اخبار داخلی
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ؛ ثبت ۱۷ میلیون اقامت مسافران نوروزی تا ۳ فروردین

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ؛ ثبت ۱۷ میلیون اقامت مسافران نوروزی تا ۳ فروردین

به گزارش ایتنا ؛ سید مصطفی فاطمی ، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اعلام کرد که از آغاز طرح نوروزی تا پایان روز سوم فروردین ، بیش از ۱۷ میلیون اقامت در مراکز اقامتی رسمی، نیمه‌رسمی و اضطراری کشور به ثبت رسیده است. پس از یک روند کاهشی در روزهای ابتدایی، میزان سفرها از روز گذشته افزایش یافته و انتظار می‌رود در هفته دوم فروردین اوج بگیرد .استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین میزان اقامت شبانه را ثبت کرده‌اند.مسافران باید به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند، زیرا در برخی استان‌ها بارش‌ها تشدید خواهد شد .تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت فعال هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.میزان اقامت در مراکز رسمی از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مدارس نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .

ایجاد شده: 4/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 4/فروردین/1404
رئیس کمیته گردشگری شورای شهر: خدمات گردشگری باید به دل محلات برود

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر: خدمات گردشگری باید به دل محلات برود

به گزارش ایتنا ؛ سید احمد علوی ، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، در نشست با مدیران گردشگری مناطق ۲۲گانه پایتخت، بر لزوم محله‌محور شدن گردشگری شهری و دسترسی آسان‌تر شهروندان به خدمات گردشگری تأکید کرد. وی با اشاره به عدم معرفی مناسب سامانه جامع گردشگری تهران ، اظهار داشت که این موضوع باعث شده شهروندان از ظرفیت‌های گردشگری پایتخت بی‌بهره بمانند. علوی همچنین از کمبود همکاری برخی مجموعه‌های گردشگری علی‌رغم تخصیص بودجه هزار میلیارد تومانی انتقاد کرد و افزود: «تهران نباید فقط مبدأ سفر باشد، بلکه باید به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.» وی تأسیس شرکت گردشگری تهران را اقدامی مهم در راستای شفاف‌سازی ساختارهای گردشگری دانست و تأکید کرد که شورا مصمم به گسترش خدمات فرهنگی و گردشگری در محلات شهر است تا همه شهروندان از این امکانات بهره‌مند شوند.

ایجاد شده: 4/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 4/فروردین/1404
وضعیت دانشگاه‌های ایرانی در مهمترین رتبه‌بندی‌های جهانی در سال ۱۴۰۳

وضعیت دانشگاه‌های ایرانی در مهمترین رتبه‌بندی‌های جهانی در سال ۱۴۰۳

⛳️ وضعیت دانشگاه‌های ایرانی در مهمترین رتبه‌بندی‌های جهانی در سال ۱۴۰۳ 🧊 دانشگاه های ایرانی در سال ۱۴۰۳ در رتبه‌بندی های مشهور جهانی از جمله «کیواس»، «تایمز»، «شانگهای» و «ISC» حضور داشتند. 🧊 ویرایش ۲۰۲۵ میلادی، «کیو. اس» داده‌های بیش از ۱۶ میلیون مقاله و دیدگاه‌های ۱۵۱ هزار دانشگاهی و ۱۰۰ هزار کارفرما را تحلیل کرد و در مجموع ۱۸۳۳۳ جایگاه جهانی را به موسسه‌ها در زمینه‌های گوناگون علمی اختصاص داد که سهم ایران ۹۰ جایگاه بوده است.  🧊 دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف، به ترتیب، با برتری در ۱۸ و ۱۲ زمینه علمی عملکرد بهتری داشته‌اند. 🧊 در ویرایش ۲۰۲۵ «موسسه آموزش عالی تایمز»، دانشگاه‌های فردوسی مشهد، شهیدبهشتی و اصفهان با برتری در ۹ زمینه علمی عملکرد برجسته‌تری در برابر دیگر موسسه‌های ایرانی داشته‌اند. 🧊 در میان کشورهای منطقه، ترکیه در رتبه نخست و ایران در رتبه دوم جای گرفته است. 🧊 تعداد ۲۹ دانشگاه از ایران در رتبه بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۴ حضور دارند. 🧊 این ۲۹ دانشگاه در ۱۲۰ رشته محل حضور داشتند و دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های مهندسی و علوم پزشکی به ترتیب با ۷۱ و ۲۴ رشته محل بهترین عملکرد را داشته اند.

ایجاد شده: 2/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 2/فروردین/1404
بحران جهانی کمبود هواپیما و تأثیر آن بر صنعت هوانوردی ایران

بحران جهانی کمبود هواپیما و تأثیر آن بر صنعت هوانوردی ایران

به گزارش ایتنا ؛ کمبود جهانی هواپیما به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت هوانوردی تبدیل شده است، به‌طوری که حتی هواپیماهای کارکرده و با عمر بالا نیز در بازار نایاب شده‌اند. نرخ تحویل هواپیماهای نو توسط تولیدکنندگان هنوز ۳۰ درصد کمتر از سطح پیش از پاندمی است، در حالی که تقاضای سفرهای هوایی در سطح جهانی از سال ۲۰۱۹ نیز فراتر رفته است. سفارش‌های معوق به ۱۷ هزار فروند رسیده است که معادل ۵۰ درصد از کل ناوگان فعال فعلی در دنیاست؛ با این وضعیت، رفع این عقب‌ماندگی ۱۳.۵ سال زمان می‌برد و میانگین زمان تحویل هواپیماهای جدید را به ۷ سال افزایش خواهد داد. افزایش تقاضا و کاهش عرضه، هزینه اجاره و خرید هواپیماها را به بالاترین سطح تاریخی خود رسانده است. تأثیرات این بحران بر ایران در چنین شرایطی، شرکت‌های هواپیمایی جهانی سعی دارند ناوگان فعلی خود را با هر روشی حفظ کنند، که این امر موجب افزایش سن ناوگان هوایی و کاهش عرضه هواپیماهای کارکرده در بازار می‌شود. هواپیماهای قدیمی کمیاب‌تر و گران‌تر خواهند شد و این موضوع می‌تواند هزینه‌های نوسازی ناوگان هوایی ایران را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. با توجه به محدودیت‌های موجود، کمبود هواپیما در ایران می‌تواند مخاطرات ایمنی را افزایش داده و فشار مضاعفی بر شرکت‌های هواپیمایی داخلی وارد کند. کارشناسان معتقدند که تشدید این بحران، نیاز به سیاست‌گذاری‌های جدید در حوزه تأمین ناوگان هوایی ایران را ضروری می‌سازد. بازنشر با ذكر منبع بلامانع است.      

ایجاد شده: 2/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 2/فروردین/1404
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...