه وسایل مورد نیاز از جمله : حوله، ملحفه، روتختی، رومیزی، پتو، دستمال سفر، لباس کارگران و وسایل نظافت که مورد نیاز هتل است. نظم دادن به کارمندان بخش خانه داری. دادن گزارشات بخش خانه داری به مدیر. نظافت مستقیم بر نظافت بخش های مختلف هتل مانند اتاق، دستشویی ها، راهروها، اتاق کارکنان نظارت بر انبار خانه داری. کنترل و نظارت در قسمت خشکشویی . معین کردن زمان دقیق و منظم برای نظافت قسمت ها، به شرطی که برای مهمانان مزاحمت ایجاد نگردد. موکت ها و لوازم پارچه ای از زاویه نظافت، از مسئولیت های قسمت خانه داری است و تعمیر آن ها زیر نظر خانه داری می باشد. سرپرست خانه داری هتل باید وسایل پارچه ای اتاق های هر طبقه را مشخص کند تا تشخیص شود که مربوط به کدام طبقه از هتل است. آموزش اتاق داران و آشنا کردن به وظایفشان و کنترل نظافت اتاق ها و طبقه بندی های هتل از مسئولیت های سرپرست خانه داری است. خانهداری هتل چیست؟ (بخش اول) خانهداری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش هشتم)
ایجاد شده: 11/آذر/1398 آخرین ویرایش: 8/دی/1398کار خانهداری هتل از نظر رفاه و آسایش مسافران هتل بسیار ضروری است. این قسمت می تواند دیدگاه میهمانان را زیبا و آبرومند نمایش دهد و اتاقها را در موقعیتی نگه دارد که برای مسافرین هتل جالب و لذت بخش باشد و مسافران بدون نگرانی، احساس سکوت و راحتی نمایند و آنچه را که انتظار میرود به چشم خود ببینند. مسافر هنگامی که به بیرون از شهر خود پا میگذارد، هنگام سفر یا به هنگام استقرار در یک هتل، علاقهمند است از محیط خواب و خوراک و استراحت، آرامش خاطر داشته باشد. کارکنانی که در قسمت خانهداری هتل انجام وظیفه میکنند عبارت اند از : سرپرست خانهداری هتل معاون خانهداری هتل متصدی انباردار خانهداری اتاقدار هر کدام از مسئولین خانهداری هتل وظیفه جداگانهاى را بر عهده دارند. خانهداری هتل چیست؟ (بخش دوم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانهداری هتل چیست؟ (بخش هشتم)
ایجاد شده: 10/آذر/1398 آخرین ویرایش: 8/دی/1398انواع تشک تک نفره تشک یک نفره سایز ۲۰۰ * ۹۰ به طور کلی اندازه این تشک مناسب فرد بالغ با اندامی متوسط میباشد. اغلب تختهای یک نفره برای این سایز طراحی شدهاند. لذا به تشک یک نفره اصطلاحا تشک ۹۰ نیز گفته میشود. این ابعاد برای انواع اتاق خواب با سایزهای گوناگون مناسب و بسیار پرکاربرد است. تشک یک نفره سایز ۲۰۰ * ۱۲۰ این سایز برای افرادی با جثه بزرگتر و یا کسانی که تمایل به خوابیدن در کنار فرزندشان را دارند بسیار مناسب است که به افراد فضای بیشتری را برای خواب میدهد. همچنین این سایز برای افرادی که در خواب غلت میزنند نیز مناسب میباشد.
ایجاد شده: 30/مهر/1398 آخرین ویرایش: 30/مهر/1398شناخت انواع ابعاد تشک و آگاهی از اندازه ی دقیق تخت ابعاد تشک می تواند همچون سایر مشخصات تشک، بر کیفیت خواب شما تاثیر گذار باشد. چنانچه تشک و تخت از نظر ابعاد با یکدیگر هم خوانی نداشته باشند، عملا تشک شما غیر قابل استفاده می شود. مهم ترین مباحثی که در این مقوله به آنها خواهیم پرداخت عبارتند از: انواع سایز تشک دو نفره و تک نفره تشک نوجوان و نوزاد سایز های سفارشی تشک روش صحیح اندازه گیری ابعاد تخت برسی تشک برای سلیقه های مختلف انواع سایز تشک دو نفره و تک نفره
ایجاد شده: 7/شهریور/1398 آخرین ویرایش: 7/شهریور/1398از عوامل مهم که موثر در جراحات و صدمات حاصل از حرکت هاي زياد و سنگين بدني (RMI) هستند مي توان به اين موارد اشاره کرد: کارهاي سنگين بدني و بلند کردن اشياي سنگين که بيشترين ضرر را براي کمر دارد. حرکات شديد و سنگين قسمت هاي فوقاني بدن که موجب ناراحتي گردن، شانه و دست ها مي شود. در اين ميان محدوديت جا نيز کارگران را در حالت نامناسبي از ايستادن و حرکت کردن قرار مي دهد که عبارتند از: ايستادن يا راه رفتن اشتباه، خم و راست شدن زياد، قوز کردن، زانو زدن، کشيدن بيش از حد بدن و... يک خانه دار هنگام تميز کردن يک اتاق، موقعيت بدني خود را هر 3 ثانيه عوض مي کند. اگر فرض کنيم که ميانگين زمان تميز کردن براي هر اتاق 25 دقيقه باشد مي توانيم محاسبه کنيم که يک خانه دار به طور تقريبي 8000 حرکت بدني متفاوت را در هر شيفت کار خود دارد که به آن حرکات شديد آن هم در موقعيت بدني نامناسب مانند بلند کردن تشکها، تميز کردن کاشي و سراميک و جارو کشيدن در هر نوبت را هم بايد اضافه کنيم. خانه داري از نظر بدني بسيار طاقت فرسا و خسته کننده است که مي توان آن را جزو کارهاي سنگين طبقه بندي کرد و کارهاي سنگين در هر دقيقه تقريبا 4 کيلو کالري انرژي نياز دارد.
ایجاد شده: 22/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/خرداد/1398خانه داري در هتل کار بدني بسيار سخت و طاقت فرسايي است که شامل وظايف بسيار زيادي مي شود. بر طبق يک نمونه بررسي انجام شده خانه دارها مسوول تميز کردن 16 اتاق در هر شيفت هستند که البته ميزان کار به اندازه اتاق ها و تعداد تخت در آنها بستگي دارد. يک خانه دار به طور تقريبي به 30- 15 دقيقه وقت براي تميز کردن يک اتاق نياز دارد. يک خانه دار کارهاي زير را انجام مي دهد: مرتب کردن تخت ها تميز کردن اتاق ها تميز کردن و برق انداختن سرويس هاي بهداشتي و آينه ها شستن زمين پاک کردن لکه ها و بالاخره جارو کشيدن
ایجاد شده: 22/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/خرداد/1398در کنار محدوده ی اتاق خواب، نکات ساده ای در مورد خانه داری سرویس بهداشتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود: اتاق سرویس بهداشتی عاری از هرگونه رایحه باشد کف اتاق، سینک دستشویی، دوش حمام و دیوار ها باید بدون هرگونه لک و آلودگی باشد. تمامی حباب چراغ ها باید سالم بوده و روشن شوند. فضای وسیع برای وسایل مورد نیاز در حمام وجود داشته باشد. مقدار زیادی حوله ی تمیز، دستمال حمام و دستمال توالت موجود باشد.
ایجاد شده: 12/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 14/اردیبهشت/1398در این قسمت نمونه های ساده ای ارائه شده که می تواند به شما کمک کند تا کارکنان و اتاق های درخشانی داشته باشید: همان طور که همه می دانیم، یک تجربه ی فوق العاده، به دنبال وضعیت و تمیزی اتاق ها اتفاق می افتد، اما موارد ساده ای وجود دارند که باید همیشه مورد توجه قرار دهید. هیچ خراشی روی دیوار یا ستون ها ایجاد نکنید. تمامی حباب چراغ ها باید سالم باشند ( این یکی از موارد آزاردهنده من است و خیلی اتفاق می افتد) کارت شبکه ی تلویزیون و کنترل باید حاضر باشد یا به راحتی پیدا شود. ساعت زنگی باید با زمان مشخص تنطیم شده باشد. زنگ هشدار ساعت خاموش است. دستورالعمل های تلفن باید در دسترس بوده و به راحتی پیدا شوند. کمد لباس ها باید مرتب بوده و به تعداد کافی گیره ی لباس در آن وجود داشته باشد (هشت عدد یا بیشتر). سقف باید عاری از هرگونه لکه و تار عنکبوت بوده و کاملا تمیز باشد. زیر تخت (ها) باید عاری از هرگونه گرد و خاک و زباله باشد (گاهی میهمانان وسایل خود را در آنجا قرار می دهند).
ایجاد شده: 12/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 13/اردیبهشت/1398بعد از تمیز کردن اتاق میهمان: به میهمان اطلاع دهید که تمیز کردن اتاق به پایان رسیده است: "آقای/ خانم/ دوشیزه......... اتاق شما سرویس شده است (مرتب شده است)" میزان رضایت میهمان را بررسی کنید: " آقای/خانم/ دوشیزه............ آیا همه چیز در اتاق شما مرتب است؟" در ادامه پیشنهاد کمک دهید: "آیا مایلید من با رستوران تماس بگیرم و یک میز برای امشبتان رزرو کنم؟" در صورتی که درخواست میهمان را انجام دادید، حتما از پاسخ رستوران و مطلع ساختن میهمان مطمئن شوید. آرام اتاق را ترک کنید، بدون آنکه مزاحم میهمان شوید یا صدایی تولید کنید. "بسیار ممنونم آقای/خانم/ دوشیزه................ عصر خوبی داشته باشید."
ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 12/اردیبهشت/1398با انگشت اشاره سه بار در بزنید یا زنگ را فشار دهید. خودتان را به عنوان "خانه دار" معرفی کنید و پانزده ثانیه منتظر جواب باشید. اگر جواب نداد، دوباره در بزنید (حالت استاندارد این است که قبل از ورود به اتاق میهمان، سه بار در بزنید). اگر میهمان در را به رویتان باز کرد، بگویید "عصر به خیر" آقا ی \ خانم فلان. من فلانی از بخش خانه داری هستم. اجازه می دهید تخت را مرتب کنم و حوله ها را عوض کنم و همچنین موارد پرکردنی را دوباره پر کنم؟ در صورتی که جواب میهمان منفی بود، از او بپرسید چه زمانی برای سرویس اتاق مناسب است؟ در صورتی که میهمان هنگام مرتب کردن اتاق در آنجا حضور داردمی توانید خدمات فوق العاده را نیز به او پیشنهاد کنید. یک حمام معطر آماده کنید. برای میهمان نوشیدنی سفارش دهید. نوشدنی برای صبح زود سفارش دهید.
ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 12/اردیبهشت/1398قوانین طلایی ای که برای ورود به اتاق میهمان و سرویس دهی آن باید رعایت شود، چیست؟ 1. خدمات ورود به اتاق و نظافت اتاق جهت استفاده مجدد مهمان به در اصلی اتاق نزدیک شوید و علامت روی در را مشاهده کنید. اگر علامت "لطفا مزاحم نشوید"، روی در وجود داشت، یک کارت خدمات زیر در قرار دهید و در آن ذکر کنید که بعدا باز خواهید گشت تا بررسی کنید که آیا کارت برداشته شده است یا نه.
ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1398 آخرین ویرایش: 12/اردیبهشت/1398